آخرین اخبار

قطع اجباری درختان در روستایی در نزدیکی یاسوج+تصاویر

از جاده امامزاده مختار به سمت کالوس که حرکت کنید پس از طی مسافتی به تابلوی مقدمتان را به روستای دره گروه فیروزآباد گرامی میداریم ” و یک دوراهی می رسید که یک راه به روستای دره گروه فیروزآباد و جاده دیگر به سمت روستای تلگهی ادامه پیدا می کند.

اشتراک گذاری
۲۸ آذر ۱۳۹۵
کد مطلب : 5446

از جاده امامزاده مختار به سمت کارخانه فولاد بویراحمد و روستای کالوس که حرکت کنید پس از طی مسافتی به تابلوی “مقدمتان را به روستای دره گروه فیروزآباد گرامی میداریم” و یک دو راهی می رسید که یک راه به روستای دره گروه فیروزآباد و جاده دیگر به (سمت چپ) روستای تلگهی ادامه پیدا می کند.

روستای تلگهی در ۱۷ کیلومتری یاسوج واقع شده است و اهالی این روستا از فقر و محرومیت، نبود امکانات رفاهی، خدماتی، بهداشتی و بی توجهی مسئولان کهگیلویه وبویراحمد رنج می برند.

چیزی که در این روستا بیش از هر موضوع دیگری مایه تاسف به نظر میرسد و مسئولان استان نسبت به آن بی توجه اند، استفاده اهالی روستا از آب کشاورزی برای مصارف خانگی است و کمبود آب سالم و بهداشتی نیز در این روستا بیداد می کند.

قطع درختان بلوط در تلگهی قصه ای تلخ و دردآور

موضوع دیگری که در روستای تلگهی به تدریج دارد به یک بحران تبدیل می شود قطع درختان بلوط توسط اهالی این روستا برای گرم کردن خانه هایشان است و در این فصل سرد سال قطع درختان توسط اهالی به اوج خود رسیده است.

در حالی که علمک گاز تا درب خانه های آنها کشیده شده است اما به دلیل برخی محدودیت هایی که بنیاد مسکن استان برای آنها به وجود آورده نمی توانند از گاز طبیعی استفاده کنند.

مردم این روستا سختکوش و پرتلاش هستند اما نبود امکانات باعث شده است تا کشاورزی و دامداری که شغل اصلی انهاست را به دلیل تامین نشدن آب تعطیل کرده و با رها کردن خانه های خود به یاسوج و استان های همجوار مهاجرت کنند.

این روستا سه شهید تقدیم انقلاب کرده است اما همچنان مورد بی مهری مسئولان قرار گرفته و اهالی روستا نسبت به این وضعیت به شدت گلایه مند هستند.

چرا بی توجهی و بی مهری ؟

علیرغم اطلاع رسانی از وضعیت این منطقه توسط پایگاه خبری صبح زاگرس اما تاکنون مسئولی در کهگیلویه و بویراحمد برای رفع مشکل مردم این روستا بازدیدی از روستا نکرده و همچنان این روستا در ۱۷ کیلومتری یاسوج به فراموشی سپرده شده است.

زنان این روستا که دیگر از مسئولان کهگیلویه وبویراحمد برای رفع مشکلات روستا نا امید شده اند بارها دستان خود را به نشانه اعتراض و کمک خواستن از خدا بالا برده و خواهان فرج و گشایشی برای حل مشکلاتشان شدند.

باید دید مسئولان کهگیلویه و بویراحمد چه پاسخی برای بی توجهی به مردم این روستا دارند.

گزارش و عکس: ابراهیم عزیزی

 

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *