آخرین اخبار

سیلی تحریم ها بر صورت دانش آموزان دهدشتی

مدرسه ای با ۳۰۰ دانش آموز در مرکز شهر دهدشت بدون سیتسم گرمایشی چند سالی است با سوز سرما دست و پنجه نرم می کنند.

اشتراک گذاری
۰۴ دی ۱۳۹۵
کد مطلب : 5841

با سپری شدن فصل پاییز و فرا رسیدن فصل زمستان هنرستان شبانه‌روزی شهر دهدشت، مرکز شهرستان کهگیلویه که چند سالی است نوسازی شده اما متاسفانه هیچ وسیله‌ی گرمایشی ندارد.

هنرستان شبانه‌روزی شهید باهنر دهدشت مرکز شهرستان کهگیلویه با ۳۰۰ دانش‌آموز خوابگاهی و روزانه در مرکز شهر واقع شده است، اما متاسفانه این مرکز فاقد هر گونه وسایل گرمایشی و رفاهی است.

این درحالی است که مسئولان بارها وعده‌ی برطرف کردن این مشکل را داده بودند اما گویا هنوز این مشکل به قوت خود باقیست به‌ طوری‌ که سیستم گرمایشی در این شهرستان به یک معضل تبدیل شده است.

این هنرستان که در سال ۱۳۹۰ از سوی اداره‌کل نوسازی مدارس ساخته و به آموزش و پرورش تحویل داده شد متاسفانه شبکه‌ی گرمایشی آن هنوز نصب نشده است و حتی جایی برای لوله‌ی بخاری کار گذاشته نشده است.

با توجه به قرار گرفتن در فصل سرما و برودت هوا، سلامت دانش‌آموزان در مدارس باید در اولویت قرار گیرد اما متاسفانه این هنرستان حداقل سیستم گرمایشی را ندارد.

گرفتن انشعاب دوبل از طریق شیلنگ های دومتری در خوابگاههای این مدرسه برای استفاده از بخاری

براساس دستورالعمل های وزارت آموزش و پرورش استفاده از بخاری های غیراستاندارد به ویژه بخاری های چکه ای در مدارس ممنوع است و با توجه به اینکه در ساخت این مدرسه استفاده از بخاری ممنون است اما آموزش و پرورش ابتکاری جدید به خرج داد و با گرفتن انشعاب از آبگرمکن هر سوئیت این خوابگاه امکان به گذاشتن بخاری های غیر استاندارد کرده است که می تواند مشکلات جبران ناپذیری را به وجود بیاورد.

مسئولان آموزش و پرورش هوشمندسازی مدارس پیشکش، حداقل نگذارید سلامت دانش‌آموزان به خطر بیفتد

تهیه، تأمین و بهره‌وری از سیستم‌های گرمازا اقدام پراهمیت و حیاتی برای حفظ دانش‌ آموزان در شهرها و روستاهای کشور است اما متاسفانه مسئولان شهرستانی و استانی کهگیلویه و بویراحمد به این مورد توجه نمی‌کنند.

در حالی که دانش‌آموزان آینده ‌سازان کشور هستند اما روزانه می‌بینیم حتی به کوچکترین نیاز آنها یعنی وسیله‌ی گرمایشی توجهی نمی‌شود.

شماری از مسئولان آموزش و پرورش کمبود اعتبار را مشکل اصلی این موضوع بیان می‌کنند اما سرما زودتر از بودجه به مدارس رسیده است.

آموزش و پرورش باید پاسخگو باشد

در همین زمینه یکی از دانش‌آموزان این هنرستان به خبرنگار صبح زاگرس گفت: در کلاس‌های درسمان هیچ وسیله‌ی گرمایشی نداریم و زمانی به مدیر مراجعه می‌کنیم تنها به ما می‌گویند آموزش پرورش باید پاسخگو باشد.

وی افزود: تحمل سرما در کلاس درس از یک طرف و گذاشتن بخاری های غیر استاندارد در خوابگاه از طرف دیگر می تواند مشکلات فراوانی را برایمان ایجاد کند.

 این دانش آموز که نخواست نامش فاش شود، تصریح کرد: نبود سیستم گرمایشی در کلاس یادگیری درس را نیز برایمان دشوار کرده است.

یکی دیگر از دانش‌آموزان این هنرستان اظهار کرد: چرا مسئولان آموزش و پرورش در زمینه‌ی نصب وسایل گرمایشی استاندارد به این هنرستان توجه نمی‌کنند؟

وی گفت: کلاس درسمان سرد است و دو سالی که در این هنرستان مشغول به تحصیل هستم به ناچار سرما را تحمل می کنیم.

در همین زمینه «صدرالله نیاپرست» یکی از معلمان این هنرستان با اشاره به اینکه در ابتدا قرار بود سیستم یونیت مرکزی اسپیلت دو منظوره سرمایشی گرمایشی نصب و راه اندازی شود، گفت: زیرساخت این سیستم در حد لوله کشی مسی متوقف شد و به دلیل هزینه زیاد نصب این سیستم درسال ۹۳ سیستم حرارت مرکزی بافن کوئل را جایگزین سیستم قبلی کردند.

نیاپرست با اشاره به اینکه این سیستم۶۰ درصد پیشرفت کاری داشت ادامه داد: لذا بعد از پیاده نمودن سقف کاذب داخل ساختمان مدرسه آن را به حالت نامطلوب و نیمه کاره رها کردند که از آبان ماه سال ۹۴ تاکنون هیچ گونه اقدامی برای نصب و راه اندازی انجام ندادند.

وی افزود: با توجه به فرا رسیدن فصل سرما و شبانه روزی بودن مدرسه و همچنین فضای کارگاهی هنرستان از مسئولان شهرستانی و استانی تقاضا داریم که برای رفع این مشکل چاره ای بیاندیشند.

این آموزگار تصریح کرد: دانش‌آموزان در کلاس درس از شدت سرما یادگیری درس برایشان دشوار است و آیا با این اوضاع و احوال می‌شود درس خواند؟

وی اضافه کرد: چندین بار به مدیر مدرسه و آموزش و پرورش شهرستان برای پیگیری و برطرف کردن این مشکل مراجعه کردم اما هیچ پاسخی دریافت نکردم.

همچنین سید لطف الله فروزان رئیس آموزش و پرورش شهرستان کهگیلویه در این زمینه گفت: از ابتدا برای این هنرستان یک سیستم گرمایشی پکیج با هزنیه ۷۰۰ میلیون تومان برآورد شده بود که قرار بود نصب شود اما با تحریم کشور هزینه این پکیج یک و نیم میلیارد تومان شد.

فروزان با بیان اینکه لوله کشی و کارهای زیر بنایی این سیستم در هنرستان انجام شده بود، افزود: متاسفانه به علت تحریم ها و هزینه بالا نتوانستند این دستگاه را وارد کنند و متاسفانه پیمانکار نیز دچار مشکل جسمی شد.

وی گفت: قبل از تصدی مدیریت اینجانب، مدرسه را بدون سیستم تحویل گرفته بودند که در این رابطه چندین مکاتبه با آموزش و پرورش و نوسازی مدارس انجام شد که به آنها مشکل کمبود اعتبار را عنوان می کنند.

رئیس آموزش و پرورش اضافه کرد: مشکل خوابگاه این هنرستان را تا حدودی با راه اندازی وسایل گرمایشی رفع کرده ایم.بشارنیوز

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *