آخرین اخبار

حضور کهگیلویه و بویراحمد در دومین نمایشگاه توانمندی‌های روستاییان و عشایر کشور+تصاویر

استان کهگیلویه و بویراحمد در دومین نمایشگاه توانمندی‌های روستاییان و عشایر شرکت کرد و توانمندی‌های این ۲ قشر را در معرض دید عموم قرار داد.

اشتراک گذاری
۱۸ دی ۱۳۹۵
کد مطلب : 6803

حضور کهگیلویه و بویراحمد در دومین نمایشگاه توانمندی‌های روستاییان و عشایر کشور+تصاویر

استان کهگیلویه و بویراحمد در دومین نمایشگاه توانمندی‌های روستاییان و عشایر شرکت کرد و توانمندی‌های این ۲ قشر را در معرض دید عموم قرار داد.

یکی از اقدامات مهم در عملیاتی کردن برنامه‌های اقتصادی مقاومتی در هر استانی حضور در نمایشگاه‌ها  برای ارائه ظرفیت‌ها و توانمندی‌های هر منطقه و استان است.

با حضور در چنین نمایشگاه‌هایی محصولات یک استان در معرض دید عموم قرار می‌گیرد و آن‌گاه است که برای محصولات یک استان و منطقه بازار خرید ایجاد می‌شود و به رونق تولید و اشتغال می‌انجامد.

13951017000089_photol

روستاییان و عشایر به عنوان دو قشر مولد در جامعه نقش بسیار مهمی در اجرا و عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی دارند که با استفاده از توان آن‌ها می‌توان تولید را در استان بالا برد و نیازمندی‌های هر منطقه را در همان منطقه تولید کرد.

بر همین اساس استان کهگیلویه و بویراحمد در دومین نمایشگاه توانمندی‌های روستاییان و عشایر که از ۱۵ تا ۱۸ دیماه در تهران برگزار می‌شود شرکت کرد.

در این نمایشگاه که از سراسر کشور روستاییان و عشایر شرکت دارند ۸ غرفه به تعداد شهرستان‌های استان جهت ارائه محصولات فرهنگی، اقتصادی و صنایع دستی بر پا شده است.

13951017000086_photol

همچنین یک غرفه از نوآوری‌های استان از جمله کشت، تکثیر و فرآوری گیاهان دارویی، تولیدات بهداشتی و آرایشی شرکت سینره و گل رز در روستای نرگاه در معرض دید عموم قرار گرفته است.

در این نمایشگاه علاوه بر این که دستاوردهای استان در زمینه تولیدات به نمایش گذاشته می‌شود نمایش زندگی روستایی و عشایری استان با برپایی سیاه چادر و عرضه محصولات غذایی از جمله آش دوغ، آش کارده و نان محلی نیز از دیگر اقدامات برای معرفی این دو قشر است.

اجرای مراسم آیینی از جمله شاهنامه‌خوانی، دستمال‌بازی، ترکه‌بازی، بازی‌های بومی و محلی و سایر برنامه‌های متنوع نیز از برنامه‌هایی است که به معرفی بیشتر آداب و رسوم روستاییان و عشایر استان چهار فصل کهگیلویه و بویراحمد می‌پردازد.

13951017000084_photol

همچنین از دیگر برنامه‌های جالب این است که گروه آیینی در ایستگاه مترو برنامه اجرا می‌کند که با استقبال بی‌نظیر مردم واقع شده است.

لازم به ذکر است که این نمایشگاه با رویکرد تبیین نقش روستاییان و عشایر در تحقق سیاسیت‌های اقتصاد مقاومتی برپا شده است.

13951017000081_photol 13951017000082_photol

فارس

این مطلب بدون برچسب می باشد.

یک پاسخ به “حضور کهگیلویه و بویراحمد در دومین نمایشگاه توانمندی‌های روستاییان و عشایر کشور+تصاویر”

  1. شهروند گفت:

    پس سهم فرهنگ قشقایی در استان کجاست…؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *