آخرین اخبار
اشتراک گذاری
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸
کد مطلب : 27872
رییس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، گفت: یارانه پنهان از ۲۰۰ هزار میلیارد تومان دهه ۷۰ به ۹۰۰ هزار میلیارد تومان کنونی رسیده و افراد ثروتمند حدود ۸ تا ۱۰ برابر قشر آسیب پذیر از این یارانه استفاده می کنند.

غلامرضا تاجگردون رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی ، با اشاره به پرداخت یارانه پنهان در کشور، گفت: یارانه ای که در حال حاضر در کشور توزیع می شود حدود ۹۰۰ هزار میلیارد تومان است که این رقم روی برخی کالاها قرار می گیرد که سهم مصرف کنندگان ثروتمند این اجناس نسبت به دهک های پایین جامعه در مصرف این کالاها بیشتر است.
نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی، افزود: مصرف مستقیم بنزین یکی از موارد پرداخت یارانه پنهان است و نشان می دهد که ثروتمندان بیشتر از این یارانه استفاده می کنند.

ثروتمندان یارانه آب و برق بیشتری می گیرند 
وی با اشاره به پرداخت یارانه پنهان در بخش آب و برق، ادامه داد: بطور مثال در یک خانواده محروم شاید یک یخچال وجود داشته باشد اما یک خانواده ثروتمند یخچال ساید بای ساید، فریزر و لامپ های متنوع دارد که این سبب افزایش پرداخت یارانه آب و برق به فرد متمول می شود.
از دهه ۷۰ که یارانه پنهان ۲۰۰ هزار میلیارد تومان بوده تاکنون که به ۹۰۰ هزار میلیارد تومان رسیده بحث اصلاح آن مطرح بوده اما نتیجه ای نداشته است 
تاجگردون تاکید کرد: اگر مجموع رقم یارانه پنهان جمع شود افراد ثروتمند حدود ۸ تا ۱۰ برابر قشر آسیب پذیر از این یارانه استفاده می کنند که در این راستا راهی جز اصلاح مکانیزم قیمت ها وجود ندارد تا سهم خانواده های نیازمند و دهک های پایین جامعه به آنها بازگردانده شود.
یارانه پنهان از ۲۰۰ هزار میلیارد تومان دهه ۷۰ به ۹۰۰ هزار میلیارد تومان کنونی رسیده است 
وی افزود: هر زمانی که می خواهیم قیمت ها را اصلاح کنیم بخاطر ملاحظات، اقدام خاصی انجام نمی دهیم.
رییس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه اصلاح قیمت ها بهره وری را افزایش داده و می توان در این راستا یارانه را به قشر ضعیف تر انتقال داد، تصریح کرد: از دهه ۷۰ که یارانه پنهان ۲۰۰ هزار میلیارد تومان بوده تاکنون که به ۹۰۰ هزار میلیارد تومان رسیده ، بحث اصلاح آن مطرح بوده اما نتیجه ای نداشته است.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

یک پاسخ به “تاجگردون: ثروتمندان تا ۱۰ برابر فقرا یارانه پنهان می گیرند”

  1. شرمنده از معرفی گفت:

    فکر نکنم این دیدگاه دکترتاجگردون باشه . مدتی است رسانه های مخالف سعی میکنند بدنه جامعه را با این شایعات از دکتر تاجگردون جدا کنند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *