آخرین اخبار

توضیحات معاون رئیس جمهور درباره لغو یک نشست

معاون امور بانوان و خانواده رئیس جمهور امروز برای سومین بار در یک و نیم سال گذشته با استان کهگیلویه وبویراحمد سفر کرد.

اشتراک گذاری
۲۹ دی ۱۳۹۵
کد مطلب : 7378

معاون امور بانوان و خانواده رئیس جمهور امروز برای سومین بار در یک و نیم سال گذشته با استان کهگیلویه وبویراحمد سفر کرد.

حضور شهیندخت مولاوردی اینبار در شرایطی انجام شد که وی با قصد و هدف دیدار اختصاصی با بانوان به استان آمده بود.

او قبل از هر چیزی دلایل برگزار نشدن نشست با بانوان  کهگیلویه وبویراحمد در زمان سفر هیات دولت به استان را گفت.

مولاوردی تاکید کرد: در آن سفر از اول قرار نبود نشستی با بانوان باشد و از ما خواستند که نشست برگزار کنیم که با توجه به اینکه بانوان در  نشست های رئیس جمهور به عنوان نخبه،کارآفرین و غیره حضور داشتند پس جمع کردن همه در یک ساعت میسر نبود.

او تاکید کرد: این مساله باید گفته می شد تا جای هیچگونه گلایه ای باقی نماند و همه بدانند هیچ دلیل و غرضی در این موضوع نبوده است.

مشارکت ندادن زنان در مدیریت استان جز موضوعاتی بود که از چشم مولاوردی دور نماند و گفت عجیب است که در این استان  جز  خبرنگاران هیچ خانمی در سالن به عنوان مدیر حضور ندارد.

وی ادامه داد:حتی در حوزه های علمیه بانوان یک مدیر زن نداریم و این عدم تعادل بین زن و مرد است و باید  توانمندیهای زنان نیز در مدیریت ها دیده شود دست کم در مکان های که متعلق به خودشان است مدیریت را به خودشان واگذار کنند.

وی همچنین در جمع خبرنگاران درباره برنامه عقیم سازی کارتن خواب ها که چندی است در برخی رسانه ها مطرح می شود گفت: دولت برنامه‌ای در راستای عقیم‌سازی کارتن‌ خواب‌ها ندارد.
مولاوردی در توضیح سخنانش گفت: از مصاحبه من برداشت نادرستی شد، از من پرسیده شد آیا دولت برنامه‌ای در این خصوص دارد و من گفتم برنامه‌ای در این خصوص ندارد و اگر قرار است چنین برنامه‌ای اجرا شود توسط وزارت بهداشت و با بررسی کارشناسی صورت می‌گیرد.
بعد از شورای اداری هم نوبت به نشست اختصاصی با بانوان رسید. اینجا هم نماینده همه اقشار جامعه صحبت کردند که البته جای خالی نماینده زنان روستایی،زنان خانه دار  در این بخش خالی بود که البته اینبار استاندار نسبت به این موضوع تذکر داد.

در این نشست مشارکت بانوانی که قصد حضور در انتخابات آینده شورای شهر را دارند چشم گیر بود تا جایی که این تلاش از لنز دوربینها مخفی نماند و نگاهی سرسری به این عکسها گواه این تلاش است.

برخی بانوان نیز از فرصت به دست آمده برای ارایه نطق انتخاباتی  استفاده کردند .

در این نشست برای نخستین بار بانوان خبرنگار فرصت بیان مشکلات صنفی خود را پیدا کردند که استاندار کهگیلویه وبویراحمد با تایید نقش و حضور بانوان رسانه ای در استان گفت: گاهی اوقات در نقاط صعب العبور این استان برخی از خانها مدیران را همراهی می کنند و باید تلاششان مورد توجه قرار بگیرد و برای حل مشکلاتشان تلاش شود.

زهرا زمانی که جامعه زنان با هزاران امید وی را راهی شورای شهر کرده بود نیز بدون حتی اشاره ای به مشکلات زنان و دختران این شهر تنها به طرح مسایل کلی درباره شوراها اکتفا کرد.

فریبا رحمانپور مشاور امور بانوان استانداری که در یک و نیم سال گذشته دایم با مولاوردی در ارتباط بوده وبرای سومین بار  مقدمات سفر وی به استان را فراهم کرده بود در زمان افتتاح پارک بانوان حتی فرصت حضور در آیین قیچی کردن روبان را پیدا نکرد و فضا فقط در اختیار مشتاقان شورای شهر قرار گرفت.سایت استان

 

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *