آخرین اخبار
اشتراک گذاری
۱۷ خرداد ۱۳۹۸
کد مطلب : 28596

 

( قشقایی عزیز همراهم باشید همراهتان هستم همراهم نباشید یاورتان هستم )

این جمله پایانی بر صحبتهای همایش شبه انتخاباتی تاجگردون در فاصله چند ماه به انتخابات و با استفاده از امکانات یک نهاد دولتی !! می باشد .
این مسائل را که فاکتور بگیریم به موضوع همایش امروز خواهیم پرداخت که از چند منظر جلب توجه می نماید :
۱- عدم اطلاع رسانه های حامی تاجگردون از برگزاری چنین همایشی و عدم تبلیغ این مساله در صفحات مجازی قشقایی های میزبان جلسه حکایت از ناهمگونی خاص این برنامه دارد
( شایان ذکر است که این پایگاه خبری که مبادرت به اطلاع رسانی این همایش در روز قبل نمود حتی تهدید به شکایت شد ! )

۲- عدم حضور قشقایی های شاخص که در کمپین دور قبل انتخابات حامی تاجگردون بودند

۳- حضور گسترده افراد غیرقشقایی برای پرکردن صندلی های خالی !!
که با توجه به کوچک بودن تالار فرهنگیان و عدم استقبال قشقاییها ناچارا از افراد غیرقشقایی برای پرکردن صندلی ها استفاده گردید .

و اما …‌
بایکوت خبری برگزاری این همایش برخلاف همایشهای مشابه قبلی را بی شک می توان به تردید بدنه اجتماعی قشقایی نسبت به صداقت رفتار و گفتار تاجگردون دانست !
سالهاست که تاجگردون در بزنگاه ها داستان ( کاکاگری ) را برای قشقایی ها لالایی و نجوا می کند و به مراد منظور ( خواب قشقایی و صندوق رای ) که می رسد باز اولویتهای دیگر را مدنظر قرار می دهد که آخرین آن نیز عدم تخصیص جایگاه فرمانداری گچساران به قشقاییها ، علی رغم مطالبه آن از سوی بزرگان این قوم بود چرا که تاجگردون با ترس و فرض اینکه یک درصد انتخابات استانی برگزار شود و حتی اگر شهرستانی باشد ولی یک رقیب از حوزه بویراحمد گرمسیر در مقابل وی قدعلم کند ناچارا کرسی فرمانداری را با آن منطقه تخصیص داد و قشقایی را به وعده پوچ ( ادامه کاکاگری ) دعوت نمود .
آری ! بدنه قشقایی امروز به این همایش نیامد کما اینکه بسیاری از بزرگان نیز به این همایش یک نه بزرگ گفتند و گواه ان هم عدم حضور چهره های شاخص در این همایش بود.
هرچند برای جلوگیری از این افتضاح سعی در خصوصی قلمداد نمودن این جلسه دارند ولی در واقع این چه همایش خصوصی قشقایی می باشد که بزرگان و چهره های شاخص قشقایی در آن حاضر نشدندو ناچارا صندلی ها را با افراد غیرقشقایی پرنمودند .
تاجگردون دوباره امروز دعوت به کاکاگری نمود ، داستان نخ نماشده ای که تاجگردون باید بپذیرد تاریخ مصرف ان تمام شده است و اگر قصد حضور در انتخابات را دارد می بایست باید به دنبال سایر استراتژی ها باشد . تاجگردونی که رای منطقه باشت و باوی را به علت اشتباهات مکررش در ان حوزه از کف رفته حساب می کند و خود بهتر از هر کس به چرایی آن در خلوت خویش اذعان دارد و در منطقه بویراحمد گرمسیر نیز برخلاف محاسبات قبلی صداهای جدیدی به گوشش می رسد .

و اما مساله مهمتر این که کاکاگری قشقاییها چرا در این ۷ سال به چشم تاجگردون نیامد و امروز در سخنرانی اش آنها را کدام گذشته می ترساند .
بدون شک گذشته ای که تاجگردون از آن قشقایی ها را می ترساند مربوط به دوران نمایندگی آقایان جعفری و حسینی می باشد ، در حالی که به نسبت رایی که قشقاییها به هر کدام از این دو نفر دادند اوضاع قشقاییها در آن دوران در همه سطوح چه اشتغال و چه مدیریت بهتر از دوران تاجگردون است و خواهد بود !!

پروژه ( گذشته هراسی قشقایی ) امروز از سوی تاجگردون استارت خورد اما آن را می توان یک گل به خودی قلمداد نمود ، چراکه رای بالای قشقایی به وی و کم توجهی ایشان نسبت به قشقاییها را می توان متراژی جدید در عرصه سیاسی انتخاباتی دانست .
بنابراین اگر قرار است معادلات و جایگاه قشقایی را با اهرم اشتغال و مدیریت آنها بسنجیم این گونه باید نوشت :

( قشقایی+ گذشته = بهتر از دوران تاجگردون

قشقایی + ککاگری + تاجگردون = تقریبا هیچ )

شاید گفته نهایی تاجگردون مبنی بر ( همراهم نباشید یاورتان هستم ) آخرین ( نتهای لالایی کاکاگری) در گوش قشقاییها و تلاش تاجگردون برای کسب رای اعتماد آنها و دعوت به آینده ای دوباره نامعلوم و پر از وعده باشد ، اما عدم حضور بزرگان و بدنه اجتماعی قشقایی در این همایش به معنای پایانی بر ( گفتاردرمانی ) تاجگردون می باشد و این ترس خود دلیلی بر درسکوت و مخفی برگزارکردن این همایش می باشد .

 

این مطلب بدون برچسب می باشد.

یک پاسخ به “کاکاگری ! یا گفتاردرمانی تاجگردون/شکست پروژه ( گذشته هراسی قشقایی) / چرا تاجگردون می خواست همایش قشقاییها در سکوت برگزار شود ؟”

  1. گچساران گفت:

    مال گول خردیم ودرسی شد برای همیشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *