آخرین اخبار

نجات جان ۴نفر با فداکاری معلم باشتی

تماس به موقع یکی از فرهنگیان شهرستان باشت با هلال احمر این شهرستان، ۴ نفر از اهالی پیچاب که در برف و کولاک شدید گرفتار شده بودند را از مرگ نجات داد.

اشتراک گذاری
۰۲ دی ۱۳۹۵
کد مطلب : 5723

علی اکبر قلی پور معلم ابتدایی مدرسه عشایری اشکفت شاه پیچاب شهرستان باشت بعد از مراجعه خانواده یکی از اهالی این منطقه به وی و نگرانی از دیر کردن خانواده اش به همراه معلم دیگری به نام آقای دانایی و دو نفر از روستاییان با ماشین لندیور خود به دنبال آنان می رود…

قلی پور بیان کرد: ساعت ۷ شب بود که یکی از اهالی روستا، سراسیمه و با نگرانی به من مراجعه کرد و خبر از دیر کردن و نیامدن خانواده اش به ما داد.

 

وی اظهار کرد: پس از اطمینان از اینکه اهالی این خانواده به علت برف و کولاک شدید در منطقه صعب العبور پیچاب گرفتار شده اند به همراه یکی از دوستان فرهنگی و دونفر از ریش سفیدان روستا جهت جستجو و کمک راهی منطقه شدیدم.

 

قلی پور ادامه داد: به علت برف شدید، گل ولای و مشخص نبودن جاده کوهستانی با دو ساعت تلاش بالاخره اهالی گرفتار شده در برف که دو مرد، یک زن و یک کودک ۴ ساله بودند را پیدا کردیم.

 

این آموزگار باشتی گفت: بعد از جستجوی افراد به زحمت خود را به نقطه ای که گوشی تلفن در آنجا آنتن می داد رساندم و با فرماندار و بخشدار بخش بوستان تماس گرفتیم.

 

در ادامه، علی کرم شجاعی بخشدار بخش بوستان شهرستان باشت در این خصوص گفت: پس از دریافت تماسی از سوی یکی از معلمان شهرستان باشت مبنی بر اینکه چهار نفر از اهالی منطقه صعب العبور پیچاب در منطقه عشایری «لوگه» گرفتار برف و کولاک شده اند، موضوع بصورت ویژه در دستور کار این بخشداری قرار گرفت.

 

وی در ادامه افزود: بعد از هماهنگی با فرماندار شهرستان و همراهی نجاتگران جمعیت هلال احمر شهرستان باشت و با راهنمایی این معلمان در ساعت ۲ بامداد به منطقه مورد نظر رسیدیم و توانستیم جان هر ۴ نفر را نجات دهیم.

 

شجاعی در پایان ضمن تشکر از این فرهنگیان و همچنین جمعیت هلال احمر شهرستان باشت، گفت: به علت کوهستانی و صعب العبور بودن منطقه پیچاب از اهالی این منطقه می خواهیم تا در روزهای بارانی و برفی حتی المقدور از سفر در این جاده های کوهستانی دوری کنند.

 

 

 

منبع: باشت نیوز

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *