آخرین اخبار

واکنش تند سردار خورشیدی به توهین زیباکلام به زنان قشقایی

سردار احمد خورشیدی آزاد در خصوص اظهارات اخیر دکتر صادق زیباکلام در یک برنامه تلویزیونی و توهین به زنان قشقایی اظهار کرد: در این خصوص باید بگویم که با بررسی فایل صوتی و تصویری سخنان زیباکلام در برنامه خشت که ظاهر کاری از شبکه ۴ سیما بوده است، سخنانی توسط زیباکلام در خصوص تاریخ قشقایی […]

اشتراک گذاری
۱۰ آذر ۱۳۹۵
کد مطلب : 4151

سردار احمد خورشیدی آزاد در خصوص اظهارات اخیر دکتر صادق زیباکلام در یک برنامه تلویزیونی و توهین به زنان قشقایی اظهار کرد: در این خصوص باید بگویم که با بررسی فایل صوتی و تصویری سخنان زیباکلام در برنامه خشت که ظاهر کاری از شبکه ۴ سیما بوده است، سخنانی توسط زیباکلام در خصوص تاریخ قشقایی و زنان قشقایی مطرح شد که در آن وی  مطرح کرده که فلان محقق در خصوص زنان کولی قشقایی صدسال تحقیق کرده است.khorshide

وی افزود: در حال خوشبینانه می شود استنباط کرد که گفته است در میان زنان قشقایی زنان کولی وجود دارد اما در حالت دیگر قضیه که وی گفته کولی بودن زنان قشقایی مطرح می شود که باید عرض کنم مستند وی در خصوص کولی بودن زنان قشقایی چست.

سردار هشت سال دفاع مقدس از طایفه بزرگ ایل قشقایی تصریح کرد: زیباکلام باید جواب دهد که بر اساس چه مستند و استناد مورد قبول، چنین جسارت بدی به ایل قشقایی یکی از طوایف بزرگ کشور کرده است.

خورشیدی آزاد  با بیان اینکه صادق زیباکلام عنصر قابل اعتنایی در صحنه اجتماعی و سیاسی کشور نیست، گفت: آقای زیباکلام به عنصر بددهن و طرفدار انگلیس، اسرائیل و آمریکا  و مخالف مردم ایران اسلامی مشهور بوده و انسان متزلزلی نشان داده تا جایی که در بسیاری از موارد حرفهایش را پس گرفته و یا تغییر می دهد و در برخی مواقع مخالف آن را بیان می کند.

وی با اشاره به برخی سوابق زیباکلام عنوان کرد: در سال های ۵۸ و ۵۹ در جنگ کردستان  و مهاباد، زیباکلام به اتهام جاسوسی برای کومله ها توسط سپاه پاسداران دستگیر شد.

خورشیدی آزاد با بیان اینکه ماموریت زیباکلام از هم پاشاندن وحدت ملی  و مقابله با اصول و مبانی انقلاب اسلامی است، عنوان کرد: این فرد بارها و بارها از اسرائیلی ها، انگلیسی ها و آمریکایی ها دفاع کرده و در تارخ زندگی وی کوچکترین موضع گیری که به نفع مردم باشد، وجود ندارد.

دبیرکل جبهه خدمت‌گزاران انقلاب اسلامی ادامه داد: اقدامات زیباکلام جاسوس گونه بوده و این حرکت وی در سیمای جمهوری اسلامی جای تعجب دارد.

خورشیدی با بیان اینکه گفته اند این مصاحبه از شبکه ۴ سیما پخش شده است، تأکید کرد: چرا باید امکانات رسانه ملی در اختیار چنین جرثومه فاسدی قرار دهیم که از این تریبون به ایل و مردم بزرگ قشقایی توهین شود.

وی با بیان اینکه من خود یک قشقایی هستم، افزود: پدر و مادر من هر دو قشقایی هستند و مادر من ۲ شهید و ۴ جانباز به انقلاب اسلامی تقدیم کرده است چگونه این انسان به مادران قشقایی اهانت می کند.

خورشیدی تصریح کرد: ایل بزرگ قشقایی تنها در استان فارس ۲ هزار شهید داده است و در استان کهگیلویه و بویراحمد و دیگر مناطق دوشادوش برادران لرزبان و دیگر قومیت ها به خاطر حفظ اسلام و انقلاب مجروح و شهدای زیادی دادند.

وی با بیان اینکه قشقایی ها انسان های سازگاری هستند، افزود: قشقایی ها همنوعان خود را بسیار دوست دارند.

دبیرکل جبهه خدمت‌گزاران انقلاب اسلامی ادامه داد: قشقایی ها دارای سوابق درخشان مبارزات فراوانی در جنگ با انگلیس در جنوب کشور هستند که با فرماندهی صولت الدوله خدمات زیادی به کشور دادند.

خورشیدی آزاد عنوان کرد: شخصیتی همچون رئیسعلی دلواری از فرماندهان تحت امر صولت الدوله از جمله بزرگان تاریخ کشور به شمار می رود.

وی به نقش قشقایی ها در مبارزات صنعت نفت علیه رژیم پهلوی و خدمات این ایل بزرگ در عرصه سازندگی بعد از جنگ نیز اشاره کرد.

دبیرکل جمعیت خدمت‌گزاران انقلاب اسلامیبا بیان اینکه احساس می کنم  انگیزه های زیباکلام در توهین به ایل قشقایی ریشه تاریخی دارد، افزود: انگلیسی ها شکست سختی از صوال الدوله متحمل شدند و نتوانستند به اهداف خود در اشغال ایران دست پیدا کنند، به نظر می رسد این توهین زیباکلام نوعی کینه به قشقایی ها به خاطر وابستگی و علاقه شدید به انگلیسی ها باشد.

خورشیدی آزاد با ریشه یابی توهین های زیباکلام و برخی حرکات حاشیه ساز در آستانه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری گفت: دولت یازدهم مردم را با چالش های زیادی مواجه کرده  و نتوانسته به وعده های اقتصادی خود در بهبود وضعیت اقتصادی مردم جامعه عمل بپوشاند؛ اوضاع اقتصادی کشور وخیم شده و رکود سختی بر کشور حاکم شده است، بیش از یک میلیون نفر شاغل خانه نشین شده اند، نقدینگی های تریلیاردی که دولت ایجاد کرده و یک دوم تریلیارد تومان برای کشور همچنین بدهی های بالای بانکی و سقوط سه پله ای رشد کسب و کار، برباد دادن همه امکانات کشور به بهانه برجام و هیچ سودی عاید کشور نشدن در ادامه سومدیریت ها از جمله حوادث اخیر راه آهن و ….. سبب شده دولت در طبل درگیری سیاسی بکوبد تا مردم متوجه نشوند چه برسرشان آمده و این ها شدیدا نیاز دارند مردم متوجه نشوند چه برسرشان آمده است قبل از مزخرفات زیباکلام نیز حواشی صادقی نماینده تهران مطرح شد و علت اصلی این ماجراها نزدیکی به انتخابات است.

وی ادامه داد: تا روز انتخابات از این سناریوها بسیار شکل می گیرد اما انتظار این است قشقایی های عزیز اعتراضات خود را نگه داشته اما عاقلانه برخورد کنند و از برخوردهای احساسی پرهیز کنند.

دبیرکل جمعیت خدمت‌گزاران انقلاب اسلامی تأکید کرد: قشقایی ها باید عاقلانه برخورد کنند تا مورد سوءاستفاده قرار نگیرند.

خبرآوران

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *