آخرین اخبار

حضور استاندار کهگیلویه و بویراحمد پس از سه سال در مراسم ۹ دی +حاشیه ها

مردم استان کهگیلویه و بویراحمد و شهر یاسوج در سالروز حماسه ۹دی حضور باشکوهی داشتند و بار دیگر شکوه حضور در مراسم مهم انقلاب را نشان دادند.

اشتراک گذاری
۰۹ دی ۱۳۹۵
کد مطلب : 6190

مراسم گرامیداشت هفتمین سالروز یوم‌ الله ۹ دی در مصلی امام خمینی(ره) شهر یاسوج و ۱۹ منطقه دیگر در استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

آنچه پیش از هر چیز دیگر در این مراسم در یاسوج مرکز استان کهگیلویه وبویراحمد به چشم می خورد حضور باشکوه مردم و مسؤولان قضایی، نظامی، امنیتی و انتظامی و اجرایی استان در سالروز این حماسه بزرگ در سال ۸۸ بود.

برخلاف همیشه این مراسم بدون تاخیر و در راس ساعت اعلام شده با تلاوت آیاتی از قرآن مجید شروع شد.

حضور نسل های مختلف انقلاب در کنار هم و یک دل و یک صدا در این آیین به چشم می خورد.

حضور خبرنگاران، عکاسان و نمایندگان رسانه های استان در این آیین پررنگ بود بطوری که صدا و سیما برای پوشش مناسب آن چندین گروه خبری اعزام کرده بود.

شعارهایی برای همیشه تاریخ

در این تجمع حماسی شعارهایی چون مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل مرگ بر انگلیس و مرگ بر فتنه گر سر داده شد.

یکی دیگر از حواشی این مراسم هم نصب بنر به مناسبت ۹ دی در هنگام برگزاری مراسم بر روی تابلوهای تبلیغاتی در مصلی و بیلبوردهای درون شهری برای برگزاری این حماسه بود.

از مهمترین نکات این جلسه حضور استاندار استان و معاونین وی برای پاسداشت این مراسم بود که امسال بعد از چند سال وقفه به این مراسم آماده بود.

مسببین فیش های نجومی را معرفی کنید

برخی حاضران در این حماسه بزرگ با دست نوشته هایی با مضامین این موضوع که ما خواهان مجازات عاملان حقوق های نجومی هستیم و یا بنرهای با این موضوع که  صفدر حسینی و مسببان حقوی نجومی را به دستگاه قضا معرفی کنید، خواهان پاسخ گویی مسئولان ذیربط شدند.

حقوقی به نام فیش های نجومی

همانگونه که  همه می دانند از خرداد ماه سال جاری فیش های حقوقی برخی از مسئولین در رسانه ها و شبکه های مجازی منتشر شد که در نهایت پس از انتشار اخبار دریافت حقوق های چندین ده میلیون تومانی توسط مدیران دولتی در رسانه های مختلف،برخی از کارشناسان و مسؤلان اقتصادی کشور نسبت به این مسئله حساس شده و طی اظهاراتی اعلام کردند این موضوع باید دقیقا مورد بررسی قرار گیرد که آیا دریافت حقوقهای بالا و نامتعارف خلاء قانونی دارد یا اینکه نظارتی بر قانون های موجود صورت نمی گیرد.

 در ادامه این روند روحانی طی دستوری از معاون اول خود خواسته است تا در اسرع وقت همه موارد تخلف و هرگونه سوءاستفاده در خصوص حقوق و پاداش‌های پرداختی به مدیران در دستگاه های اجرایی را شناسایی کرده و وجوهی که به ناحق پرداخت شده به بیت‌المال مسترد و مدیران متخلف عزل شوند.

با گذشت چند روز از دستور روحانی به جهانگیری، رهبر انقلاب اسلامی در همین خصوص به موضوع اخیر حقوق های کلان اشاره و تأکید کردند: موضوع حقوق های نجومی، در واقع هجوم به ارزش ها است اما همه بدانند که این موضوع از استثناءها است و اکثر مدیران دستگاهها، انسانهای پاک‌دست هستند، اما همین تعداد کم نیز خیلی بد است و باید حتماً با آن برخورد شود.

آقای وزیر، به اشتباه خود اقرار کردی!

برخی دیگر از حاضران نیز به اعترافات تلخ وزیر خارجه اشاره کردند و با در دست داشتن دست نوشته هایی با مضامین آقای وزیر به اشتباه خود اقرار کردی اما چه قدر دیر، نسبت به اعتراف تلخ ظریف نسبت به معاهده برجام واکنش نشان دادند.

موضوعی که نشان می دهد اطلس سیاسی مردم در معیشت آنان چقدر تأثیر گذار است و آنان خواهان مطالبه گری حق خود از مسئولان هستند.

حضور مدیران اما در خفا؟!

۹ دی امسال همانند سالهای گذشته با شور و شعف فروانی در کشور و بویژه یاسوج برگزار شد، اما نکته قابل توجه حضور برخی از مدیران در این جلسه اما در خفا بود مدیرانی که همانند دیگر جلسات در صف های اولی ننشسته و برای پنهان شدن از دست رسانه های خود را در لابه لای جمعیت جا داده بودند؟!

بالاخره استاندار آمد؟!

در سه سال گذشته همزمان با برگزاری این مراسم شاهد غیبت یک فرد در این مراسم بودیم و آن هم استاندار استان کهگیلویه وبویراحمد بود، اما در مراسم ۹دی ماه امسال بعد از لغو سخنرانی دکتر لنکرانی که وی را به نام عضو جبهه های پایدار می نامند ،استاندار قدمهایش برای حضور در این تجمع باز شد و در  این مراسم که با سخنرانی نماینده ولی فقیه در استان همراه بود حضور یافت.

چرا دو قطبی در جامعه؟!

نماینده ولی فقیه در استان که امسال سخنران این تجمع حماسی بود در واکنش شدید به جریان دو قطبی در جامعه گفت: متأسفانه امروز برخی آرمانها را گُم کرده اند و در پشت اصوالگرایی و اصلاح طلبی با فریاد زدن این دو شعار دو قطبی در جامعه ایجاده کرده که همین موضوع فتنه های اقتصادی، سیاسی و اجتماعی را به همراه خواهد داشت.

روزی برای همیشه تاریخ!

به جد باید حماسه بزرگ ۹دی ماه را یک رفراندوم در تاریخ ایران اسلامی دانست ،جایی که مردم ایران اسلامی تمام قد برای حفظ آرمانها و برای خونخواهی دوباره از فرهنگ عاشورا آمدند و مشت دیکری بر توطئه های استکبار زدندو امروز بعد از گذشت هفت سال از این وقایع مهم در تاریخ اسلامی نسل کنونی انقلاب نیز در این مراسم شرکت می کنند و با شعار “من یک انقلابی ام ” این روز حماسی را گرامی می دارند.بویرخبر

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *