آخرین اخبار

چالش پیش روی دانش اموزان کهگیلویه و بویراحمدی

گرایش دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمدی به فضای مجازی در تابستان گذشته به شدت افزایش یافته است شاید انگشت شمار دانش اموز در مدارس استان پیدا شود که گوشی همراه ندارند.

اشتراک گذاری
۱۱ آذر ۱۳۹۷
کد مطلب : 23462

 فضای مجازی نسبت به چند سال گذشته فراگیر تر شده است اگر تا سه سال قبل فقط پدر و مادر ها از این فضا استفاده می کردند اما امروز کودکان و جوانان نیز در این فضا هستند و از ان استفاده می کنند حال ممکن است از این فضا استفاده خوب و یا استفاده منفی داشته باشند.

 

پدر و مادرها چه بخواهند چه نخواهند فرزندانشان در دوران جوانانی و نو جوانی وارد این فضا می شوند این روزها وقتی به کودکمان بگوییم  اگر معدلش خوب شود برایش جایزه می گیریم اولین درخواستی که دارد این است که جایزه اش تبلت باشد.

جوانان نیز به محض اینکه وارد دبیرستان و راهنمایی می شوند به دنبال گوشی هوشمند هستند که فضای مجازی را از دست ندهند اینکه بخواهیم آنها را از این فضا دور کنیم تقریبا غیر ممکن است اگر در خانه استفاده نکنند همین که پای شان بیرون از خانه رفت به هر طریقی که باشد استفاده می کنند.

بنابراین نمی توان مانع استفاده آنها از این فضا شد اما می توان با برنامه ریزی و آگاهی کافی وارد این فضا شوند باید بدانند این فضا ممکن است آنها را از خانواده از مدرسه و دوستانش دور کند باید بداند در این فضا ممکن است با هر شخصیتی رو به روشود شخصیت هایی که به مرور بر رفتار آنها نیز تاثیر گذار خواهد بود.

در کنکور سراسری موفق شده است وقتی از او می پرسند تا چه اندازه از فضای مجازی استفاده می کنی در مرحله اول می گوید من اصلا در این فضا نبودم و گوشی نداشتم انها از گوشی فاصله گرفتند چون که می دانستند درس خواندن نیاز به تمرکز و زمان کافی دارد اما فضای مجازی هم تمرکز را از افراد می گیرد و هم زمان را به سرعت از بین می برد.

گرایش دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمدی به فضای مجازی در تابستان گذشته به شدت افزایش یافته است شاید  انگشت شمار دانش اموز  در مدارس استان پیدا شود که  گوشی همراه ندارند این گوشی ها نیز در کلاس درس نیز همراهشان است گاهی نیز سلفی می گیرند و در فضای مجازی قرار می دهند.

آموزش این روزها حلقه گمشده در میان ماست حلقه ای که نیاز است به آن توجه شود اموزش دادن شاخ و دم ندارد فقط اندکی سواد رسانه ای می خواهد تا بتوانیم فرزندانمان را در این فضا کنترل کنیم اندکی آگاهی لازم است که بدانیم با فرزندانمان چگونه رفتار کنیم و چگونه خطرات این  فضا را نشانش دهیم.

جوانان و نو جوانان ما در مرحله شکل گیری شخصیت خود هستند این ها وقت زیادی از روز خود را در مدارس می گذرانند اما مدارس در این آموزش تا کنون چه نقشی ایفا کرده است می توان گفت هیچ نقشی تا کنون نداشته است هفته ای یک ساعت و یا نیم ساعت حرف زدن در خصوص فضای مجازی می تواند دانش اموزان را از فضای پیش رو آگاه کند.

با توجه به مطالب مختلفی که روزانه برای تغییر شخصیت جوانان ما منتشر می شود نیاز است که بدانند هدف این شبکه ها چیست نیاز است که بدانند با چه کسانی رو به رو هستند بنابراین نباید فرزندانمان را در این فضا تنها بگذاریم مربیان و مدارس باید بخشی از اموزش های خود را به این مورد اختصاص دهند.

روزانه خیلی از ما بدون توجه زمان زیادی را در این فضا سپری می کنیم می توان گفت بخش زیادی از عمرمان را در این فضا می گذرانیم و بدون اینکه متوجه شویم نا خواسته بر روی رفتار و اخلاق ما تاثیر می گذارند به مرور نگاه مان را نسبت به کشور تغییر می دهند جوانان که دیگر جای خود دارند.

بنابراین پدر و مادران باید مواظب باشند که فرزندشان را در چه فضایی رها می کنند فضایی که ذهن و فکر شما را به مرور تغییر می دهد.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *