آخرین اخبار

آقای محمدی؛دم خروس را باور کنیم یا قسم حضرت عباست را!

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد دیروز در خصوص لغو سخنرانی نقوی حسینی با خبرنگاران عنوان داشته بود که مسئولان دانشگاه فرهنگیان باید پاسخگوی لغو سخنرانی نقوی حسینی باشند. فتاح محمدی در این گفتگو عنوان داشت: مرجع اصلی برگزاری این نوع جلسات دانشجویی مسئولان دانشگاه‌ها بوده و ما نمی‌توانیم در برگزاری چنین جلساتی […]

اشتراک گذاری
۱۶ آذر ۱۳۹۵
کد مطلب : 4603

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد دیروز در خصوص لغو سخنرانی نقوی حسینی با خبرنگاران عنوان داشته بود که مسئولان دانشگاه فرهنگیان باید پاسخگوی لغو سخنرانی نقوی حسینی باشند.

فتاح محمدی در این گفتگو عنوان داشت: مرجع اصلی برگزاری این نوع جلسات دانشجویی مسئولان دانشگاه‌ها بوده و ما نمی‌توانیم در برگزاری چنین جلساتی دخل و تصرف داشته باشیم.

وی تصریح کرد: مجوز این گونه جلسات از سوی خود دانشگاه صادر شده و ما نمی‌توانیم چنین جلساتی را نهی کرده و یا حتی برای برگزاری آنها اصرار کنیم.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد خواستار تعامل مسئولان دانشگاه‌های استان با دانشجویان شد و با تأکید بر اینکه مسئولان استانداری هیچگونه دخل و تصرفی در برگزاری و یا لغو این گونه برنامه‌های تشکل‌های دانشجویی ندارند، عنوان کرد: موضوع لغو سخنرانی نقوی حسینی در دانشگاه فرهنگیان را پیگیری خواهیم کرد.

محمدی تأکید کرد: هر سخنرانی که منع قانونی نداشته باشد می‎تواند در دانشگاه‌های استان سخنرانی کند و ترجیحاً خود دانشجویان این دانشگاه باید در این جلسات شرکت کنند.

خبرگزاری فارس به فاصله چند ساعت مصاحبه دیگری با فتاح محمدی انجام داد که نقض سخنان پیشین خود بوده است.

محمدی تصریح کرد: حتی با دانشگاه فرهنگیان صحبت کردم که اگر تشکلات دانشجویی آن دانشگاه درخواست کرسی یا برنامه داشتند همکاری لازم به عمل آید اما چون هیچ کدام از تشکل‌های دانشجویی این دانشگاه متقضای مجوز برای برگزاری سخنرانی از طرف هیات نظارت و شورای فرهنگی نبودند دانشگاه در خصوص برگزاری سخنرانی در دانشگاه مجوزی صادر نکرد.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون سخنرانی دکتر نقوی حسینی در محلی خارج از دانشگاه برگزار می‌شود، اظهار کرد: به جهت اینکه مدعوین عمومی هستند و دانشجویی نیست سخنرانی در خارج از دانشگاه برگزار می‎‌شود.

سوالاتی در اینجا از جناب محمدی می پرسیم امیدواریم که وجدان بیدار ایشان پاسخگوی سوالات لااقل به خودشان باشند:

۱-  بالاخره علت لغو مجوز چه بوده است، آیا دانشجویان تقاضایی نداده اند یا به دلیل اینکه برنامه عمومی بود مجوز لغو شد؟

۲- از کجا فهمیدید و مسئولان دانشگاه فهمیدند که برنامه عمومی است و دانشجویی نیست که لغو مجوز کرده اند؟ آیا در درخواست شفاهی و یا کتبی دانشجویان دانشگاه فرهنگیان چیزی قید شده بود؟

۳- شما روابط عمومی دانشگاه هستید یا معاون سیاسی استاندار، آیا پاسخ هایی که به رسانه می دهید حاصل جمع بندی شما از صحبت های دانشجویان و مسئولان تشکل دانشجویی متقاضی برنامه است یا فقط سخنان مسئولان دانشگاه را شنیده اید و باز گو می کنید؟

۴- گفتید که حق هیچ دخل و تصرفی در برنامه های دانشجویی نداریم، به نظر شما موضع گیری همسو با مسئولان و در تقابل با دانشجویان، دخل و تصرف در برنامه دانشگاه نیست؟ آیا دخل و تصرف را در امر و نهی برای اجرا و یا عدم اجرا می دانید و آیا همکاری در توجیح لغو برنامه به نظر شما دخل و تصرف در امور دانشگاه نیست؟

۵- آیا هیچ تماسی با دانشجویان داشته اید که نظر آنها را هم در خصوص علل لغو بدانید؟

۶- آیا یک درصد احتمال ندادید که مسئولان دانشگاه به خاطر فرار از هجمه رسانه ای صورت گرفته، مجبور به تکذیب تقاضای برنامه از سوی دانشجویان کنند؟

۷- آیا به این فکر کرده اید که اگر نامه درخواست مجوز دانشجویان منتشر شود، چطور این ناراست گویی ها را توجیح کنید تا در انظار عمومی به شما نگاه دیگری نداشته باشند؟

۸- گفتید چون سخنرانی عمومی است در بیرون از دانشگاه برگزار می شود، آیا از خود سوال کردید که این برنامه عمومی را چرا بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان درخواست داده و برای کدام مخاطب عمومی به جز دانشجویان؟ و آیا زحمتی به خود داده اید لا اقل به تصاویر منتشر شده مراجعه کنید و ببینید که جمعیت دانشجویی هستند که به دلیل ممانعت از برگزاری برنامه مجبور شدند در سالن دیگری در برنامه مورد علاقه شان حضور داشته باشند؟

۹- شما که سخنگوی بلافصل دانشگاه فرهنگیان شده اید، آیا به خودتان زحمت داده اید و برای چند لحظه از مسئولان بسیج دانشجویی دانشگاه و حتی استان سوالی بفرمایید که چرا سالن جلسه تغییر کرد؟ و چرا مجبور شدید در فاصله کوتاهی دنبال سالن دیگری بگردید؟ آیا نظر انها را هم شنیده اید و جمع بندی نمودید؟

۱۰- آیا موضع گیری مسئول سیاسی و امنیتی استان باید در راستای آرام کردن فضا باشد و یا جانب داری از یک طرف قضیه؟

۱۱- آیا تلاش خود و همکاران خود در مجموعه فرمانداری و استانداری را در سال گذشته برای جلوگیری از لغو سخنرانی آذر منصوری به یاد دارید که با حضور فرماندار بویراحمد در محیط دانشگاه خواستار صریح برگزاری برنامه شده است؟ آیا حق می دهید به دانشجویان که در اذهانشان به این فکر کنند که مجموعه تیم مدیریت اجرایی و سیاسی استان برای برگزاری برخی سخنرانی های همسو تلاش می کند و برای برخی دیگر در بهترین حالت بی طرفی و سکوت اختیار می کند؟   آیا حق می دهید مردم فکر کنند وقتی رئیس جمهور برای جلوگیری لغو سخنرانی برخی از نمایندگان همسو با خود و دولتش تلاش می کند و برخی دیگر را می گوید بروید به جهنم، نمایندگان دولت در استان نیز همچنین تفکری داشته باشند؟

 امیدواریم در خلوت خودتان و با یادآوری دوران افتخار آفرین مقاومتتان در بند بعثی ها، اندکی به سوالات بالا فکر کرده و پاسخگوی وجدان بیدار خودتان باشید.یاسوج ۲۴

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *