آخرین اخبار

پاسخ به یک ابهام/علت عدم برگزاری کنگره بین المللی بی بی حکیمه (س)

ظر این بود که به سمت کنگره بین المللی برویم که سازمان هنوز مجوز برگزاری بین المللی کنگره را صادر نکرده؛ به دلیل اینکه باید استانداردها و زیرساخت های لازم در این حرم فراهم شود.

اشتراک گذاری
۰۴ خرداد ۱۳۹۸
کد مطلب : 28218

مدیرکل امور فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور به خبرنگاران، گفت: ما دومین کنگره امامزادگان را با عنوان کنگره ملی حضرت بی بی حکیمه (سلام الله علیها) برگزار کردیم که بسیار مورد استقبال قرار گرفت و مجموعه مقالات آن در یک جلد چاپ و منتشر شد.

 «حجت الاسلام سیدمحمد موسوی متقی» اظهار داشت: افرادی مثل رئیس وقت فرهنگ و ارشاد اسلامی گچساران، مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان و هیئت امنای بی بی حکیمه (سلام الله علیها) پیگیر برگزاری دومین همایش کنگره در سطح بین الملل بودند.

وی یادآور شد: از آنجایی که بسیاری از زائرانی که در حرم حضرت بی بی حکیمه (سلام الله علیها) گچساران حضور پیدا می کنند از کشورهای اطراف و عربی حضور پیدا هستند، نظر این بود که به سمت کنگره بین المللی برویم که سازمان هنوز مجوز برگزاری بین المللی کنگره را صادر نکرده؛ به دلیل اینکه باید استانداردها و زیرساخت های لازم در این حرم فراهم شود.

موسوی متقی اضافه کرد: شاید اگر به این شکل قصد برگزاری کنگره بین المللی بی بی حکیمه (سلام الله علیها) را داشته باشیم، بعدها کار مورد اشکال قرار بگیرید.

مدیرکل امور فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با بیان اینکه اصل برگزاری کنگره ایرادی ندارد، ولی کنگره بین المللی نیازمند استانداردها و مقدمات خاص خود بوده، ابراز داشت: راه اندازی سایت چند زبانه، ارائه مقالات از کشورهای خارجی، داوران بین المللی، میهمانان خارجی و … که باید الزامات بین المللی هم باید رعایت شوند.

وی خاطرنشان کرد: اینکه فقط با یک عنوان بین الملل یک کنگره را برگزار کنیم، هیچ وقت کنگره بین المللی نمی شود.

موسوی متقی ادامه داد: کنگره قبلی در سطح ملی بود و مقالات از بیشتر استان های کشور ارسال شد که آثار داوری، بازنگری و چاپ شدند.

مدیرکل امور فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور یادآور شد: میهمانان ویژه ای در کنگره ملی حضور پیدا کردند، ولی در بحث بین المللی باید با احتیاط عمل کرده و تلاش کنیم استانداردها و زیرساخت های لازم را برای حرم بی بی حکیمه (سلام الله علیها) افزایش داده و انشالله بتوانیم در شان این بانوی بزرگوار کنگره ای را برگزار کنیم.

وی در ادامه به مشکلات بقاع متبرکه اشاره و خاطرنشان کرد: سال های ۹۱ و ۹۲ در بودجه عمومی کشور رقم خوبی را برای عمران، آبادانی و احداث مساجد جدید و آبادانی بقاع و مرمت آنها اختصاص دادند، که متاسفانه در طول سال های اخیر به دلایل مختلف این امکان برای دولت و مجلس نبوده که در بودجه مبلغی را ببینند.

مووسی متقی با اشاره به اینکه عمده عمران، آبادانی و مرمت بقاع متبرکه در سراسر کشور توسط خیرین و مردم انجام می شود، خاطرنشان کرد: البته سازمان اوقاف هم کمک هایی را به صورت وام در اختیار هیئت امنا امامزادگان قرار می دهد که بعدها باید این وام ها پس داده شوند.

مدیرکل امور فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور ادامه داد: بدون حساب و کتاب وام به بقعه تعلق نمی گیرد، بلکه درآمدهای بقعه از محل موقوفات، ضریح و نذورات در دو سال قبل بررسی می شوند و اگر این بقعه امکان پرداخت اقساط وام را داشته باشد، وام را سازمان برای بقعه مورد نظر اختصاص می دهد.

وی تاکید کرد: عمده کار عمرانی بقاع از قدیم تاکنون توسط مردم صورت می گرفته و این به دلیل جایگاه امامزاده و جایگاهی که نزد مردم داشته این کار انجام می شود.

موسوی متقی گفت: سازمان اوقاف این ساز و کار را فراهم و طرح ساختمانی، جامع و برنامه ها را تسهیل می کند، ولی عمده ساخت و ساز و آبادانی بقاع توسط مردم در قالب «طرح مودت» صورت گرفته است.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *