آخرین اخبار

اقدام قاطع دادگستری استان در مقابل زمین خواری در اطراف یاسوج + تصاویر

یک باب مغازه و رستوان که در منطقه تنگ سریز و در ورودی پل اول بشار در جاده یاسوج اصفهان بدون اخذ مجوز ساخته شده بود ن با دستور مرجع قضایی تخریب شدند.

اشتراک گذاری
۲۱ آذر ۱۳۹۵
کد مطلب : 4997

،چند سالی است که پدیده شوم زمین خواری و ساخت های سازهای غیر مجاز در اطراف یاسوج و زمین های منابع طبیعی شروع شده است.

با توجه به قرار گرفتن یاسوج در یک منطقه زیبای سبز و داشتن موقعیت  ژئوپلیتیک زیست محیطی یک منطقه منحصر به فرد یاد می شود.

متأسفانه در چندین سال اخیر قسمت های متعدی از مرکز استان کهگیلویه وبویراحمد مانند منطقه سروک، دهنو، مختار، سالم آباد یاسوج و از جمله حاشیه های شهر یاسوج مانند منطقه زیبای گنجه ای و تنگ سریز آماج دست زمین خواریهای متعدد قرار گرفته و این زمین خواریها حتی به بستر رودخانه ها نیز رسیده است.

????????????????????????????????????

هرچند دستگاه قضاء توانسته است در برابر این دست درازی ها مقاومت خوبی نشان دهد اما توسعه روز افزون و بی حد حصر این زمین خواریها حتی بستر رودخانه ها وکوههای اطراف این شهر زیبا را نیز در بر داشته است.

در جدیدترین عکس العمل دستگاه قضاء در برابر این زمین خواریها، یک باب مغازه و رستوان که در منطقه تنگ سریز و در ورودی پل اول بشار در جاده یاسوج اصفهان بدون هیچگونه مرجع قضایی و اداری ساخته شده بود تخریب شده است که نشان از جدید دستگاه قضاء با این پدیده شوم دارد.

دادستان عمومی و انقلاب یاسوج چندی پیش در گفتگو با خبران از مبارزه جدی دستگاه قضاء با این پدیده شوم خبر داده بود و گفت: اراده دستگاه قضایی بر مبارزه جدی با پدیده زمین خواری خارج از همه فشارهای تحمیلی از سوی برخی افراد ذی نفوذ و هرگونه ملاحظه کاری استوار است.

????????????????????????????????????

مهرداد کرمی به خبرنگار ان گفت: یکی از مشکلات جدی در زمینه مبارزه با زمین خواری همگامی و مشارکت برخی دست اندرکاران و کارکنان خود دستگاه های اجرایی و متولی در زمینه ارتکاب به این جرم است.

نقش مهم برخی دستگاهها اجرایی در زمین خواریها

وی تصریح کرد: بررسی های لازم نشان می دهد که بخش عمده و بیش از دو سوم موارد زمین خواری با دخالت مستقیم یا مشارکت و آدرس دهی و آگاه بخشی از سوی دستگاه های متولی بوده است.

پشت پرده زمین خواری ها در مرکز استان

کرمی با بیان اینکه بسیاری از موارد زمین خواری و رانت توسط افرادی صورت گرفته که زمانی در برخی دستگاه های مربوطه و متولی دارای سمت و نفوذ بوده اند، گفت: این مهم مختص به یک دولت یا برهه زمانی خاص نبوده است.

????????????????????????????????????

دادستان یاسوج با بیان اینکه برخی دستگاه های اجرایی با آدرس دهی و آگاهی بخشی خود زمینه ارتکاب جرم و پدیده زمین خواری را تسهیل می کنند، افزود: دستگاه قضایی علاوه بر مباشر و مسبب، با این افراد نیز به عنوان معاونت و مشارکت در جرم برخورد قاطع و بدون ملاحظه خواهد کرد.

کرمی با اشاره به اولویت دستگاه قضایی واهتمام ویژه دولت و همچنین تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر مبارزه قاطع و بدون ملاحظه با پدیده زمین خواری، گفت: این مهم نیز در دستور ویژه دادستانی به عنوان یک اولویت اساسی قرار گرفته است.

وی اظهار کرد: حتی چنانچه برخی دستگاه ها بنا به دلایل و سهل انگاری در این زمینه کوتاهی کنند دادستانی خود نیز به عنوان مدعی العموم وارد خواهد شد و با متصرفان و متعرضان به اراضی و عرصه های ملی برخورد قاطعانه خواهد کرد.

????????????????????????????????????

منبع:بویرخبر

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *