آخرین اخبار

تذکر مجدد امام جمعه گچساران به تالارداران عروسی

رعایت شئونات اسلامی در جشن های عروسی ضرورتی است که نیازمند توجه بیشتر آحاد مردم است

اشتراک گذاری
۱۲ آذر ۱۳۹۵
کد مطلب : 4308

حجت الاسلام سید امین الله حجازی در خطبه های نماز جمعه شهر دوگنبدان اظهار داشت: احیای این سنت بشر دوستانه می تواند گرهگشای بسیاری از مشکلات کنونی در جامعه باشد.
وی گفت: وقف نباید محدود به اهدای زمین، واحدهای مسکونی و تجاری از سوی توانگران جامعه برای زیرساخت های توسعه درمانی آموزشی و مراکز دینی باشد.
امام جمعه دوگنبدان تصریح کرد: وقف های خدمتی مانند وقف قلم، دانش، تخصص در جامعه می تواند شرایط را برای مشارکت قشرهای متوسط جامعه در وقف فراهم کند.
حجت الاسلام حجازی ابراز کرد: خدمت معلمان و پزشکان برای افراد نیازمند و حتی کارگران در حق افرادی که توان مالی و جسمی ندارد باید فرهنگ سازی شود.
وی همچنین بر لزوم وقف های مشارکتی برای رفع مشکلات جامعه تاکید کرد.
امام جمعه دوگنبدان بیان کرد: هر یک از گروه های مردمی یا محله های مسکونی می توانند با مشارکت در ایجاد یک واحد تولیدی زمینه ایجاد شغل را برای جوانان فراهم کنند.
وی در بخش دیگری از سخنانش بر ساماندهی تالارهای عروسی در این شهر تاکید کرد.

امام جمعه گچساران اظهارکرد: در بحث تالارها که چندین بار برنامه‌ریزی و صورتجلسه شد که دیواری حائل  میان مردان و زنان وجود داشته باشد ونباید لزومی داشته باشد که با قوه قهریه برخورد کرد پس انتظار می‌رود صاحبان تالارها خودشان چنین مواردی را رعایت کنند.

حجازی بیان کرد: کسی نمی‌تواند مجوز بدهد و بگوید اشکالی ندارد بنده و امثال بنده نمی‌توانیم، بگوییم اشکال دارد یا اینکه ندارد.

امام جمعه گچساران تصریح کرد: بارها گفته‌ایم اگر کسی بیمار است به پزشک مراجعه کند و در دین هم سلیقه، سیاسی و باند بازی نیست بلکه بعد از ائمه و امامان مراجع تقلید هستند که می‌تواند نظر بدهند.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *