آخرین اخبار

افرادی که می کوشند بسیج را تبدیل به تریبون جناحی کنند، خواسته یا ناخواسته در حال تضعیف بسیج هستند

 مناسبت هفته بسیج، مهندس سعید آتشبار دبیر جریان مردمی عدالتخواه استان کهگیلویه و بویراحمد پیامی صادر کردند.

اشتراک گذاری
۰۴ آذر ۱۳۹۷
کد مطلب : 23162

در بخشی از این پیام آمده است: «امروز با درک واقعی از اوضاع کشور و تحلیل عمیقِ مزیت ها و محدودیت ها، می توان بدرستی دریافت که وجود یک ظرفیت اجتماعی مستقل، مقدس و مردمی برای پیگیری حقوق تضییع شده ی بخش هایی از مردم و مطالبه گری آن ها از حاکمیت و محدود کردن نفوذ اشرافیت متنفذ ظالم در سیستم های گوناگون از ضروریاتیست که ظرفیت عظیم جمهور را بیش از پیش فعال می کند و داد مستضعفین و مظلومین را از مجرای صحیحی دادستانی کند، ضروری و اضطراریست و کدام ظرفیت بالاتر از بسیج»

متن کامل این پیام:

بسم الله الرحمن الرحیم
درود بی کران خداوند متعال بر روح آن بزرگمردی که با یک خدا و یک عصا، مسیر حرکت تاریخی بشر را دگرگون ساخت و بدست خویش نهال مقدس و مردمی ِ آرمانخواهی را آبیاری کرد که امروز شکوفه های نورس آن در جغرافیای امت اسلام درس عشق و صفا و ایثار می دهند.
بسیج در دهه ی پنجم انقلاب اسلامی تجلی طراوت حضور، نشاط اجتماعی و خدمت صادقانه و جهادگونه است.
بسیج بهترین مظهر اتحاد جامعه ی ایمانی حول آرمان های اصیل انقلابی برای خدمت صادقانه ی به ملت عزیز ایران و تمامی احرار و مظلومین جهان است.
حیات طیبه و زندگی عاشقانه ی جمعیتی ایمانیست که با یقین و خلوص و ایثار، در راه تعالی بشر و زندگی توام با صلح و آزادیست تلاش می کنند.
بسیج می تواند در دهه ی پنجم انقلاب اسلامی بادرک مهمترین مسائل و چالش های پیش روی کشور، طلایه دار مبارزه ی با جریان و اژدهای هفت سر فساد و کانون های ثروت و قدرت باشد تا یکی از مهمترین زمینه های تحقق عدالت را در جامعه فراهم کند.

امروز با درک واقعی از اوضاع کشور و تحلیل عمیقِ مزیت ها و محدودیت ها، می توان بدرستی دریافت که وجود یک ظرفیت اجتماعی مستقل، مقدس و مردمی برای پیگیری حقوق تضییع شده ی بخش هایی از مردم و مطالبه گری آن ها از حاکمیت و محدود کردن نفوذ اشرافیت متنفذ ظالم در سیستم های گوناگون از ضروریاتیست که ظرفیت عظیم جمهور را بیش از پیش فعال می کند و داد مستضعفین و مظلومین را از مجرای صحیحی دادستانی کند، ضروری و اضطراریست و کدام ظرفیت بالاتر از بسیج.
آری
آیا بسیج جز این هویتی دارد؟
آیا بسیج جز احقاق حقوق مستضعفین و له کردن جریان مرفه مدرن و پیاده سازی عدالت،کارکردی دارد؟

آن هایی که می کوشند بسیج را به یک نهاد خدمت رسان اداری و یا تریبون سیاسی و جناحی تبدیل کنند و تنها یک فهم و یک ادراک و روش و منش بدون درک اقتضائات زمان و تحولات زبان در عرصه ی تعاملات انسانی و ظهور گفتمان های گونه گون را دنبال کنند، خواسته یا ناخواسته در حال تضعیف جایگاه بسیج در جامعه هستند.
بسیجی کیست و چگونه خصوصیاتی دارد؟
در یک تعریف جهانشمول، هر انسان درد مندی که برای رهایی بشریت دربند اسارت های شیطانی و توهمات عصر پسا‌مدرن فکر می کند و اقدام ،و در راه نجات انسان ها از زیر یوغ ستمگران و اشراف زیاده خواه و مستکبرین بومی و جهانی ، و چشیدن طعم استقلال و رهایی ملتشان حرکت می کنند و دل در گرو آرمان های عمومی انسان ها دارند و طالب آزادی و صلح و عدالت و حاکمیت فضیلت های مورد اتفاق جوامع جهانی هستند
، بسیجیند و در هسته های مقاومت جهانی بسیج مستضعفین حضرت ر وح الله جای دارند.
و در تعریفی بومی، بسیجی در سرزمین انسان ساز ایران، عنصریست که دل در گرو استقلال کامل ایران و قطع تمامی وابستگی ها و پیشرفت رو افزون ملک و ملت دارد و با مظومین است و بر ظالمین.
بسیجی ایرانی عنصری عاشق است که با تمام جد و جهد و هم و غم خویش در راه رسیدن خویش و ملت و مردم جهان به قله ی فضیلت ها و کمالات انسانی تلاش می کند و از استیلای بیگانه بیزار است و تعصب مقدسی روی هویت بومی _دینی دارد و برای آینده اسلام شب و روز نمی شناسد.

بسیجی عاشق است و ظهور عشق خویش را در نفرت کامل از جریان مرفه مدرن زائیده ی در شکم جمهوری اسلامی و اشرافیت ریش دار و یقه سفیدهای بسته ای می داند که با نهادینه کردن انحصارطلبی ها و چنبره زدن بر مراکز قدرت و ثروت، موجبات تشدید مناسبات ناعادلانه و مشروعیت بخشی به فساد و رانت و افزایش شکاف طبقاتی در جامعه شده اند.
عشق بسیجی جدای از نفرت همیشگی از جریانی نیست که بدنبال اصالت بخشیدن به تاثیرگذاری پول بر مناسبات سیاسی و اجتماعی و فرهنگی و اقتصادی در کشور است.
ظهور کامل عشق و صفای بسیجی بدون نفرت از تفکر سرمایه داری و پول پرستی امکان پذیر نخواهد بود.
معنویت و شور عرفانی بسیجی با نفرت از مقدس نمایانی که دین را رونق بازار کسادی خویش قرار می دهند و بنام اسلام و دین و مکتب، به کنج عزلت خویش فرو رفته اند و هیچ موضع و حرکت و اقدامی برای تغییر و تحول در جامعه انجام نمی دهند‌ و دین را صامت و خمود و ساکن می خواهند و مقابل هر حرکت اصلاحی بهانه ای می تراشند،عجین است.

صفای باطن و عاطفه ی اجتماعی و خدمات صادقانه ی مردمی بسیج، بدون مخالفت جدی با تفکر و فعالیت جریان متحجر امکان پذیر نیست.
تحجر نوعی اندیشیدن و کنش دینی و اجتماعی سیاسیست که در ادوار مختلف دینی و به اشکال گوناگون در جوامع دینی حضور داشته است و همواره یکی از مهمترین جریانات تقابلی اسلام ناب محمدی با “جامعیت خاص خود” بوده است.
تحجر و جمود و مقاومت در مقابل هرگونه دریافت و ادراک جدید از معارف و فهم انقلابی ، مانع از شکوفایی خلاقیت ها و مرزشکنی های فکری اهالی فکور جوان جستجوگر انقلابی جدید است.
بسیجی، نیک می داند که جریان متحجر محدود به انجمن حجتیه و خوارج و داعش و مقدس نمایان بی شعور و کج فهم نیست، که متحجرین می توانند اشرافیت ریش دار و متنفذی باشند که از هرگونه اجتهاد و و ابتکار علمی و فهم جدید از منابع مشترکی که دایره ی پوشش دینداران و وفاداران به صراط مستقیم انقلاب اسلامی را پهنتر می کند ممانعت می ورزند، و جز فهم خویش، از سایر دیدگاه های جدید واهمه دارند و بیم آن دارند که انحصارشان در فضای علمی و مذهب و سیاسی و حکومتی شکسته شود.
هفته ی بسیج، یادآور مبارزه با مقدس نمایان و متحجران و پول پرستان و لیبرال ها و هفته ی معرفی جلوه های عرفانی حیات عاشقانه مومنانیست که به حقانیت اسلام ناب محمدی حضرت روح الله ایمان آوره اند و تا رهایی بشریت و حاکمیت عدالت و معنویت لحظه ی آرام نخواهند بود.

او خواهد آمد
به امید ظهور عدالت گستر گیتی
سعید آتش بار
دبیر جریان مردمی عدالتخواه استان کهگیلویه و بویر احمد

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *