آخرین اخبار

نظر شما چیست؟ آیا دولت نمی‌توانست برای فقدان بیش از ۱۰۰ نفر از هموطنانمان عزای عمومی اعلام کند؟

در دو روز خون‌بار ۱۰۰ ایرانی در عراق و ایران جان خود را از دست می‌دهند؛ دولت بر بیمه بودن جان‌باختگان و خطای انسانی تاکید می‌کند. اما سقوط هواپیمای برزیل با ۷۶ کشته، سه روز عزای عمومی در این کشور به دنبال دارد.

اشتراک گذاری
۱۰ آذر ۱۳۹۵
کد مطلب : 4176
بعدازظهر روز پنجشنبه چهارم آذر ۹۵ پس از گذشت سه روز از اربعین، گروه تروریستی داعش شماری از شیعیان را در جنوب بغداد موردحمله تروریستی قرار داد.

آیا نمی‌شد برای فقدان بیش از 100 نفر از هم‌وطنانمان اعلام عزای عمومی کنیم؟درحالی‌که تعدادی خودروی حامل زائران ایرانی در ایستگاه پمپ‌بنزین مستقرشده بود، یک دستگاه کامیون بمب‌گذاری‌شده در عملیاتی انتحاری منفجر شد که پر تلفات‌ترین عملیات تروریستی در یک ماه اخیر گزارش‌شده است.[۱]

در این فاجعه خون‌بار، بیش از ۶۰ نفر از هم‌وطنان، به درجه رفیع شهادت نائل شدند.[۲]

آیا نمی‌شد برای فقدان بیش از 100 نفر از هم‌وطنانمان اعلام عزای عمومی کنیم؟صبح جمعه پنجم آذر ۹۵، دو قطار مسافربری تبریز به مشهد و سمنان به مشهد در ایستگاه هفت‌خوان دامغان ـ سمنان به یکدیگر برخورد کردند که متأسفانه در این حادثه تعدادی از هم‌وطنان کشته شدند.[۳]

مسئولان تعداد کشته‌شدگان این حادثه را بیش از ۴۰ نفر اعلام کردند.[۴]

درواقع در دو روز متوالی، بیش از ۱۰۰ نفر از هم‌وطنان خود را از دست دادیم، گروه بعد از زیارت اربعین حسینی به فیض شهادت رسیدند و گروه دیگر، در آرزوی زیارت حرم امن آیا نمی‌شد برای فقدان بیش از 100 نفر از هم‌وطنانمان اعلام عزای عمومی کنیم؟رضوی، به دلیل بی مدیریتی و بی‌کفایتی مسئولان در آتش واگن‌های قطار سوختند و دراین‌بین، مسؤولین تنها به دنبال این بودند که بگویند خطای انسانی بوده و هیچ‌کس هم نگران نباشد چون همه آسیب دیدگان و کشته‌شده‌ها بیمه هستند.

اما خبر دیگر امروز صبح در رسانه‌ها منتشر شد؛ خبری که باعث به فکر فرورفتن افکار عمومی و خانواده‌های داغدار در ایران شد، “دولت برزیل روز سه‌شنبه در پی سقوط هواپیمای حامل بازیکنان فوتبال این کشور در کلمبیا سه روز عزای عمومی اعلام کرد.

صبح روز سه‌شنبه هواپیمای برزیلی که حامل بازیکنان فوتبال بود در کلمبیا سقوط کرد و در پی این حادثه ۷۶ نفر جان خود را از دست دادند.

“میشل تأمر” رئیس‌جمهور برزیل دستور این عزای عمومی را صادر کرده است.[۵]

حال سؤال خانواده‌های داغدار و مردم ایران اسلامی از کابینه دولت تدبیر و شخص رئیس‌جمهور این است: آیا شهدای حمله تروریستی حله و کشته‌شدگان فاجعه قطار ایستگاه هفت‌خوان، ارزش یک روز عزای عمومی را نداشتند؟

نظر شما درباره عدم اعلام عزای عمومی و بی‌توجهی دولت نسبت به این فجایع خون‌بار چیست؟

[۱]http://www.isna.ir/news/۹۵۰۹۰۵۰۲۹۱۱

[۲]http://www.mehrnews.com/news/۳۸۳۶۶۶۱

[۳]http://www.mehrnews.com/news/۳۸۳۳۷۳۹

[۴]http://www.fardanews.com/fa/news/۵۹۵۱۵۸

[۵]http://entekhab.ir/fa/news/۳۰۷۸۶۰

این مطلب بدون برچسب می باشد.

یک پاسخ به “نظر شما چیست؟ آیا دولت نمی‌توانست برای فقدان بیش از ۱۰۰ نفر از هموطنانمان عزای عمومی اعلام کند؟”

  1. میرشکار گفت:

    حتما باید عزای عمومی اعلام می کرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *