آخرین اخبار

پشت پرده لغو سخنرانی سخنگوی امنیت ملی مجلس+اسناد

همه برنامه‌ریزی‌ها برای سخنرانی نقوی حسینی به میزبانی دانشگاه فرهنگیان کهگیلویه و بویراحمد در سالن شهید ایزدپناه این شهر و در برنامه جوان انقلابی انجام شده بود.

اشتراک گذاری
۱۷ آذر ۱۳۹۵
کد مطلب : 4706

روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان استان کهگیلویه و بویراحمد با ارسال متنی در خصوص لغو سخنرانی نقوی حسینی در این دانشگاه توضیح داد.

متن ارسالی به شرح زیر است؛

(قولوا الحق ولو علی انفسکم (امام علی (ع))
دانشگاه فرهنگیان به منظور تربیت معلمانی آگاه، شجاع، راستگو، آزادمنش و انقلابی و حقیقت جو مسیر درخشانی را در پیش گرفته است که برپایی کرسی های آزاد اندیشی، همایش های فرهنگی و اجتماعی، فعالیت های قانونی تشکل ها و انجمن های دانشجویی با محوریت قانون و بر اساس ضوابط و آیین نامه های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بخشی از این تلاش ها است. برپایی هرگونه سخنرانی، برنامه و یا نشستی از سوی هر نهاد و مرجعی باید تابع مقررات دانشگاه باشد تا در عین امنیت، آرامش و مهیا کردن فضاهای کالبدی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی دانشگاه و اطلاع مراجع ذی صلاح در شورای فرهنگی -اجتماعی برای این فعالیت ها تصمیم گیری شود.
متاسفانه خبردار شدیم که آن سایت خبری بدون بررسی دقیق و تنها براساس مصاحبه با یکی از دانشجویان پردیس شهید ایزدپناه یاسوج خبری را نقل کرده اند که موجب تشویش اذهان عمومی و تشنج در فضای سیاسی – فرهنگی دانشگاه و آن هم در آستانه روز دانشجو شده است. حق بود که مسئولان محترم خبرگزاری در این خصوص با دانشگاه استان در باره صحت و سقم خبر گفتگو می کردند.این دانشگاه ضمن انتقاد به روند تهیه و تنظیم خبر و محق دانستن خود برای پیگیری حقوق قانونی دانشگاه، استادان و دانشجویان در این زمینه اعلام می دارد:
دانشگاه به منظور حفظ آرامش و وحدت فضای دانشجویی و توجه به ارزش های مقدس نظام در جهت پاسداری از ارزش های انقلاب اسلامی، راه روشن حضرت امام (ره) و رهبر معظم انقلاب و شهیدان والامقام خود را مقید و مدافع این اندیشه می داند و با تاسی از اندیشه های والای مسولان ارشد نظام مانع هرگونه هزینه افزایی و تحمیل فشار روانی برجامعه و فضای سیاسی کشور می شود. لذا با رعایت موازین قانونی زمینه را برای جلسه ها، همایش ها، سخنرانی های قانونی و مجوزدار و هماهنگ شده فراهم می کند و از گفتگوهای منطقی و آزاد که موجب رشد فرهنگی و سیاسی دانشگاه شود بخوبی حمایت می کند.
در این خصوص هیچگونه تقاضای مکتوب مبنی بر برگزاری نشست یا دعوت از مهمان یاد شده به مدیریت دانشگاه تحویل داده نشده ولذا هیچگونه مجوزی تاکنون در این زمینه صادر نشده است و از طرفی دانشگاه به تقاضای شفاهی و بدون برنامه ریزی و هماهنگ نشده با حراست، روابط عمومی و شورای فرهنگی و اجتماعی ترتیب اثر نخواهد داد. دانشگاه فرهنگیان استان هیچ گونه دعوت رسمی از دکتر نقوی حسینی به عمل نیاورده و لذا میزبانی این دانشگاه در دعوت از سخنگوی امنیت ملی مجلس کذب محض است.
از طرفی دانشگاه فرهنگیان استان از مهر ۹۵ تاکنون سالن شهید ایزدپناه را با وجود تقاضاهای متعدد بیرون دانشگاه مبنی بر اجاره در اختیار هیچ فرد یا گروهی قرار نداده و در شورای فرهنگی – اجتماعی استان مصوب شده که این سالن صرفا برای استفاده برنامه های دانشگاه، موضوعات مرتبط با ستاد اقامه نماز و بنیاد فرهنگی مهدویت می باشد. نکته قابل تامل اینکه این مصوبه به امضا و تایید دانشجوی نامبرده به عنوان یکی از اعضای شورای فرهنگی دانشگاه نیز رسیده است.
امید است دانشجو معلمان نماد حق طلبی و صداقت که برگرفته از درس های تاریخی ۱۶ آذر است، باشند و بیش از پیش خود را به زیور علم و تقوی بیارایند.
روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان استان کهگیلویه و بویراحمد

پاسخ بسیج دانشجویی به توضیحات روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان استان کهگیلویه و بویراحمد

بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان استان کهگیلویه و بویراحمد با انتشار بیانیه‌ای به توضیحات روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان در خصوص لغو سخنرانی «نقوی حسینی» پاسخ داد.

با توجه به مسئله لغو سخنرانی دکتر نقوی حسینی در دانشگاه فرهنگیان استان و عنایت به اطلاعیه کاملا ناقص روابط عمومی دانشگاه موارد زیر جهت تنویر افکار عمومی و پی گیری مشکلات موجود این دانشگاه ارایه و امیدواریم ،مسئولین استانی اعم از استاندار محترم تا مدیران پردیس و مسئولین کشوری ،اعم ریئس دانشگاه تا مسئول محترم دفترنهاد کشور و …برای حل مشکل اقدام نمایند.
الف: اصل ماجرا:
بسیج دانشجویی این دانشگاه از آقای دکتر نقوی برای سخنرانی به مناسبت ۱۶ آذر حدود دوهفته پیش دعوت نمود که بعد از موافقت اولیه ایشان ، درخواست مجوزی را از ۱۱آذر(پیوست ) برای سخنرانی آقای دکتر نقوی آماده و روز شنبه ۱۳ آذرماه رسما و کتباً از مسئولان دانشگاه فرهنگیان کهگیلویه و بویراحمد ومدیر پردیس برادران برای سخنرانی دکتر نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در همایش جوان انقلابی، مبارزه با فساد و اشرافی گری در سالن شهید ایزدپناه به مناسبت روز دانشجو برای صدور مجوزو همکاری درخواست شدو بعد از پاراف های لازم با تکمیل فرم های مخصوص آن که ملزم شدیم جوابگوی هر گونه تخلف و اتفاقی هم باشیم ، این درخواست روز یکشنبه ۱۴ آذرماه در شورای فرهنگی دانشگاه که به صورت ویدئو کنفرانس برگزارشد ، مطرح و دکتر نظری ریاست محترم دانشگاه فرهنگیان که ساکن تهران هستند از طریق ویدئو کنفرانس بدون مشورت حاضرین و رای گیری اعضای شورا به صورت یک طرفه با اجرای برنامه مخالفت کردند و گفتند تنها در صورتی سالن شهید ایزدپناه را در اختیار دانشجویان قرار می‌دهیم که شورای تامین و یا استانداری چنین درخواستی داشته باشند.براین اساس مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان با توجه به مسئولیت استاندار محترم در هیئت امنای دانشگاه فرهنگیان و شرط ریاست استانی دانشگاه ، به دفتر معاون محترم سیاسی و امنیتی استاندار مراجعه که وی با نهایت همکاری ،طی تماس تلفنی ضمن توصیه های لازم و گوشزد قوانین ، از مسئولان دانشگاه خواستند شرایط را برای برنامه دانشجویی فراهم کنند. بعد از صحبت معاون محترم استاندار ،مدیر پردیس برادران به مسئول بسیج گفتند که مشکلی نیست و فردا برای تحویل گرفتن کلید سالن مراجعه کنید.و از همان لحظه تبلیغات برنامه و محل آن رسانه ای و اطلاع رسانی شد . صبح روز دوشنبه ۱۵ آذرماه به آقای کرمی رئیس پردیس برادران برای گرفتن کلید سالن شهید ایزدپناه مراجعه شد که از تحویل دادن کلید خودداری وعنوان نمودند که از طرف مجمع استانی دانشگاه و در حقیقت ریاست استانی دانشگاه گفته اند که که کلید سالن را تحویل دانشجویان ندهیم. این است قصه حقیقی .حال با توجه به اطلاعیه توهین آمیز روابط عمومی دانشگاه نسبت به دانشجویان و جایگاه حقوقی مسئول بسیج دانشگاه که با اطلاعات ناقص ،دیگر مسئولان استانی و شهرستانی را به نیز خطا انداخته است موارد زیر اعلام و بسیج دانشجویی دانشگاه به نمایندگی و تقاضای قاطبه دانشجومعلمان هردو پردیس استانی تا حصول نتیجه لازم و حل اساسی مشکلات موجود که از زمان ریاست دکتر نظری حادث شده است ، پیگیر موضوع خواهد بود .
۱- دراطلاعیه دانشگاه در قامت مدعی، مصاحبه مسئول قانونی تشکل بسیج دانشجویی دانشگاه را با لحنی تحقیرگون به مصاحبه یکی از دانشجویان تفسیر و به نوعی آن را ناچیز جلوه داده است و شاکی است که چرا از ریاست دانشگاه سئوال نشد؟ پاسخ این است برفرض که یکی از دانشجویان مصاحبه داده باشد، ایا برای دانشگاه یک نفر دانشجوی ناراضی مهم نیست ؟؟
۲- به اطلاع روابط عمومی دانشگاه می رسانیم که دانشجوی مصاحبه کننده ،مسئول تشکل قانونی بسیج دانشجویی دانشگاه شماست که سال گذشته راهیان نورش در بین دانشگاه فرهنگیان کشور حائز رتبه برتر شد ودر دوره خط امام کشوری سال ۹۴ بسیج دانشجویی کشور رتبه اول کشور را کسب کردند و امسال دقیقا در همان ساعتی که مسئول بسیج بین استانداری و پردیس برادران برای مجوز در رفت و آمد بود ، مسئول گروه جهادی اش به عنوان گروه جهادی برتر در بین دانشگاه های سراسر کشور نه فقط فرهنگیان به عنوان گروه جهادی برتر دانشجویی کشور روی سکوی دریافت تندیس درسازمان بسیج دانشجویی کشور در تهران بود.
۳- در اطلاعیه دانشگاه از عدم تقاضای مکتوب در این خصوص عنوان شده که عین تقاضای مکتوب و پاراف مدیر را در اختیار رسانه ها قرار دادیم و نمونه ( پیوست )و درصورت لزوم فرمهای تکمیل شده و مشروح جلسه ویدئوکنفراس را منتشر خواهیم نمود.  ولی روابط عمومی دانشگاه توضیح نداده که جلسه به اصطلاح شورای فرهنگی روز یکشنبه ۱۴ آذر براساس کدام درخواست مکتوب بوده است ؟؟
۴- کسی نگفته که دانشگاه دعوت کننده بود بلکه بسیج دانشگاه دعوت کننده بود . اما اخلاق و اصول تعلیم و تربیت ایجاب می کرد ، تا مسئولین دانشگاه فرهنگیان استان از حضور اولین سرپرست و از موسسان نخستین دانشگاه فرهنگیان کشور جناب آقای دکتر نقوی حسینی ، به عنوان یکی از پیشکسوتان و اساتید این دانشگاه ،میزبانی خوبی می داشتند و چه بسا بواسطه تجربیات و مسئولیت نمایندگی می توانست مساعدت هایی هم داشته باشد و این از طنز های تلخ روزگار است که اولین سرپرست دانشگاه به دانشگاه راه داده نشود. (نمونه این میزبانی توسط دانشگاه ملی استان (دانشگاه یاسوج) قابل تقدیر است.
۵- با توجه به بند پایانی اطلاعیه، اولا بسیج دانشجویی به عنوان یکی از اعضای شورای فرهنگی چنین مصوبه و امضائی را به یاد ندارد ، ثانیا قرار نبود در این قصه سالن به دست فرد یا گروهی داده شود به صورت واضح و شفاف قرار بود سالن برای برگزاری یک همایش دانشجویی با عنوان (جوان انقلابی ،مبارزه با فساد و اشرافی گری با سخنرانی فرد مشخصی که اولین سرپرست کشوری همین دانشگاه و نماینده مجلس و سخنگوی مهمترین کمیسیون ملت بود)به میزبانی و صرفا توسط بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان برگزار شود و بس . ثالثا قبل از مهر ۹۵تاکنون چند جلسه داخل همین سالن بشماریم که بدون درخواستی و یا طرح در شورای فرهنگی ، توسط افراد و گروها برگزار شده است.
۶- بعد از لغو برنامه ؛بسیج دانشگاه ناچارا و با هزاران زحمت و البته مساعدت بسیج دانشجویی استان و عذرخواهی از مشتریان سینما انقلاب که همین جا از نجابت و حتی همکاریشان سپاسگزاری می نماییم تنها با یک اطلاعیه لغو و اعلام آدرس جدید و آن هم در کمتر از ۲ ساعت ،این همایش را در سالن شهید هرمزپور (سینما انقلاب) در ساعت مقرر برگزار نمود ، اگرچه همین قضیه هم بعضی از مسئولین استان را مشتبه نمود و اعلام کردند که احتمالا برنامه عمومی بود ولی ای کاش مسئولین دانشگاه حضور می داشتند که هزاران نفرو با شکوه هرچه تمامتر و مشتاقانه حضور داشتند.
– اگر این همایش انقلابی و با شکوه در دانشگاه فرهنگیان برگزار می شد آیا افتخاری برای دانشگاه نبود؟ و قص علی هذا
۷- مجددا با توجه به اطلاعیه شکننده دانشگاه ، ناچاریم که بگوییم در هفته بسیج (۴آذر) امسال در اردوی زیارتی مشهد مقدس دانشجویان سال اولی ، دانشگاهای سراسر استان که از طرف بسیج دانشجویی استان به صورت رایگان به مشهد مقدس اعزام شدند ، تنها خواهران پردیس کوثر دانشگاه فرهنگیان بودند که ، به دلیل عدم موافقت مسئولین استانی با بغض و گلوی فروخفته و هزاران عشق و علاقه به زیارت امام رضا (ع) از فیض زیارت محروم شدند و از اتوبوس ها پیاده شدند و از این دردها بسی ناگفتنی …
۸- در پایان از همه مسئولین محترم استانی و کشوری به جد درخواست می نماییم به جای توجیهات و پاک کردن صورت مسئله، در یک جلسه به حل اساسی مشکلات این دانشگاه پرداخته شود ، چرا که تاکنون چندین مسئول استانی تغییر و در شرایط فعلی مدیران پردیس ها علی الظاهر از کوچکترین اختیاری در حوزه دانشجویی برخوردار نیستند و دانشجویان در امور مختلف صنفی ، علمی ، آموزشی و … با مشکل جدی روبرو بوده و دردسترس نبودن مدیر استانی مضاف براین مشکلات شده است.
بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان استان کهگیلویه و بویراحمد

پشت پرده لغو سخنرانی سخنگوی امنیت ملی مجلس

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در خصوص لغو سخنرانی نقوی حسینی در دانشگاه فرهنگیان یاسوج با خبرگزاری تسنیم بیان کردند که مسئولان دانشگاه فرهنگیان باید پاسخگوی لغو سخنرانی نقوی حسینی باشند.

فتاح محمدی در این گفتگو اظهار کرده بود: موضوع لغو سخنرانی نقوی حسینی در دانشگاه فرهنگیان را پیگیری خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: مجوز این گونه جلسات از سوی خود دانشگاه صادر شده و ما نمی‌توانیم چنین جلساتی را نهی کرده و یا حتی برای برگزاری آنها اصرار کنیم.

محمدی تأکید کرد: هر سخنرانی که منع قانونی نداشته باشد می‎تواند در دانشگاه‌های استان سخنرانی کند و ترجیحاً خود دانشجویان این دانشگاه باید در این جلسات شرکت کنند.

 

خبرگزاری فارس به فاصله چند ساعت مصاحبه دیگری با فتاح محمدی انجام داد که نقض سخنان پیشین خود بوده است.

محمدی تصریح کرد: حتی با دانشگاه فرهنگیان صحبت کردم که اگر تشکلات دانشجویی آن دانشگاه درخواست کرسی یا برنامه داشتند همکاری لازم به عمل آید اما چون هیچ کدام از تشکل‌های دانشجویی این دانشگاه متقضای مجوز برای برگزاری سخنرانی از طرف هیات نظارت و شورای فرهنگی نبودند دانشگاه در خصوص برگزاری سخنرانی در دانشگاه مجوزی صادر نکرد.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون سخنرانی دکتر نقوی حسینی در محلی خارج از دانشگاه برگزار می‌شود، اظهار کرد: به جهت اینکه مدعوین عمومی هستند و دانشجویی نیست سخنرانی در خارج از دانشگاه برگزار می‎‌شود.

این در حالی است که مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان در گفتگو با خبرگزاری فارس گفت: همه برنامه‌ریزی‌ها برای سخنرانی نقوی حسینی به میزبانی دانشگاه فرهنگیان کهگیلویه و بویراحمد در سالن شهید ایزدپناه این شهر و در برنامه جوان انقلابی انجام شده بود.

مسؤول بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان کهگیلویه و بویراحمد گفت: اما علی‌رغم برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته خسرو نظری رئیس دانشگاه فرهنگیان استان دستور لغو برنامه را صادر کرد.

وی به سیر برگزاری این برنامه اشاره کرد و افزود: مسؤولان دانشگاه برگزاری برنامه را به تأیید مسؤولان استانداری کهگیلویه و بویراحمد مشروط کردند که بر همین اساس شخصاً به فتاح محمدی معاون سیاسی امنیتی استاندار مراجعه کردیم.

وی افزود: به امید قول مساعد ایشان می‌خواستیم سالن را تحویل بگیریم که به ما اعلام کردند بر اساس نظر رئیس دانشگاه فرهنگیان استان سخنرانی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی لغو شده است.

اسنادی به دست این پایگاه خبری رسید که مشخص می کند مجوز لازم برای برگزاری سخنرانی چند روز قبل از برنامه توسط ریاست دانشگاه امضا و پاراف شده بود.

photo_2016-12-06_10-15-08.jpg

از طرفی تناقض دیگری که در صحبت های آقای فتاح محمدی به چشم می خورد غیر دانشجویی و عمومی خواندن همایش برگزار شده می باشد که باز هم با تصاویر گرفته شده از این همایش مشخص می شود نه تنها جمع حاضر، جمعی دانشجویی بودند؛ بلکه به علت تعداد زیاد شرکت کنندگان و کوچک بودن سالن جایگزین شده عده ی زیادی مجبور شدند ایستاده سخنرانی را گوش دهند.

IMG_3165.jpg

 

 

 

 

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *