آخرین اخبار

واکنش استانداری به انتقادها پیرامون فرودگاه یاسوج

با پیگیری های به عمل آمده از سوی مسئولان و به ویژه استاندار محترم ،پروازها از روز چهاردهم آذرماه در تمامی روزهای هفته به جز روز شنبه از سر گرفته می شود

اشتراک گذاری
۰۹ آذر ۱۳۹۵
کد مطلب : 4115

در پی انتشار خبری با عنوان آبرورریزی بزرگ برای کهگیلویه و بویراحمد که پیرامون چرایی تعطیلی فرودگاه یاسوج منتشر گردیده بود روابط عمومی استانداری کهگیلویه و بویراحمد جوابیه ای به شرح ذیل منتشر کرد:

“”ابتدا بسیار متأسف هستیم از اینکه سایت بویرنیوز بدون کسب آگاهی و اطلاع کافی و درج مدارک موثق ،اقدام به نشر خبری بی اساس نموده و ثانیاً از تیترهای بی ربط که فقط مخاطب را جذب می نمایند استفاده می کند که این از خصیصه های نشریات زرد برای ایجاد جنجال و هیاهو و جذب غیر حرفه ای مخاطب است.

لازم به توضیح است در خبر منتشر شده به گونه ای قلم زنی شده  که انگار بدهی استان به شرکت آسمان بابت خرید بلیط از سوی استانداری است، در صورتیکه این مبلغ مورد بحث و مطرح شده ،به خاطر تعهد استان در قبال صندلی های خالی در ابتدای برقراری مجدد پروازهای فرودگاه و به جهت حمایت از افزایش تعداد پروازها در استان بوده و ربطی به خرید بلیط توسط استانداری ندارد.

82324019-71204209
همچنین در مطلب ارائه شده به گونه ای مسئولین استان را دروغگو خوانده و گفته شده است که نه به دلیل تعمیر و تطویل باند بلکه به دلیل بدهی، فرودگاه تعطیل شده است، این در حالی است که همگان می دانند طی یکماه گذشته به دلیل انجام عملیات زهکشی، افزایش عرض باند و روکش آسفالت در طول باند، فرودگاه از حالت عملیاتی خارج شده و قسمت عمده این عملیات اجرایی نیز انجام گرفته است.

همچنین افزایش طول باند فرودگاه به میزان ۶۰۰ متر در ۲ شیفت کاری در حال اجراست که مراحل پایانی را سپری می کند.

متأسفانه انجام تمامی اقدامات خوب و اساسی که در آینده تضمین کننده پروازهای ایمن و همچنین انجام پروازها با هواپیماهای بزرگتر را در پی خواهد داشت از سوی این رسانه نادیده گرفته شده و زحمات مسئولین در این خصوص از دید آنان مخفی مانده که این عین بی عدالتی و عدم رعایت اخلاق حرفه ای رسانه ای است.

امروزه به دلیل مشکلات اقتصادی فراوان ،بسیاری از فعالیت ها تحت شعاع این وضعیت  قرار دارد به گونه ای که فقط در صنعت هواپیمایی، بدهی های زیادی بابت سوخت رسانی به هواپیماها و خدمات فرودگاهی وجود دارد که البته به این خاطر تاکنون هیچ پروازی لغو یا تحت شعاع قرار نگرفته است.

بنابراین اقدام شرکت هواپیمایی آسمان بعد از آماده شدن باند فرودگاه یاسوج برای از سرگیری پروازهای مجدد به نوعی منحصر به فرد بوده و با پیگیری های به عمل آمده از سوی مسئولان و به ویژه استاندار محترم ،پروازها از روز چهاردهم آذرماه در تمامی روزهای هفته به جز روز شنبه از سر گرفته می شود.

در حال حاضر به دلیل محدودیت در نوع هواپیمای قابل استفاده در فرودگاه یاسوج که در اختیار شرکت هواپیمایی آسمان می باشد ، استفاده از سایر هواپیماها و ایرلاین ها وجود ندارد ولی انشاء اله به محض تکمیل تمامی عملیات اجرایی باند و افزایش طول باند به ۳۲۰۰ متر در آینده نزدیک و با ارتقاء باند فرودگاه، آمادگی نشستن هواپیماهای متوسط فراهم و به گونه ای این محدودیت برداشته خواهد شد.

به اطلاع می رساند مدیریت استان تمام ظرفیت و تلاش خود را برای عملیاتی نمودن مجدد فرودگاه به کار گرفته است و انشااله در چند روز آینده شاهد این مهم خواهیم بود و از سویی درصدد تهاتر یا پرداخت تعهدات خود در چارچوب تفاهم نامه امضاء شده با شرکت هواپیمایی آسمان می باشیم.

در پایان انتظار می رود رسانه ها دوشادوش و همگام با سایر مردم و مسئولان در جهت کمک به توسعه پایدار وهمه جانبه استان، به گونه ای عمل کنند تا ضمن روشن نمودن موضوعات برای افکارعمومی ،از انتشارخبرهایی که پایه و اساسی نداشته و گاهاً موجب ناراحتی و ایجاد یاس و ناامیدی در بین مردم می شود، پرهیز کنند.””

روابط عمومی استانداری کهگیلویه و بویراحمد

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *