آخرین اخبار

بحران زا بودن نابرابری فضاهای فرهنگی و هنری در شهرهای کهگیلویه و بویراحمد

رئیس حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد نابرابری فضاهای فرهنگی و هنری با سیل مهاجرت‌ها به شهرهای استان را بحرانی برای آینده دانست.

اشتراک گذاری
۲۱ آذر ۱۳۹۵
کد مطلب : 4952

محمدشریف اسلامی اظهار کرد: توسعه اماکن فرهنگی موجب می‌شود که آسیب‌های اجتماعی در جامعه کمتر شده و نیازی به زندان‌ها و ندامتگاه‌ها و مراکز بازپروری نداشته باشیم.

این مسوول حوزه فرهنگ و هنر استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در سطح استان نیاز به ایجاد زیرساخت‌های بیشتری در حوزه فرهنگ و هنر داریم تصریح کرد: اگر بتوانیم این زیرساخت‌ها را افزایش دهیم بسیاری از مشکلات کنونی را نخواهیم داشت.

وی از مساجد، فرهنگسراها، سالن‌های تئاتر و سینما و همچنین کتابخانه به عنوان زیرساخت‌های فرهنگی در جامعه یاد کرد و گفت: اگر این گونه فضاها در هر شهر و دیاری باشد نیازی به افزایش زندان‌ها نیست.

رئیس حوزه هنری استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه هنرمندان هم استانی آمادگی هرگونه کمک برای تعالی حوزه فرهنگ و هنر استان را دارند، بیان کرد: اما باید بدانیم که زیرساخت‌ها نیز بسیار مهم هستند و تا جایگاهی برای کار فرهنگی و هنری نداشته باشیم بسیاری از تصمیمات و برنامه‌ریزی‌ها عقیم خواهند ماند.

وی از گسترش آسیب‌های اجتماعی در شهرهای استان به خصوص شهر یاسوج به عنوان مشکلیی بزرگ یاد کرد و گفت: با حاشیه‌نشینی کنونی و با سایر مشکلاتی که وجود دارد فضاهای فرهنگی کنونی جوابگو نیستند و باید فکری به حال آن‌ها کنیم.

این مسوول فرهنگی در استان به برخی از مشاغل کاذب که از رهگذر همین حاشیه‌ نشینی‌ها به وجود آمده به عنوان یک معضل یاد کرد و گفت: افزایش حاشیه‌نشینی و به موازات آن مشکلاتی که ایجاد می‌شود در آینده نه چندان دور موجب ایجاد بحران در شهرهای ما از جمله شهر یاسوج خواهد شد.

وی رفع چنین مشکلاتی را تنها در حیطه کار یک یا دو دستگاه ندانست و گفت: همه دستگاه‌های فرهنگی و غیر فرهنگی باید برنامه‌ریزی داشته باشند چرا که دستگاه‌های غیر فرهنگی و خدمات‌رسان نیز در صورت غافل شدن از کار فرهنکی با مشکلات عدیده در آینده روبرو خواهند شد.

فارس

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *