آخرین اخبار
اشتراک گذاری
۱۵ مرداد ۱۳۹۷
کد مطلب : 19487

 

امشب بعد از مدتها دست به قلم برداشته ام تا شاید درد دلم و درد شهرم را مرهم شوم.
شهری که آن زمان که مملکت گل و بلبل بود در سوء مدیریت ها و طایفه گرایی ها و حماقت ها میسوخت چه برسد که الان سرطان لیبرالیسم و انگل سرمایه داری پیر و فرتوت و طاعون مدیران غرب زده کل کشور را گرفته است و ارثیه شوم ناکارآمدیشان برای شهر فلاکت زده من مانده است.
امروز تمام فضای رسانه ای شهر را خبر عزل شهردار جوان به دلایل قانونی از سوی وزارت کشور و استاندار استان پر کرده بود.
هنوز لینک این خبر را نبسته بودیم که تهدیدات مسخره و کازرونیزه کردن گچساران مثل بوی تعفن فضای غبارآلود شهر را گرفت.
حال با اشک قلم و خون دل چند خطی بر سینه سوزان کاغذ مینویسم شاید وجدانی بیدار و چشمی روشن شود.
اول اینکه چرا بعد از چهارده ماه مسئولان زیربط فهمیده اند شهردار شدن ظفری خلاف قانون بوده است ؟ چه کسی باید پاسخگوی این بروکراسی احمقانه باشد؟ دوم اینکه چه شد شورایی که با ۷ رای شهرداری را انتخاب کرد به ماه نکشیده تعدادی از آنان سودای برکناری شهردار را در سر پروراندند و چه شد که به یکباره جای موافق و مخالف عوض شد؟ شورایی چنین دمدمی مزاج و بی فکر واقعا نوبر است . شاید تنها شباهتمان به پایتخت همین شورای شهری باشد که بلبشو بیش از نظم و فکر در آن دیده میشود.
رد و پای همه در این آشوب و سیرک دیده میشود و دیده نمیشود.
از نماینده و فرماندار تا سیاسیون اصلاح طلب و برخی سیاسیون اصولگرا.
گچساران من اسیر مسابقه قدرت و معامله دلالانِ از خدا بیخبر.
تابستان سال پیش دلمان خوش بود در این فقر مدیران مستقل و با عرضه شاید شورا بتواند با انتخاب یک شهردار کارآمد حداقل در ظاهر مدیری به جز بله قربانگوهای دفتر مدرس انتخاب کند و حداقل یک اداره در این شهر واقعا مستقل اداره شود.
از قضا شورای جدید ظفری جوان را جانشین زینل زاده ای کرد که دوست و دشمن به استقلال و پر کاری و پاک دستی اش اذعان داشتند.
اما شورا هیچگاه نگذاشت ببینیم ظفری توان دارد یا خیر و البته ظفری نیز ثابت کرد توان مدیریت حواشی پرحاشیه ترین کاخ سفید دنیا را ندارد.
بگذریم که چه نقدهایی به این یکسال وارد میدانیم و چه دردهایی که در دل حبس شده است.
اما امروز در نقطه ای ایستاده ایم که اداره امور به کل از دست همه خارج شده است و به راحتی میتوان گچساران را توصیف جامع و کامل کلمات بی در و پیکر نامید.
مسعود ظفری دوست و فامیل من است اما از استاندار میخواهم طبق نص صریح قانون اگر تخلفی صورت گرفته است و غصب پستی انجام شده است ضوابط قانونی و نه سفارشی و گزینشی را در اسرع وقت رعایت کرده و البته اگر ثابت شود تخلفی صورت پذیرفته اولین نفر برابر مردم مظلوم دیارم کمر خم کرده و عذرخواهی کنند .
اعضای محترم شورا خصوصا مخالفینی که به یکباره و حیرت انگیز موافق شهردار شدند در پیشگاه مردم رک و صریح پاسخگوی این یکسال عملکرد خود باشند و بابت این حواشی وحشتناک و عدم توجه به شهر عذرخواهی کنند استعفا پیشکش .
شورا باید جبران کند آن هم با انتخاب یک فرد نخبه جوان دلسوز و خوش سابقه.
گچساران پر است از نخبه هایی که پشت میزهای ادارات و در نقطه نقطه ایران هرز میروند و گچساران در نبود مدیران نخبه و حکومت مدیران بعضا پخمه میسوزد و ذره ذره دود میشود.
هر شهر و هر استانی که پا میگذاریم جوانی نخبه و پرتلاش از گچساران زبانزد خاص و عام است اما در شهر من فقر مدیران لایق بیداد میکند.
شورا باید جبران کند وگرنه در پیشگاه مردم و در بلندای تاریخ رسوا خواهد شد.
همانطور که اشاره شد امروز در همین بلبشو نیز عده ای فرصت طلب و منفعت طلب از فضا استفاده کرده و استاندار را تهدید به اغتشاش کردند و نسبت به کازرونیزه کردن شهر هشدار دادند.
تازه به دوران رسیده هایی که نمیدانند گچساران شهر اعتراض علیه ظلم است نه اغتشاش علیه قانون.
اینجا زادگاه شهداییست که هر کدام به امید امنیت و حاکمیت قانون در خون غلطیدند .
هنوز چند ماهی از آن اغتشاشات غم انگیز در سراسر کشور نمیگذرد ولی همه دیدند شهر فهیم و با فرهنگ من چه آرام زمستان را سپری کرد و به بهار رسید حال چگونه چند بچه با این ادبیات سخیف سعی در جعل تاریخ و بی فرهنگ جلوه دادن مردم دیار متمدن ما میکنند؟ آیا چند آبنبات و وعده های مزخرف ارزش این تبلیغات دروغین و منفی را دارد؟ آیا ظفری اولین مدیر معزول این شهر است و یا آخرین آنها خواهد بود؟
در پایان به عنوان یک شهروند از اعضا شورا و استاندار میخواهم با دقت کافی بار دیگر بررسی کنند تا اگر تخلفی صورت نگرفته است با آبروی شهردار جوان بازی نشود و اگر تخلفی صورت گرفته قانونا و بدون ترس از هوچی گری ها و جوسازی ها وظیفه خود را انجام دهند و با جایگزینی فردی پاکدست و دلسوز و سالم و نخبه و با سابقه که کم نیستند جبران مافات نموده و به تن بی جان شهرمان خون تازه تزریق کنند.
دوستان عزیزم در شورای محترم شهر دوگنبدان بدانند اگر در این بازی و عزل و نصب ها دچار معاملات وقیحانه و مرسوم این روزهای گچساران شوند و اسیر سفارشات بالادستی بشوند راهی جز روشنگری درباره روابط پشت پرده و سفارشات و معاملات نخواهم داشت. وای به روزی اگر کسی به خاطر رای طایفه و سیاسی گری و معامله شهردار شود که جوان انقلابی دیگر سکوت نمیکند.
اللّهُمَّ اجْعَلْ عَواقِبَ امُورِنا خَیْراً
سید جواد فدائی
شهروند دوگنبدان

این مطلب بدون برچسب می باشد.

یک پاسخ به “هشیار باشید گچساران کازرون نمیشود/آقای استاندار هم قانون را رعایت کن هم منتظر تعظیم کردن و عذرخواهیتان هستیم”

  1. علی گفت:

    درود بر آقای فدایی عزیز، واقعاً مسئولین این امر باید پاسخگو باشند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *