آخرین اخبار

فاجعه مدیران

سیدعلی موسوی

اشتراک گذاری
۱۰ خرداد ۱۳۹۸
کد مطلب : 28440

با عرض سلام خدمت شما عزیز بزرگواری که لطف میفرمایید و این چند خط اینجانب را میخوانید، البته اگر مدیر و شهردار و رییس نهادی در گچساران یا استان عزیزم هستید از باب یک برادر کوچکتر خواهشانه و از باب یک شهروند بدلیل اینکه به گفته خودتان مردم ولی نعمت تان هستند میخواهم حتما این چند جمله را بخوانید.
امروز از زبان و تلگرام و واتساپ و اینستاگرام و ….. مطالبی در بین مردم میچرخید که ته آن خروجی زشت و ناراحت کننده جلسه سالن فرمانداری بود.
فاجعه؛
جلسه ای که جناب نماینده گوشه ای از آن را فاجعه خواند، اما به نظر اینجانب کل جلسه فاجعه بود.
به راستی الان پیرمرد روستایی که هیچ واژه اقتصادی را تابحال بر زبان نیاورده اگر از اوضاع اقتصادی کشور از او بپرسی قطعا اگر نگوید فاجعه است،واژه ای مترادف آن انتخاب خواهد کرد و از بی پولی مملکت او هم خبر دارد.
کشور با رنج و مشقت مدیریت می شود،اما در استانی از این کشور بدلیل نالایق بودن مدیرانش بودجه سال ۹۶ هنوز دست نخورده باشد و مدیر بصراحت بگوید جذبش میکنیم،هیچ واژه ای بجز فاجعه برازنده آن نیست.
به مانند اینکه خودت را بکشی و کوزه ای آب به کویر ببری اما رفیقت کوزه را نگه دارد و بگوید به شهر که برگردیم آب فراوان است و آن کوزه در بسته به خانه بازگردانده شود.
خیانت؛
پروژه یک سال است برایش ردیف بودجه تعیین شده و ده میلیارد پول باید به این شهر می آمد تا کاری رونق میگرفت و بواسطه آن ده ها نفر سر کار می بودند و ده ها مغازه چرخشان میچرخید اما بعد از یک سال هنوز جناب مدیر میگوید بودجه اش جذب میشود و راضی نیست واژه عذر خواهی را بکار ببرد، اصلا مدیران ما میدانند معنای عذرخواهی چیست و کی کاربرد دارد؟ سوالیست که خیلی ذهنم درگیر آن است.
ساختار شکست کار، برنامه زمان بندی و جنایت ؛
مردم به واقع حق دارند که بدانند یک مدیر با تغییر ساختار شکست کار وتغییر برنامه زمان بندی بدنبال چه هدفی است و چه کاری میخواهد انجام دهد، خیلی ساده بگویم ساختار شکست کار یعنی ریز کردن یه پروژه اجرایی( EBS ) و تغییر ساختار بخش عظیم آن بر میگردد به ضعف مدیر مربوطه در برنامه زمانبندیی که خود ایشان برای مدیران بالاتر تعریف کرده تا بتواند زمانی که به بطالت گذرانده را با تخصیص بودجه به فعالیت های اولیه پروژه آن پول را از دست ندهد، الان سوال اینجاست اگر همچین حرکتی هم انجام شد و مثلا به تجهیز کارگاه که در کل دنیا نهایتا پنج الی ده درصد تعلق می گیرد، شما سی درصد در نظر گرفتید چه تضمینی دارید که این پول حیف و میل نشود و این پروژه در زمان فیزیکی ۸۰ درصدی به کمبود منابع مالی نخورید و پروژه تعطیل نشود و اگر همچین اتفاقی که بعید میدانم رخ ندهد با زمان حرام شده چه خواهی کرد.
بله مدیر بزرگوار این دقیقا همان جنایتی است که جناب نماینده گفتند و احتمال دارد بوقوع بپیوندد و دودش دقیقا می رسد به مردمی که هیچ اطلاعی از این کوتاهی های شما ندارد.
درد دلم به درازا کشید اما صحبت آخرم با نماینده محبوب و پر تلاش شهرم می باشد، آیا زمان آن نیست بجای اینکه اعصابتان و مان از خروجی این جلسات خورد شود و به فکر این باشید که جلوی کلنگ زدن و سنگ اندازی فلان نهاد برای جلوگیری از حرکت اداره دیگری را بگیرید و یا زمینه را برای به ستوه نیامدن پیمانکاری که با گرفتن چکی برای قرن آینده آنهم کمتر از یک و نیم درصد از مطالباتش را فراهم کنید بجای تغییر EBS مدیران خودتان دست به تغییر OBS(ساختار شکست سازمانی) و تغییر در سطح مدیرانتان بزنید؟؟
یا علی
سیدعلی موسوی

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *