آخرین اخبار

جزئیاتی از مرگ یک کهگیلویه و بویراحمدی در استرالیا

جسد یک پناهجوی ایرانی در یکی از اردوگاه‌های جزیره مانوس پیدا شد.

اشتراک گذاری
۱۷ مرداد ۱۳۹۶
کد مطلب : 10468

جسد یک پناهجوی ایرانی در یکی از اردوگاه‌های جزیره مانوس پیدا شد.

جسد آقای حامد  شمشیری پناهجوی ایرانی اهل شهر چرام که چند سالی برای حضور در استرالیا در یکی از جزایر مانوس محبوس بود توسط پلیس این جزیره کشف شد.

خبر فوت این پناهجو امروز به خانواده وی در چرام اعلام شده است.

دلیل اصلی مرگ این جوان ۳۰ ساله هنوز مشخص نیست.

در اردوگاه جزیره مانوس واقع در گینه‌نو بیش از ۱۳۰۰ پناه‌جو از کشورهای مختلف شامل ایران در شرایط بسیار دشواری زندگی می‌کنند

پدر پناهجوی فوت شده از دولت استرالیا شکایت خواهد کرد

حسین شمشیری پور با بیان اینکه تیرماه ۹۲ پس از سفر به اندونزی به استرالیا سفر کرد گفت : وی بهمراه تعدادی از همراهان خود پس از ورود به استرالیا توسط دولت این کشور بازداشت ، و به جزیره مانوس در گینه نو منتقل شدند .

وی با تاکید بر اینکه طبق قوانین بین المللی دولت استرالیا حق ندارد چنین رفتاری با پناهجویان داشته باشد اظهار داشت : پسرم در این کشور هیچگونه تخلفی نداشته که مستحق چنین برخوردی از سوی دولت این کشور باشد .

پدر پناهجوی فوت شده در جزیره مانوس گینه نو با بیان اینکه فرزندم عضو هیچ باند و گروه سیاسی نبود تصریح کرد : حامد فقط برای کار به این کشور سفر کرده بود .

شمشیری پور با اشاره به مشکلی که پیش از این برای فرزندش در استرالیا بوجود آمده بود گفت
: او مدت ۷ ماه در این کشور سکونت داشت و حتی به دلیل مشکل زانو در یکی از بیمارستان های این کشور عمل جراحی انجام داده بود .

وی با بیان اینکه پس از بهبود پای مصدوم فرزندم وی به جزیره مانوس منتقل شد ، گفت : دولت استرالیا در یک اقدام مشمئز کننده این جوانان را در اردوگاهی که در شان زندگی یک انسان نبود نگهداری می کرد .

شمشیری پور با تاکید بر اینکه حامد ، زمانی که از ایران مهاجرت کرد هیچگونه مشکلی نداشت گفت : به دلیل برخورد ناشایست دولت استرالیا با او و دیگر ساکنین اردوگاه وی دچار مشکل روحی شده بود .

وی با بیان اینکه حامد در ماههای اخیر به شدت از مشکلات روحی رنج می برد ، گفت :  به دلیل همین مشکلات روحی ، زمانی که با وی تماس میگرفتم من را نمی شناخت .

پدر پناهجوی فوت شده در جزیره مانوس با بیان اینکه با همکاری سفارت ایران پرونده ای برای بازگشت فرزندم به کشور تشکیل شده بود ، تصریح کرد : حامد در جزیره مانوس با پر کردن فرم های بازگشت به کشور خواستار بازگشت داوطلبانه به ایران شده بود که متاسفانه در این میان دولت استرالیا کوتاهی کرد .

شمشیری پور با بیان اینکه دولت استرالیا هنوز مرگ فرزندم را به دولت ایران اعلام نکرده است ، گفت : از طریق دوستان و همراهان حامد از مرگ وی مطلع شدیم .

وی در پایان تاکید کرد که با گرفتن وکیل و تشکیل پرونده بخاطر مرگ فرزندش از دولت استرالیا شکایت خواهد کرد.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *