آخرین اخبار
اشتراک گذاری
۱۲ شهریور ۱۳۹۷
کد مطلب : 20429

شنیده ها حکایت از سفر زودهنگام وزیر بهداشت به استان کهگیلویه و بویراحمد دارد. استانی که علیرغم داشتن پتانسیل ها و استعدادهای توسعه یافتگی هنوز نتوانسته است آنچنان که باید باشد رشد کند و واژه ناپسند محرومیت را  همچنان یدک می کشد. اما این محرومیت بر همه بخش های استان سایه افکنده است تا همچنان در رتبه های آخر جدول رده بندی توسعه یافتگی در کشور جا خوش کرده باشیم .

قطعا همه بر این باوریم که حضور مسوولین کشوری و به ویژه در سطح مقام عالی وزارت می تواند بانی و باعث خیر برای مردمانی شود که امیدشان برای توسعه یافتگی همچنان افزایش می یابد و رویاهای توسعه یافتگی را در  افق دید خود نگهداشته اند. اما واقعیت امر این است زمانی ا ین سفرها می تواند زمینه رشد و توسعه یافتگی و یا حداقل چانه زنی مسوولین کشوری در پایتخت را برای استان کهگیلویه و بویراحمد به ارمغان بیاورد که واقعیت های موجود را بدون از افراط و تفریط برای آنان بازگو نموده تا از نزدیک داشته ها و نداشته های این استان را مشاهده و لمس نمایند.

باید شرایطی فراهم شود تا نمایندگان دولت که به استان سفر می کنند پتانسیل ها و ظرفیت های استان و در کنار آن میزان رفاه و محرومیت این مردم را به عینه مشاهده کنند تا بتوانند رنج و فریاد محرومیت این مردم را در هیات دولت و یا وزارتخانه های متبوع خود با صدای بلند به گوش همه برسانند و گرنه با گل و بلبل نشان دادن  استان و تنها ذکر خدمات صورت گرفته  و چشم پوشی از بیان محرومیت ها نمی تواند سبب خیری برای این استان باشد.

اما رسانه های استان خبر از افتتاح بیمارستان ۳۲ تختخوابی باشت را در این سفر و با حضور وزیر بهداشت در صدر خبرهای خود قرار دادند تا کام مردم را شیرین کنند. این در حالی است که بیمارستان ۳۲ تختخوابی باشت آمادگی برای افتتاح و بهره برداری به صورت کامل را ندارد و  افتتاح این بیمارستان با وضعیت فعلی نمی تواند کامی را شیرین کند که صرفا می تواند افتتاحیه ای را در رزومه کاری آقای استاندار و مسوولین استانی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی ثبت نماید.

هر چند که  سرپرست مدیریت توسعه انسانی دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد  از تجهیز شدن این بیمارستان خبر می دهد اما  گزارشات دریافتی خبرنگار امید مردم چیزی غیر از این را بیان می کند.

امین الله بابویی  با تاکید بر بر این که ساخت این بیمارستان یکی از نیازهای مهم مردم در شهرستان باشت است که می تواند بسیاری از مشکلات در حوزه بهداشت و درمان این منطقه را برطرف کند، بیان کرد: با تکمیل و بهره برداری این پروژه بهداشتی و درمانی، اختصاص پزشک متخصص و راه اندازی بخش های تخصصی خدمت بزرگی به مردم این شهرستان خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه انجام کار تجهیز و آماده سازی این بیمارستان برای بهره بردای با سرعت و دقت درحال انجام است، گفت: با توجه به برنامه ریزی انجام شده، به زودی شاهد بهره برداری از این بیمارستان در شهرستان باشت خواهیم بود.

اما فرماندار باشت  با بیان اینکه تاریخی را برای افتتاح این بیمارستان نمی تواند اعلام کند گفت: بیمارستان ۳۲ تختخوابی باشت در حال تجهیز است و قول دادند که تا قبل از مراسم افتتاحیه  تجهیزات آن به حد قابل قبولی برسد.

مسعود حسینی در این گفت و گو با بیان اینکه  همه بخش های بیمارستان نمی تواند با هم افتتاح شود گفت: این افتتاح به صورت فاز فاز خواهد بود.

وی به نشست روز گذشته خود با معاون توسعه و منابع انسانی دانشگاه اشاره کرد و گفت: در این نشست به  موضوع این بیمارستان نیز پرداخته شد و قرار شد که دانشگاه علوم پزشکی برای تجهیز نمودن این بیمارستان راه حلی پیدا کنند و واضح و شفاف نتیجه کلی را اعلام نمایند تا تصمیمی جدی گرفته شود.

حسینی عدم تجهیز کامل بیمارستان باشت را شبیه به بیمارستان یاسوج عنوا ن کرد و گفت: اگر این بیمارستان تجهیز نشود و تغییری در وضعیت صورت نگیرد قطعا وزیر، استاندار ، نماینده و ما نخواهیم آمد و تجهیزات بیمارستان باید در حد معقول باشد و حداقل بخش های آن بالای ۸۰ درصد تجهیز شوند که قول دادند و ما منتظریم که کار تجهیز صورت گیرد.

دانشگاه علوم پزشکی استان در حالی  خود را برای افتتاح بیمارستان ۳۲ تختخوابی باشت آماده می کند و بر اساس گفته های آنان  در سفر قریب الوقوع وزیر بهداشت افتتاح خواهد شد که اما و اگر های بسیاری در افتتاح این بیمارستان وجود دارد.

بیمارستان ۳۲ تختخوابی باشت هنوز چارت تشکیلاتی ندارد و وضعیت نیروی انسانی آن مشخص نشده است . هر چند که برای این بیمارستان در آزمون ۹۶ دانشگاه علوم پزشکی نیروهایی در نظر گرفته شده است اما اعتراضات و در نهایت رای دیوان مانع از اعلام نتایج نهایی پذیرفته شدگان گردید تا بیمارستان باشت هنوز نتواند نیروی انسانی خود را تامین کند حال اگر بیمارستانی نیروی انسانی ندارد آیا امکان فعالیت و خدمت رسانی به مردم و مراجعین را دارد؟

از دیگر سوی آنگونه که خبرنگار امید مردم  دریافته است هنوز وضعیت پزشک و یا پزشکان این بیمارستان به نتیجه ای نرسیده است و حتی در زمینه تامین پزشک جراح برای این بیمارستان کاری صورت نگرفته است .

عدم تجهیز بیمارستان به رادیولوژی این مساله را به ذهن متبادر می سازد  که اگر تصادفی روی دهد و یا بیماری نیاز به رادیولوژی داشته باشد باید به گچساران انتقال یابد و  عمل عکس برداری و رادیولوژی خود را انجام دهد و دوباره به بیمارستان باشت برگردد که این امر بیش از آنچه که باعث  شاد شدن کام مردم باشد نگرانی و نارضایتی را بیشتر خواهد نمود.

هنوز وضعیت تجهیزات چهارگانه بیمارستان که نقشی بسیار مهم در خدمت رسانی به بیماران دارد به نتیجه نهایی نرسیده است و این مساله نیز می تواند زمینه نارضایتی  مراجعین و بیماران را فراهم کند.

حال با این شرایط حرف از افتتاح بیمارستانی که هنوز تجهیزات کامل ندارد و تجهیز نشده است چه معنایی می تواند داشته باشد. آیا استاندار کهگیلویه و بویراحمد و غلام رضا تاجگردون نماینده مردم گچساران و باشت با اطلاع از این وضعیت با افتتاح این بیمارستان  موافقت خواهند نمود و آیا وزیر بهداشت و درمان می داند که چه چیزی را می خواهد افتتاح کند بیمارستانی که نه نیروی انسانی و نه تجهیزات پزشکی کاملی دارد با چه توجیهی افتتاح و مورد بهره برداری قرار می گیرد.

دیگر زمان آن رسیده است تا متولیان و مسوولین استانی دست از همایش ها و افتتاح های رزومه پر کن بردارند و برای یک بار هم که شده مانع از افتتاح پروه های ناتمام در استان شوند.

بر اساس این گزارش عملیات اجرایی بیمارستان ۳۲ تختخوابی باشت در سال ۱۳۹۳ با زیربنایی بالغ بر ۴ هزار متر مربع و در سه طبقه  آغاز شد و بخش های تخصصی کودکان، زنان و زایمان، داخلی و جراحی و ۲ اتاق عمل را در طراحی خود جای داده است.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *