آخرین اخبار

اظهارات خطبای نماز جمعه کهگیلویه وبویراحمد

ائمه جمعه مناطق مختلف استان کهگیلویه و بویراحمد در خطبه های این هفته نماز عبادی سیاسی جمعه در شهرهای مختلف استان به مسائل مهمی اشاره کردند.

اشتراک گذاری
۲۴ دی ۱۳۹۵
کد مطلب : 7026

 ائمه جمعه مناطق مختلف استان کهگیلویه و بویراحمد در خطبه های این هفته نماز عبادی سیاسی جمعه در شهرهای مختلف استان به مسائل مهمی اشاره کردند.

امام جمعه یاسوج :  عده ای حقایق و بد عهدی های آمریکا را نمی بینند

نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته یاسوج به امامت حجت الاسلام سید علی اصغر حسینی در مصلی امام خمینی ره این شهر برگزار شد.

حجت الاسلام سید علی اصغر حسینی در خطبه اول نماز جمعه مرکز استان گفت:تقوای خام خاص و خاص الخاص ،از اقسام تقواست که انجام واجبات و ترک مستحبات است.
وی با بیان اینکه خداوند نعمت های فراوانی را در بهشت ارزانی داشته که پرهیز گاران از این نعمت ها برخوردار هستند، افزود:فرشتگان الهی پیشواز مومنی می آیند که نعمت سلامت و پاکدامنی را رعایت کرده باشند .
امام جمعه شهر یاسوج نعمت دیگر را دلهای پاک برای متقین دانست وگفت:خداوند بخل حسد و کینه را از دل متقین می شوید.
وی ادامه داد: دنیا نمونه ای از آخرت هست که سلامت،پیوند و برادری از جمله آنهااست.
خطیب جمعه یاسوج با اشاره به اینکه مومنین باید با هم برادر باشند و برای همدیگر احترام بگذارند، اظهار کرد: در قرآن آمده است که مسلمین با هم برادرند و خداوند بخل ها و کینه های زشت را از آنها می شوید.

شاه خبیث با سیل خروشان ملت از این کشور فرار کرد

وی با بیان اینکه نعمتی که هرگز از انسان گرفته نمی شود محبت است،گفت:یک شرط برای رستگاری توبه کردن از گناه است.

حسینی در خطبه های دوم نماز جمعه شهر یاسوج به مناسبت های تاریخی این هفته و به انتخاب مقام معظم رهبری به عنوان امام جمعه تهران بعد از آیت الله طالقانی اشاره کرد وگفت:در چنین ماهی سالگرد فرار شاه ملعون عنصر خبیث و دست نشانده شیطان بزرگ و ایادی استعمار است که با سیل خروشان ملت از این کشور فرار کرد.
حسینی در ادامه به ارتحال ملکوتی رییس تشخیص مصلحت نظام نیز اشاره کرد و گفت: آیت الله هاشمی رفسنجانی این مجاهد نستو، این مرد انقلابی و خستگی ناپذیر یاور امام و رهبری شکنجه های زیادی را در طول دوران شتم شاهی پهلویها دید اما هیچ وقت از تفکرات انقلابی خود دور نشد.
وی بیان کرد: یکی از خصیصه های این مرد انقلابی ولایت مداری وی بود که تا اخرین دقایق عمر در کنار رهبری ماند.

عده ای حقایق و بد عهدی های آمریکا را نمی بینند

خطیب جمعه مرکز استان به سالگرد شهادت فداییان اسلام اشاره کرد وگقت:شهید نواب صفوی طهماسبی و خلیلی از مردان انقلابی بودند که جرقه اولیه انقلاب اسلامی را زدند و همیشه بر عهد و پیمان ولایتمداری و انقلابی گری خود استوار بودند.
حسینی ادامه داد: فداییان اسلام نمونه بارز اسلام گراهای انقلابی بودند که در جلوی طاغوت ایستادند.
وی در ادامه به بد عهدی های آمریکای جنایت کار در برجام اشاره کرد و گفت:بدعهدی این استعمار گر خبیث بر کسی پوشیده نیست و رهبر معظم انقلاب به بد عهدی های این شیطان بزرگ همیشه اشاره کرده اند.
حسینی با انتقاد از کسانی که این بد عهدی ها را انکار می کنند، گفت:متاسفانه عده ای حقایق و بد عهدی های آمریکا را نمی بینند.
وی با تاکید بر اینکه مسوولان باید جواب دندان شکنی به این بد عهدی ها بدهند ،گفت:جواب این استعمار گر خبیث را  باید قدرمندانه داد.
خطیب نماز جمعه مرکز استان به ظلم های اسراییل به ملت ستم دیده فلسطین اشاره کرد و گفت:ملعونی در دنیا بدتر از یهود نیست که همه بر اساس طرفداری استعمار پیر، فرانسه دو رو  و خاندان سعوی یهودی صفت و استعمار امریکاست که از این یهویدان صهویزنیم برای حمله به مردم بی دفاع فلسطین دفاع می کنند.
حسینی خاندان سعودی را خائن به حرمین شریفن دانست و افزود: آل سعود امروز غده ای سرطانزا در جامعه اسلام است و روزی خواهد رسید که قدس شریف از دست این خائنین آزاد خواهد شد.
خطیب نماز جمعه مرکز استان به سخنان پیش از خطبه شهردار یاسوج اشاره کرد وگفت:مسوولان ،شورای شهر و مردم باید قدردان زحمات خدمتگزاران خود باشند وبرای پیشرفت شهر و جامعه از آنها در جهت رونق کارها کمک و همکاری کنند.

********************************

امام جمعه شهرستان لنده:قاب گرفتن برجام باعث تعطیلی کارخانجات و افزایش بیکاری شد

حجت الاسلام سید هدایت محمودی اصل امام جمعه شهرستان لنده در خطبه های نمازجمعه این شهرستان ضمن تاکید بر نظارت خانواده های براستفاده جوانان از فضاهای مجازی اظهارکرد: در عرصه فضای مجازی شاهد مشکلات و تهدیدات نرمی از سوی دشمن هستیم که با هدف قراردان اعتقادات و اندیشه های مذهبی ما به دنبال تخریب روحیه انقلابی جوانان هستند.

*شبکه های اجتماعی به قتلگاه ایمان جوانان

وی افزود: امروز فضای مجازی و شبکه های اجتماعی به قتلگاه ایمان جوانان این مرز وبوم تبدیل شده که خانواده ها باید نظارت بیشتری داشته باشند.

امام جمعه شهرستان لنده تصریح کرد: قدرت علمی کشور نباید لحظه ای کند و متوقف شود چرا که دشمن از قدرت علمی کشور جوانان این مرز وبوم می ترسد.

وی تاکیدکرد: حفظ عزت و اقتدار ملی ما در گرو حمایت از اقتصاد درون زا و تاکید بر اقتصاد مقاوم و داخلی است.

*بدخواهان نظام هم بر بدعهدی امریکایی ها در برجام واقف هستند

محمودی اصل در ادامه ضمن اشاره به سالروز اجرای برجام در کشور گفت: کسانی که به برجام دل بسته و خوشبین بودند امروز در صف بدعهدی امریکایی ها و نقض برجام ایستاده اند.

وی اظهارکرد: کسانی که راه حل مشکلات کشور را کنار آمدن با امریکا می دانستند و همه امیدشان به اجرای برجام و رفع مشکلات بود باید بدانند که امروز مشکلات بیکاری و تعطیلی کارخانجات کشور دوچندان شده است.

خطیب جمعه این هفته شهرستان لنده گفت: امروز حتی کسانی که میانه خوبی با نظام جمهوری اسلامی ندارند به خوبی به نقض برجام واقف و آگاه هستند ولی عده ای نمی خواهند بپذیرند.

*قاب گرفتن برجام باعث تعطیلی کارخانجات و افزایش بیکاری شد

امام جمعه شهرستان لنده تاکیدکرد: اصل مذاکرات مسئله بدی نبود ولی قصور در آن جایی شکل گرفت که برجام را قاب بگیریم و توانمندی داخلی را با سوء مدیریت تعطیل کنیم و دل به برجام بسپاریم که نتیجه آن هم نقض صریح برجام از سوی امریکایی ها است.

محمودی اصل گفت: باوجود تمدید تحریم های ۱۰ساله و نقض برجام هنوز هم امریکایی ها ادعا دارند که این تحریم ها اثراجرایی ندارد بی اثر است ولی در عمل عکس آن را شاهد هستیم.

وی تاکیدکرد: تنها راه مقابله با تحریم ها و تمدید تحریم ها اعتماد و اعتقاد به اقتصاد درون زا یا همان اقتصاد مقاومتی است.

*قدردانی از حضور ملت در مراسم ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی

امام جمعه شهرستان لنده در ادامه ضمن تسلیت ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی و قدردانی ازحضور ملت در مراسمات ارتحال این مجاهد نستوه گفت: حضور کم نظیر ملت در مراسم ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی نشان داد که مردم دنباله رو راه روشن روحانیت هستند.

وی گفت: خدمات کم نظیر آیت الله هاشمی در دوران مبارزه با رژیم ستم شاهی و بعد از انقلاب و دفاع مقدس نمونه ای از نسلی مبارز و انقلابی در تاریخ این کشور است.

محمودی اصل اظهارکرد: مخالفت با بنی صدر، فرماندهی بخش های از جنگ در دوران دفاع مقدس، حضور در عرصه های سازندگی کشور و حفظ روحیه استکبار ستیزی در مقابل امریکا و اسرائیل از مهمترین ویژگی های این مجاهد نستوه است.

وی تاکیدکرد: دفاع از آرمان فلسطین با نوشتن کتاب سرگذشت فلسطین، دفاع از آرمان اسلام در حمایت از مظلومان عالم است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان لنده گفت: برخی ها از مواضع و نظرات هاشمی رفسنجانی در کشور نگران بودند ولی به صحنه آمدند و در مراسم شرکت کردند.

وی گفت: رسانه های معاند، سلطنت طلب ها و سایر آنان به دنبال حاشیه سازی و فضاسازی برای مراسم تشیع و تدفین آیت الله هاشمی بودند که با هوشیاری دستگاه های امنیتی یکی از سرکرده های آنان در اصفهان دستگیرشد.

محمودی اصل از حضور باشکوه ملت ایران در تشیع و تدفین و برگزاری مراسمات مختلف عزاداری برای آیت الله هاشمی رفسنجانی قدردانی کرد.

وی تاکیدکرد: هوشیاری و تیزبینی مقام معظم رهبری و ملت شریف ایران اسلامی اجازه توطئه چینی و فرصت طلبی به دشمنان را نداد و در این بین نیز بیت شریف آیت الله هاشمی رفسنجانی نیز با صعه صدر و بردباری پاسخ دشمنان را دادند.

*حرکت فدائیان اسلام نقطه عطف انقلاب اسلامی بود

خطیب جمعه شهرستان لنده با اشاره به سالروز شهادت فدائیان اسلام به نقش ممتاز شهید نواب صفوی اشاره کرد وگفت: حرکت فدائیان اسلام نقطه عطف انقلاب اسلامی بود و در این راه جوانان با بصیرتی با خون خویش پایداری آن را تظمین کردند.

وی گفت: شهید نواب صفوی تا لحظه آخر علی رغم وعده رهایی از اسلام دست برنداشت و جان خویش را برای حفظ و بقاء این انقلاب داد تا از گزند دشمنان آسیب نبیند و به همه ثابت کرد که هرکجا مقاومت وایستادگی باشد ثمره اش پیروزی است.

*شورای های آموزش وپرورش تجلی مشارکت عمومی

امام جمعه شهرستان لنده در ادامه شورای های آموزش وپرورش را تجلی مشارکت عمومی در امرآموزش دانست و گفت: شورای های آموزش وپرورش نقش سازنده ای در ارتقای سطح یادگیری و رفع مشکلات آموزش وپرورش دانست.

وی اظهارکرد: شوراهای آموزش وپرورش بازوان توانمند اولیاء و مدیران برای اداره هرچه بهتر تعلیم و تعلم دانش آموزان هستند که باید تقویت شوند.

*فرار شاه نتیجه پایداری و استقامت ملت ایران بود

خطیب جمعه شهرستان لنده بااشاره به ۲۶دیماه سالروز فرار شاه از کشور گفت: ۲۶دی ماه برای ملت ایران روز رهایی از ظلم و استبداد بود و که نتیجه استقامت و پایداری ملت در حمایت از امام امت برای راههایی از استکبار بود.

وی گفت: برخی رسانه های خارجی در آستانه دهه مبارک فجر از هم اکنون به فکر ایجاد شائبه میان مردم و مسئولان نظام هستند که با فرافکنی و تخریب چهره ها و خدمات نظام به دنبال عوام فریبی هستند که لازم ات مردم هوشیار باشند.

محمودی اصل گفت: عده ای با لج بازی و ساده لوحی خویش به دنبال کمرنگ کردن عقاید و اعتقادات مردم هستند و بهترین فضا را برای این کار فضای مجازی و شبکه های اجتماعی می دانند.

وی خطاب به بدخواهان انقلاب گفت: مشخص است که شما قدر و معنی و مفهوم حکومت الهی را هرگز درک نکرده و نخواهید کرد چرا که شما نوکران اربابان استعمارگری هستید که به نوکری عادت کردید.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان لنده گفت:خدمات انقلاب اسلامی چنان برجسته و روشن است که به هیچ وجه ممکن قابل قیاس با گذشته نیست و نخواهد بود.

***************************

امام جمعه چرام:سهم مردم از سفر اخیر استاندار به شهرستان چرام چیست؟

حجت‌الاسلام سیدنورالله افشار ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بیان کرد :یکی از ویژگی های انسان منافق دروغگویی و کذب بودن سخنانش است؛انسان منافق از خود صمیمیت نشان می دهد اما در باطن دشمنی بیش نیست.

حجت الاسلام افشار افزود:پیامبر اعظم با تفسیر یکی از آیات الهی می فرمایند که هرکس ظاهر و باطنش باهم متفاوت باشد،منافق است.

امام جمعه چرام با اشاره به سوره مبارکه منافقون بیان کرد: انسانی که بر دلش مهر دروغگویی نگاشته می شود،مسیر حق و مستقیم برایش مهم نیست چراکه درهمین رابطه پیامبر قسم یاد می کند که انسان دروغگو منافق است.

 قوه قضاییه مشخص کند پول های بابک زنجانی در جیب کدام نماینده ریاست جمهوری سال۹۲ رفته

خطیب نماز جمعه چرام در بخش دیگر سخنانش به شخصیت و ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی اشاره کرد و گفت:آیت الله هاشمی رفسنجانی دو ویژگی شاخص داشتند که به تعبیر بنده شامل عدم موضع گیری منفی درخصوص مقام معظم رهبری در تمام عمرشان است که این عمل بسیار قابل تقدیر است.

وی به ویژگی دوم آیت الله هاشمی  اشاره کرد و افزود:دومین ویژگی بسیار خوب وی روحیه ی جهادی است که همواره مقابل آمریکا و استکبار جهانی مقابله می کرد.

افشار در بخش خطبه دوم سخنانش به اختلافات سران دو قوه اشاره کرد و گفت:وقتی اختلافی میان دو قوه پیش می آید،بهتر است که به رسانه های دشمنان نرسد زیرا آنها بدنبال سوءاستفاده هستند.

وی اضافه کرد:آقای لاریجانی نیز در شبکه های مجازی(تویتر)جواب برخی از اظهارات دوستان را درباره اقای بابک زنجانی دادند که در این خصوص باید گفت که قوه قضائیه باید بشدت با جرایم برخورد نموده و مشخص کند که پول های آقای زنجانی در جیب کدام نماینده ریاست جمهوری سال۹۲ بوده است.

چرا مردم چرام نباید از حضور استاندار به شهرستان چرام مطلع شوند؟

امام جمعه چرام با اشاره به سفر اخیر استاندار کهگیلویه وبویراحمد به شهرستان چرام اظهار کرد:از ابتدا بهتر بود که روابط عمومی استانداری گزارشی از عملکرد این سفر به استان می دادند تا مردم چرام از جزئیات این سفر مطلع شوند. مگرسهم مردم چرام از این سفر چیست؟چرا مردم چرام نباید از حضور استاندار به شهرستان مطلع شوند؟

افشار در ادامه افزود:آقای استاندار مشکل اصلی مردم چرام جاده ی چرام به دهدشت است که مردم چرام را ازمسئولین مربوطه این جاده بشدت ناراحت کرده است.

وی ادامه داد:اقدام باید عملی باشد چراکه یکی از مشکلات خانواده های معظم شهدا ساختمان فعلی گلزار شهدای چرام است که واقعا مکانی مناسب برای شهدای این مرزوبوم نیست.

*************************

امام جمعه سی سخت:تضعیف و تخریب نهادهای انقلابی همنوایی با دشمن است

حجت الاسلام ناصر مصباح نژاد امام جمعه سی سخت در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته شهر سی سخت به وجدان انسان به عنوان یکی از شاهدان محضر الهی اشاره کرد که در دادگاه الهی بر علیه انسان شهادت می دهد  اشاره کرد و گفت: وجدان به عنوان دستگاهی ملامتگر و کنترل کننده در وجود انسان قرار دارد که اگر دادگاه و اهرم بازدارنده ای هم وجود نداشته باشد بعد از ارتکاب عملی ناشایست انسان را ملامت می کند.

وی با اشاره به اینکه فارغ از باورهای دینی نیروی ملامتگری به نام وجدان در انسان وجود دارد افزود: خداوند این نیرو و اهرم را برای کنترل انسان قرار داده است.

امام جمعه سی سخت در بخش دیگری از سخنان خود به سخنان رهبر انقلاب در جمع مردم شهر قم به مناسبت ۱۹ دی اشاره کرد و گفت :رهبر انقلاب چند محور مهم را مطرح کردند.

وی به سخنان رهبر انقلاب در خصوص ارتباط با دنیا اشاره کرد و افزود:از دید عده ای مفهوم ارتباط با دنیا ارتباط با چند کشور قلدر و بزرگ و دنیا است. مصباح نژاد به ایمان مردم ،قدرت علمی ،اقتصاد مقاوم ،حفظ عزت ملی و رهایی از وابستگی در سخنان رهبر انقلاب به عنوان عناصر اقتدار آفرین کشور اشاره کرد.

امام جمعه سی سخت به متهم کردن نظام به دشمن تراشی توسط عده ای اشاره کرد و گفت:این عده یا نمی دانند یا عمدا می خواهند نظام را از ریلش خارج کنند.

خطیب جمعه سی سخت به دشمنهای داخلی کشور در بخشی از سخنان رهبر انقلاب اشاره کرد و گفت :تخریب و تضعیف نهادهای انقلابی یکی دیگر از محور های مطرح شده در سخنان رهبری بود.

وی به سالروز انتصاب رهبر انقلاب به جایگاه امامت جمعه تهران در سال ۵۸ اشاره کرد و گفت :این انتخاب حقا انتخاب بجایی بود.

مصباح نژاد افزود: رهبری نظام از همان ابتدا کسی بود که هم علم و هم عمل داشت و سخنان ایشان آگاهی بخشی را به جامعه تزریق می کرد .

امام جمعه سی سخت در بخش دیگری از سخنان خود گفت :امروز برخی مسوولان برای فرار از کم کاری خود برخی نهادهای انقلابی را تضعیف می کنند و این افراد باید بدانند تخریب این دستگاهها همنوایی با دشمن است ،وی از مسوولان خواست کم کاری های موجود در شهرستان را با از بین بردن وحدت حاکم در شهرستان لاپوشانی نکنند.

***************************

امام جمعه دهدشت:تبعیت از ولایت عامل اساسی در حفاظت از انقلاب است

سید نصیر حسینی امام جمعه دهدشت در خطبه های نماز جمعه این شهر به تشریح ابعاد شخصیتی مرحوم آیت الله هاشمی پرداخت و اظهار داشت: وی رنج‌های بی‌شماری برای دفاع از عزت، سربلندی، شرف و استقلال ملت و برای سربلندی ارزش‌های دینی متحمل شد.
امام جمعه دهدشت از مرحوم هاشمی‌رفسنجانی به عنوان فردی سیاستمدار، مدیری توانمند و دارای خلاقیت‌های گوناگون نام برد و افزود: وی در راه خدا هم با بدن و هم مال خود مجاهدت کرد و به استناد آیه‌ای از قرآن، این یکی از فضیلت‌های بزرگ یک انسان الهی است.

حسینی با بیان اینکه عده‌ای از دین دفاع می‌کنند و عده‌ای ساکت و بی‌تفاوت‌ هستند، تصریح کرد: آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی یکی از شخصیت‌هایی بود که در راه دین قیام کرد و گوش به فرمان امام راحل بود.

وی در تبیین ماهیت انقلابی آن مرحوم گفت: شخصیت آقای هاشمی رفسنجانی را می‌توان با انقلاب شناخت، همه کسانی که هاشمی را دوست دارند باید بدانند از این دستاورد به خوبی محافظت کنند.

حسینی بهترین عامل حراست و حفاظت از انقلاب و ارزش‌ها را تبعیت از ولایت خواند و افزود: بسیاری از کسانی که در گذشته به ولایت اعتقاد نداشتند امروز اعتراف می‌کنند اگر رهبری نباشد بحران‌ها برای کشور پیش خواهد آمد.

امام جمعه دهدشت در پایان تأکید کرد: خناسانی وجود دارند که وحدت را از بین ببرند باید حواسمان جمع باشد.

هم چنین۲۶ دی ماه سالروز فرار شاه خائن از کشور در سال ۵۷ را یادآور شد و گفت: خیانت بزرگ سلسله پهلوی هیچ‌گاه از یاد و خاطرات مردم و تاریخ کشور پاک نخواهد شد.

وی فرار شاه را از برگهای زرین و افتخارآمیز ملت مقاوم و فراهم شدن بستری برای پیروزی انقلاب عنوان کرد و افزود: روز به روز که جلو‌تر می‌رویم عمق خیانت آن‌ها آشکا‌رتر می‌شود.

**************************

امام جمعه موقت باشت:سرنوشت پادشاهان زمان همانند سرنوشت شاه ایران خواهد بود

حجت‌الاسلام سید حبیب‌الله بلادی نژاد ظهرامروز در نماز عبادی و سیاسی جمعه این هفته باشت ضمن دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی با اشاره به حدیثی از امام جواد (ع) گفت: فرارسیدن مرگ انسان ها، به جهت معصیت و گناه، بیشتر از مرگ طبیعی و عادی است، همچنین حیات و زندگی  لذّت بخش به وسیله نیکی و إحسان به دیگران بیشتر و بهتر از عمر بی نتیجه است.

وی با بیان اینکه، یکی از موانع رسیدن به تقوای الهی گناه است، افزود: گناه در لغت به معنی جرم و خطا است، نافرمانی از انجام عملی که برخلاف قانون الهی باشد که به واسطه آن عمر انسان کم می شود.

بلادی در ادامه با اشاره به حدیثی از امام علی (ع) بیان کرد: از گناهان بپرهیزید که خراش ها و زخم های بدن بر اثر گناه کردن انسان ها است، هر مصیبتی که به شما میرسد به خاطر گناهان خودتان است.

خطیب جمعه موقت باشت با اشاره به ۲۶ دی ماه سالروز فرار شاه گفت: سرانجام در روز ۲۶ دی ماه سال ۱۳۵۷ شاه مجبور به فرار به سمت کشور مصر شد.

وی ادامه داد: شاه بعد از فرار از اربابان و حامیان خود کمک خواست ولی هیچ کس حمایت نکرد و این درس عبرتی برا پادشاهان زمان است که دل به استکبار بسته اند و آنها قطعا هم چنین سرنوشتی در انتظارشان است.

بلادی به مناسبت به روز دوشنبه ۲۷ دی ماه سال ۱۳۴۴ نیز اشاره کرد و گفت: این روز هم مصادف است با روز شهادت شهیدان نواب صفوی، طهماسبی، برادران واحدی و ذوالقدر است که گروه جمعیت فدائیان اسلام را تشکیل داده بودند که حرکت های انقلابی داشتند که از جمله برداشتن مهره های پلیدی که سد راه اسلام شده بودند.

وی در ادامه به رحلت آقای هاشمی رفسنجانی اشاره کرد و افزود: حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی کسی بود که هم قبل و هم بعد از انقلاب همیشه، انقلابی بودند و در جایگاه های مختلفی مدیریت کردند و همه مسئولیت ها را آبرومندانه و مدبرانه مدیریت کردند.

امام جمعه موقت باشت بیان کرد: در هر مقام و نصبی که باشیم مرگ ناگهانی به سراغ ما می آیند و خبر نمی کنند، هرجا هستیم باید مواظب اعمالمان باشیم و در مسیر خدا گام بردیم.

بلادی گفت: مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی، مثل خیلی از بزرگان انقلاب، دشمانی در پی تخریب شخصیت ایشان بودند، این گونه حرکات از اوایل انقلاب تا کنون ادامه داده است ولی مردم با بصیرت ایران اسلامی همواره هوشیار هستند.

*****************************

امام جمعه شهر لیکک:وجود اختلاف در مرزهای سیاسی و جغرافیایی شهرستان بهمئی/از کجا معلوم است ۱۰سال آینده شهرستان بهمئی وجود داشته باشد؟

نماز جمعه امروز شهر لیکک به امامت حجت الاسلام سید محمد یوسف افروغی اقامه شد.

افروغی در خطبه های امروز با تحلیلی از مشکلات شهرستان بهمئی، به مهم ترین مسائل استان و کشور پرداخت.

امام جمعه شهر لیکک با تاسی از فرمایشات مقام معظم رهبری در سالروز قیام خونین ۱۹دی ماه در جمع مردم قم، به وظایف مردم و مسئولان در قبال نظام اشاره کرد.

افروغی خاطر نشان کرد: مقام معظم رهبری تقویت اقتدار ملی و شناخت دشمنان نظام را مهم ترین وظیفه مردم و مسئولان بیان فرمود.

وی گفت:تقویت ایمان و معرفت دینی، افزایش رشد علمی کشور، توجه به اقتصاد مقاومتی و لزوم حفظ اقتدار قوه قضائیه از مهم ترین وظایف مردم و مسئولان در بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با مردم قم بود.

افروغی تصریح کرد:مقام معظم رهبری در این دیدار به مسئولان قوا هشدار داد که نباید اختلافات درونی به بیرون سرایت کند.

وی با عرض تسلیت به مناسبت ارتحال رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، افزود: آیت الله هاشمی رفسنجانی از شخصیت های مهم و تاثیر گذار دوران مختلف انقلاب اسلامی ایران، فرزند انقلاب، شاگرد امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری بود که ملت ایران با شرکت با شکوه در مراسم خاکسپاری ایشان وفاداری خود را به نظام ثابت کرد.

با روند فعلی وجود دانشگاه آزاد بهمئی بدترین تهدید است

امام جمعه شهر لیکک در فرازی دیگر از خطبه های امروز به مشکلات زیاد دانشگاه آزاد بهمئی اشاره کرد و گفت:مشکلات دانشگاه آزاد بهمئی به جای اینکه با گوشزدهای بنده حل می شد، بیشتر شدند و حتی پیگیری هم نمی شوند.

افروغی ادامه داد: هر چند عده ای در خارج از شهرستان کمپینی علیه بنده راه انداختند که آقای فلانی نمی خواهد بگذارد اینجا دانشگاه آزاد باشد در صورتی که بنده فقط دنبال رفع مشکلات آن بودم نه تعطیلی آن.

وی گفت: نباید دانشگاه آزاد بهمئی شعبه ای از دانشگاه آزاد دهدشت باشد، نباید اجازه دهیم درآمدهای این دانشگاه که بنده نمیدانم چه مبلغی است برای جلوگیری از ورشکستگی دانشگاه های دیگر صرف شود در صورتی که هنوز اینجا ساختمان ندارد.

خطیب جمعه شهر لیکک ادامه داد: هر چند رایزنی هایی جهت اهدای زمین برای احداث ساختمان دانشگاه آزاد بهمئی داشتیم اما مسئولان دانشگاه پیگیری نکردند.

افروغی خاطرنشان کرد:این دانشگاه با وجود اینکه وجود خارجی دارد اما در سیستم دانشگاه وجود ندارد و بخشی از دانشگاه آزاد دهدشت است و فارغ تحصیلان آن در این زمینه با مشکل مواجه می شوند.

وی گفت:این دانشگاه آزمایشگاه ندارد و دانشجویان رشته های مختلف که کتاب آزمایشگاه دارند بدون شرکت در آزمایشگاه نمرات ۲۰ و ۱۸ می گیرند که این خیانت به دانشجویان است.

افروغی با بیان اینکه با روند فعلی وجود دانشگاه آزاد بهمئی بدترین تهدید است، گفت:دانشجویان سه ترم است که می گویند دانشجوی جدید نمی پذیرد اما دانشگاه اعلام می کند که در ترم اخیر دانشجو می پذیرد و نمی  دانم چه کسی باید جواب این تناقض ها را بدهد.

وجود اختلاف در مرزهای سیاسی و جغرافیایی شهرستان بهمئی

امام جمعه شهر لیکک در بخش دیگری از خطبه های امروز با اشاره به وجود اختلاف در مرزهای سیاسی و جغرافیایی شهرستان بهمئی، گفت: بعضی از نقاط شهرستان بهمئی هستند که از لحاظ جغرافیایی در شهرستان واقع هستند اما نام شهرستان های دیگر بر روی آنهاست و مرزهای منابع طبیعی ما با مرزهای سیاسی ما یکی نیست که این مسئله روند پیگیری مشکلات شهرستان را کند می کند.

افروغی با بیان اینکه شهرستان بهمئی نیاز به تدوین سند چشم انداز توسعه دارد افزود: از کجا معلوم است که شهرستان بهمئی در ۱۰ سال آینده وجود داشته باشد؟هر کدام از مردم این شهرستان ثروتمند شود از اینجا مهاجرت می کند.

امام جمعه شهر لیکک در بخش پایانی خطبه های امروز بر لزوم توجه به فقرای شهرستان تاکید کرد و گفت: با توجه به اینکه داریم به ایام عید نزدیک می شویم و در شهرستان بهمئی افرادی هستند که به نان شب محتاجند، ستاد اقامه نماز جمعه و دفتر امام جمعه شهرستان آمادگی دریافت کمکهای مردمی و رساندن آنها به دست محرومان را دار

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *