آخرین اخبار

منتجب نیا:هاشمی وساطت کرد که احمدی نژاد را به یکی از کشورهای همسایه راه بدهند

در دولت گذشته یکی از کشورهای همسایه اجازه نمی‎داد که رییس دولت به آن کشور سفر کند ولی هاشمی با اینکه منتقد آن دولت بود، نماینده‎ای به آن کشور فرستاد تا رییس دولت را برای سفر به آن کشور یاری کند تا به خاطر جمهوری اسلامی و ملت وساطت کرده باشد. چکیده اظهارات منتجب نیا […]

اشتراک گذاری
۲۶ دی ۱۳۹۵
کد مطلب : 7141
در دولت گذشته یکی از کشورهای همسایه اجازه نمی‎داد که رییس دولت به آن کشور سفر کند ولی هاشمی با اینکه منتقد آن دولت بود، نماینده‎ای به آن کشور فرستاد تا رییس دولت را برای سفر به آن کشور یاری کند تا به خاطر جمهوری اسلامی و ملت وساطت کرده باشد.

چکیده اظهارات منتجب نیا به این شرح است:

امام (ره) این جمله معروف را برای کسانی بیان کرد که قبل از انقلاب لغزش داشتند و معتقد بود که نباید تنگ‌نظر باشیم و باید آغوش‌مان را باز کنیم و آنها را در میان خود بپذیریم.

یکی از مظلومان تاریخ ما امام خمینی(ره) است که از کلامش استفاده می‌کنیم؛ به جای اینکه راهش را ادامه بدهیم، ظلم هم می‌کنیم. وی اضافه کرد: هاشمی هم مظلوم بود و مظلوم‌تر از شهید بهشتی بود و اگر شهید بهشتی زنده بود، شاهد بود که هاشمی مظلوم‌تر از وی بود.

کشور بعد از تشییع جنازه امام (ره) هیچ تشییع جنازه‌ای به این حد از نظر کمیت و کیفیت به خود ندیده است که باید دید چه می‌شود که یک فرد این میزان محبوبیت را داشته باشد.

چند ماه قبل از مرگ ایشان که آخرین ملاقات من با وی بود، ایشان اظهار نگرانی برای دکتر روحانی کردند و نگران انتخاب سال ۹۶ بودند و به ما توصیه کردند هم و غم خود را صرف کنیم تا روحانی در سال ۹۶ پیروزتر از سال ۹۲ باشد.

هاشمی یک فرد معتدل بود و اگر امروز شعار اعتدال در دولت شنیده می‌شود، از روز اول انقلاب شعار اعتدال را می‌گفت‌. امام علی (ع) و امام خمینی (ره) هم همین شعار را می‌گفتند؛ به گونه‌ای که امام علی (ع) انسان‌های جاهل را افراط‌گرا و تفریط‌گرا می‌دانست.

هاشمی بینش تشکیلاتی داشت و معتقد بود این نظام بدون حزب و تشکیلات نمی‌تواند به اهدافش برسد؛ به گونه‌ای که قبل از پیروزی انقلاب به امام خمینی (ره) گفت می‌خواهیم حزب جمهوری اسلامی را تشکیل بدهیم ولی امام (ره) به او گفت بعد از انقلاب این کار را بکنید تا حزب مصادره نشود.
از اول انقلاب همیشه پشت سر هاشمی چیزهایی می‎گفتند، ولی او پدرانه برخورد می‎کرد و هیچگاه کسی متوجه نشد گرایش سیاسی او چه چیزی است زیرا همیشه فراجناحی عمل می‎کرد.
در سال‌های اخیر چه کارها که با هاشمی نکردند و هر آنچه می‎شد، علیه او انجام دادند و ظلم‎ها و توهین‎های زیادی به خود و خانواده‎اش گفتند ولی ایشان صبر و تحمل کرد چون می‌خواست نظام بماند و همیشه می‌گفت آبرویی که دارم آبرویی است که در راه ملت باید باشد.
ما قدر هاشمی را ندانستیم ولی الان می‌دانیم چون مرده‎پرستیم ولی امام (ره) همیشه قدر او را می‎دانست.
هاشمی در تمام مسوولیت‌هایی که داشت به فکر خدمت‌رسانی به مردم بود. به گونه‌ای که در دوره اول مجلس گفت که تهران بدون داشتن مترو غیرقابل‌تحمل است و آنقدر روی حرفش ایستاد تا مترو افتتاح شد و الان همه معتقدند که برای حل ترافیک و آلودگی هوا تنها راهکار امروز مترو است.
بعضی‌ها با استناد به این جمله امام که میزان حال افراد است، توهین‎ها و جسارت‎های زیادی به هاشمی کردند و مبنای کارشان را بر گفته امام قرار می‎دادند ولی چگونه است که امامی که برای هاشمی گوسفند قربانی می‎کرد، عده‌ای بخواهند بر اساس صحبت‌های او یک پاک‌کن بردارند و تمام سوابقش را پاک کنند.
در زمان جنگ وقتی که فرماندهان احساساتی می‌شدند، هاشمی اهل عدد و رقم بود و بر این اساس فرماندهی می‌کرد و تا زمانی که امکانات ما را با دشمن مقایسه کرد و مسوولان به جمع‌بندی رسیدند که توان ادامه جنگ را ندارند، پیشنهاد پذیرفتن آتش‌بس را به امام (ره) دادند. امروز آنهایی که به دروغ می‌گویند می‌توانستیم صدام را سرنگون کنیم ولی هاشمی و دیگران نگذاشتند، خلاف واقعیت را بیان می‌کنند.
چند روزی است کشور ما برای یک مردی به عزا نشسته است که همیشه تلاش کرده ویژگی‌های یک مدیر را در خود جمع کند، ولی در سال‌های آخر عمرش موجب بغض و کینه دشمنانش شده بود.
ایشان به من گفتند قول می‌دهم بعد از انتخابات اگر بودم، همکاری جدی‌تری خواهم کرد تا بتوانیم احزاب قدرتمند و فراگیری ایجاد کرده و تقویت کنیم ولی متاسفانه به اراده خداوند دست ما از داشتن چنین فردی کوتاه شد.
هاشمی همیشه می‌گفت که در این نظام مردم باید به حق‌شان برسند و آزادانه حرف بزنند و آگاهانه از حق خودشان دفاع کنند و همیشه حق و عدل و انصاف در آن حاکم باشد.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *