آخرین اخبار

جوابیه ای به استخدام همسر معاون استاندار

همسر فردی که ۹ سال از بهترین روزهای جوانی و نوجوانی اش را در سیاه چالهای رژیم بعث ، بخاطر دفاع از اسلام، انقلاب و ایران اسلامی مصروف داشته و حق طبیعی ایشان بود که در سنوات گذشته در بهترین وزارتخانه و دستگاه و حتی شرکت نفت ، همسر خود را استخدام رسمی نماید

اشتراک گذاری
۱۷ آبان ۱۳۹۵
کد مطلب : 2824

احمد محمودی نیا

در ابتدای دولت دکتر حسن روحانی و استقرار مدیریت های جدید برخی از رسانه های استان   بارها در سایتها و فضاهای مجازی مطالب متعدد در خصوص استخدامهای غیرقانونی منتشر کردند و بنوعی یک کلاغ و چهل کلاغ ، مدیران دولت و نماینده عالی دولت را در استان به چالش کشانیدند. در جدید ترین پروژه تخریبی یکی از مسولین ارشد استان را متهم به استخدام همسر خود نموده و سعی در فضا سازی علیه دولت و مدیریت عالی استان در آستانه انتخابات ریاست جمهوری ۱۳۹۶ دارند.

لذا بمنظور تنویر افکار عمومی و شفاف سازی مطالبی را به سمع و نظر مردم شریف استان می رسانیم.

۱- نبود کارخانجات صنعتی و صنایع بالادستی و پایین دستی در استان، افزایش غیر معمول “فرهنگ کار دولتی داشتن”، افزایش سطح فارغ التحصیلان در استان و …

در یک کلام بیکاری بعنوان یک معضل بزرگ در کشور و الخصوص استان کهگیلویه و بویراحمد موضوعی است که ذهن همه مردم و مسولان را بخود مشغول کرده است.

در ۸ سال دولت های نهم و دهم با توجه به درآمدهای سرسام آور حاصل از فروش نفت ( که حتی یکسال اول دولت نهم به اندازه کل تاریخ ایران از دوره هخامنشی تا دولت نهم فقط درآمد فروش نفت ایران بود. ) و به تبع این شانس بالا، بکارگیری فله ای در ادارات و دستگاههای دولتی و نیمه دولتی در حدی بود که فضای اداری دولت و وزارتخانه های تا ۵ سال آینده اشباع از نیروهای مازاد شده است.

و البته در آن استخدامهای فله ای و سلیقه ای طیف مخالف دولت طبیعتا جایگاهی نداشتند و طبیعی است که مخالفین دولت های نهم و دهم و یا همان حامیان دولت تدبیر و امید، خود را در دولت یازدهم محق اشتغال بدانند و البته حق طبیعی و قانونی شان بوده و می باشد.

مثلا وقتی، فقط در یک وزارتخانه طی یکسال آخر دولت پیشن حدود ۷۰ هزار (نیرو که عمدتا تناسبی با نیازهای تخصصی آن وزارتخانه نداشتند ) بکار گرفته شود طبیعی است که در دولت مظلوم روحانی زمینه ای برای استخدام حامیانش نخواهد داشت.

دولت در شرایط اقتصادی و سرمایه ای مطلوب و نرمالی قرار ندارد که بتواند بحث اشتغال را حل کند.چون پیش فرض اشتغال ، پول و سرمایه است.

۲- استان کهگیلویه و بویراحمد نیز به تبع شرایط خاص کشور وضعیتی به مراتب نامطلوب تر در بحث اشتغال دارد و اندک نیروهایی که در دستگاههای اجرایی، دانشگاهها و شرکت های خدمات رسان بصورت جزئی وارد شده اند، بالای ۹۵ درصدشان بصورت نیروهای خدماتی در قالب شرکتی اند که این روند در همه دولت ها بوده و سیکل قانونی خود را طی کرده است (و البته نمی توان کتمان کرد که در انتخاب نیروهای شرکتی افراد ذی نفوذ دخل و تصرف دارند و این هم گر چه امری مذموم است اما امری رایج در همه دوره ها بوده است).

لذا استخدام چندانی در استان نبوده بجز چند دستگاه که رسما آگهی منتشر نموده و آزمون برگزار کرده اند و ابر و باد و مه و خورشید و فلک همه و همه، بر تمامی فرایند های آن نظارت داشته و دارند.

در یک کلام کل نیروهایی که در سراسر استان و تمامی ادارات طی سه سال و نیم گذشته(دولت تدبیر و امید) مشغول شده اند به اندازه یک صدم نیروهای بکار گرفته شده طی ۶ ماه اول دولت نهم در استان نمی شوند.

۳- قانون مصوب مجلس شورای اسلامی و مورد تایید شورای محترم نگهبان برای خانواده های شاهد و ایثارگر شرایط خاصی قرار داده است تا زمینه اشتغال ایشان ( که البته حق قانونی ، اخلاقی و اسلامی جامعه ایثارگری است. چرا کسانی که جان ، سلامتی و عمر خویش را وقف حفاظت از انقلاب اسلامی و ایران عزیز هزینه کرده اند و دولت هم موظف است که از منابع خود برای ایشان هزینه ها نماید.)

بطوری که در چند سال گذشته ، دهها مورد استخدام بدون آزمون طبق قانون در مورد فرزندان شاهد، ایثارگر و آزادگان جنگ تحملی و انقلاب اسلامی و همسران آنها وجود داشته است و همه مردم و مسولان و همین رسانه ها، هم، این را مورد تحسین قرار داده اند.

اما جالب اینجاست همسر فردی که ۹ سال از بهترین روزهای جوانی و نوجوانی اش را در سیاه چالهای رژیم بعث ، بخاطر دفاع از اسلام، انقلاب و ایران اسلامی مصروف داشته و حق طبیعی ایشان بود که در سنوات گذشته در بهترین وزارتخانه و دستگاه و حتی شرکت نفت ، همسر خود را استخدام رسمی نماید ( و خدا میداند بارها و بارها به واسطه اینکه نخواستند از این این حق شان استفاده کنند حق همسر و خانواده اش را شخصا ضایع نمودند). در حالی که تحصیلات عالیه (phd) این فرد باید یا هیات علمی دانشگاه می بودند و یا در استخدام بدون آزمون ۱۴۶ نفری جامعه ایثارگری در بهترین دستگاه استخدام رسمی می شدند و نه “”نیروی شرکت خدماتی”” در یک کتابخانه…..

۵ – متاسفانه برخی از رسانه ها در اقدامی غیره اخلاقی این موضوع را رانت و سواستفاده از جایگاه معاونت استاندار تلقی نمودند و در سعی دارند ارتش بیکاران( که محصول سیاستهای غلط دولتهای قبل و همچنین شرایط نامطلوب اقتصادی دولت فعلی است) را مقابل دولت قرار داده و فضا سازی منفی علیه مسئولی نمایند که تاکنون جز پاکدستی ، سلامت و عزت نفس از او ندیده اند.مسئولی که از طرف فامیل و طایفه اش بخاطر خیل عظیم بیکاران در فامیلش مورد شماتت و سرزنش است.

انتظار می رود رسانه های استان در انعکاس مسایل جامعه ، حقایق را مد نظر قرار داده و از “”حربه سازی های”” غیره اخلاقی برای سوختن سرمایه های انسانی استان پرهیز کنند.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *