آخرین اخبار

پشت پرده زمین خواری در استان

مدیرکل دفتر فنی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به تصرفات زیادی از منابع طبیعی در سطح استان، اظهار کرد: در دو شهرستان بویراحمد و دنا تصرفات منابع طبیعی زیاد و پررنگ تر از سایر شهرستان های استان کهگیلویه و بویراحمد است. کاظمی با بیان اینکه آماری جدید از تصرفات در دست نیست، بیان کرد: […]

اشتراک گذاری
۱۷ آبان ۱۳۹۵
کد مطلب : 2776

مدیرکل دفتر فنی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به تصرفات زیادی از منابع طبیعی در سطح استان، اظهار کرد: در دو شهرستان بویراحمد و دنا تصرفات منابع طبیعی زیاد و پررنگ تر از سایر شهرستان های استان کهگیلویه و بویراحمد است.

کاظمی با بیان اینکه آماری جدید از تصرفات در دست نیست، بیان کرد: چهار هزار و ۷۰۰ هکتار از زمین های استان کهگیلویه و بویراحمد توسط سودجویان تصرف شد که در حوزه بستر رودخانه ها بویژه رود بشار این تصرفات را داشتیم.

این مسئول گفت: از زمان جمع آوری کارخانه های شن و ماسه از کنار رودخانه بشار یاسوج، تصرفات بیشتر شده است که در این زمینه باید پیگیری جدی تر صورت گیرد.

کاظمی از ارائه خدمات دستگاه‌های خدمت‌رسان به ساخت و سازهای غیرمجاز و زمین‌خواری در مرکز شهر یاسوج گلایه کرد و گفت: بیشترین عاملی که باعث تغییر کاربری زمین های کشاورزی و ساخت و سازهای غیرمجاز هستند، دستگاه های خدمات رسان هستند که با دادن انشعاب گاز،آب و برق مرتکب جرم می شوند و هر چه می گوییم که چرا ساختمانی که به صورت غیرمجاز در مرکز زمین‌های کشاورزی ساخته می‌شود دارای آب، برق و گاز است،‌ بی‌فایده است، نهادهای نظارتی باید در این زمینه برخورد کنند.

وی با اشاره به ساخت و سازهای غیرمجاز در زمین‌های کشاورزی دنا و بویراحمد، بیان کرد: در اطراف رودخانه بشار نیز ساخت و سازهای غیرمجاز صورت گرفته که آب منطقه‌ای باید در این زمینه گزارش ارائه کند که چه اقدامی برای رفع تصرف در این منطقه انجام داده است و در شمال شهر یاسوج زمین‌خواری صورت گرفته و راه و شهرسازی متولی این رفع تصرف است.

مدیرکل دفتر فنی استانداری کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: روبروی گلستان شهدا ساخت و ساز غیرمجاز انجام شده است و فرمانداری در وسط زمین‌های کشاورزی طرح تفکیکی ارائه نکرده و خلاف مرتکب شده و بعد جلوی استانداری هم تجمع می‌کنند.

وی با بیان اینکه ارائه خدمات توسط دستگاه‌هایی خدمات‌رسان مصداق زمین‌خواری است و خلاف محسوب می‌شود، گفت: تلاش ما این است که جلسات زمین‌خواری بازخورد خوبی داشته باشد اما شرکت‌های خدمات‌رسان به ساخت و سازهای غیرمجاز انشعابات غیرمجاز ارائه می‌کنند.

کاظمی بیان کرد: در وسط شهر یاسوج زمین‌خواری صورت گرفته و پشت بیمارستان شهید بهشتی چند باب مغازه به صورت غیرمجاز ساخته شد و حتی سقف این ساخت و سازهای غیرمجاز ساخته و احداث شده که باید سؤال کرد مگر امکان دارد این پیشرفت در یک شب و یا دو شب اتفاق افتاده باشد. شهرداری یاسوج برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز را رها کرده و در فرآیند ساخت ساختمان غیرمجاز پشت بیمارستان شهید بهشتی هیچ گونه برخوردی نکرده که این فرار رو به جلو است.

مدیرکل دفتر فنی استانداری اضافه کرد: حاشیه بشار از کارخانه‌های شن و ماسه پاکسازی و این کارخانه‌ها جمع‌آوری شد اما جلوی پلیس راه تصرف شده است.

به گزارش کبنانیوز، اولین جلسه کارگروه مبارزه با زمین خواری و تغییر کاربری اراضی کشاورزی در سال ۹۵ به ریاست پژمان نیک اقبالی برگزار شد که امید می رود این کارگروه پخته تر عمل کند و پشت پرده زمین خواری ها را اعلام کند.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *