آخرین اخبار

شهرداری حق اخراج غیرقانونی کارگران را ندارد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه شهرداری‌ها لازم است بیش از پیش از حقوق کارگران حمایت کنند گفت: هیچ شهرداری حق اخراج غیرقانونی کارگران خود را ندارد.

اشتراک گذاری
۰۷ دی ۱۳۹۵
کد مطلب : 6051

 همایش و نشست تخصصی شهرداران و رؤسای ادارات کار و رفاه اجتماعی و مسولان امور اداری شهرداری های استان وتامین اجتماعی در سالن جلسات شبکه بهداشت ودرمان چرام به میزبانی شهرداری چرام برگزار شد.

img_20161226_234419

صابرمظاهری از برگزاری نشستی با شهرداران استان برای بررسی مشکلات حقوق و قراردادهای کارگری شهرداری‌ها در شهر چرام خبر داد و بر لزوم اصلاح برخی قراردادهای شهرداری‌ها با پیمانکاران تأکید کرد.

وی با بیان اینکه برخی قراردادهای شهرداری با پیمانکاران به صورت حجمی و غیر شفاف منعقد شده است، بر لزوم بازنگری در این قراردادها تأکید کرد و گفت: هیچ شهرداری در قالب قراردادهای حجمی حق اخراج کارگران شاغل خود را ندارد.

این مسئول اخراج کارگران شاغل و جذب نیروی جدید از سوی برخی پیمانکاران طرف قرارداد شهرداری را اقدامی خلاف قانون دانست و افزود: اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد از حقوق کارگران به نحو مطلوب دفاع و حمایت خواهد کرد.

مظاهری تصریح کرد : بخشی از شکایت‌های واحد رسیدگی به اختلافات کارگری و کارفرمایی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد مربوط به کارگران شهرداری است.

گفتنی است ،کهگیلویه و بویراحمد دارای ۱۷ شهر است و شماری از کارگران شهرداری از پایین بودن حقوق، تأخیر در پرداخت حقوق و معوقات خود و نیز نداشتن امنیت شغلی اظهار گلایه دارند.

 

براساس این گزارش و در پی اخراج تعداد زیادی از کارگران شهرداری چرام در ماه های گذشته ،این کارگران با پیگیری شکایت قانونی خود در اداره کار کهگیلویه موفق به گرفتن حکم برگشت به کار و همچنین باعث جریمه سنگین شهرداری چرام و جریمه های میلیونی از ۱۵تا ۳۰میلیون تومان به هریک از این کارگران شد.

در این همایش پیشنهادات مختلفی در زمینه کارایی بهتر شهرداری ها و تعامل شهرداری با دیگر ادارات ارائه شد و تصمیماتی اتخاذ گردید.

درادامه رای گیری جهت انتخاب یک عضو از هیئت مدیره سازمان همیاری شهرداری های استان انجام گردید که دکتر تیموری فر شهردار چرام با اکثریت آرا به این سمت منصوب شد.

img_20161226_234441

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *