آخرین اخبار

فریاد فقر از زیلایی و گوش سنگین مسئولان+تصاویر

علیرغم شعارهای رنگارنگ مسئولین در ادوار مختلف، هنوز زخم محرومیت بر چهره زیبای مردمان این دیار باقی است. مردمانی که در هوش استعداد نشان داده اند که محروم نیستند و ۵۰۰ فارغ تحصیل لیسانس، فوق لیسانس و دکترا از این موضوع حکایت می کند.

اشتراک گذاری
۱۷ آبان ۱۳۹۵
کد مطلب : 2719

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی زنان کهگیلویه وبویراحمد ایل بانو ،به همت موسسه مردم نهاد زیست محیطی نهضت سبز زاگرس با همکاری خیرین و گروهامردم نهاد از جمله کانون محله تهران(تهران ویلا) وآموزش و پرورش عشایر کهگیلویه وبویراحمد در طرح جشن سر رسید سفید که در یک ماه گذشته در استان برگزار شد میزان زیادی وسایل آموزشی جمع آوری و به مناطق محروم زیلایی کهگیلویه وبویراحمد ارسال شد.

به گفته امید سجادیان دبیراجرایی انجمن زیست محیطی نهضت سبز زاگرس هدف از برگزاری این برنامه جلب مشارکت های مردمی در جهت رفع محرومیت دربرخی از مناطق استان است.

وی افزود: اهدا لوازم التحریر و کیف و لباس به دانش آموزان مدارس روستا های محروم دهستان زیلایی کمک کوچکی است که همه افراد می توانند با شرکت در این طرح کمک های خود را به دست افراد نیازمند برسانند.

سجادیان گفت:امید هست که این چنین کار های خیر در استان ما فرهنگ سازی شود تا بتوانیم هرچند کوچک اما از ته دل خوشحالی را به درب منازل مناطق محروم استانمان ببریم و تقدیم مردم مهربان و با صفای این مناطق کنیم.

دبیر اجرایی انجمن زیست محیطی نهضت سبززاگرس با بیان اینکه این کمک ها در این مرحله ختم نمی شود و سری دوم هم در تهران آماده انتقال به یاسوج و مناطق محروم استان است،گفت:این کمک ها مختص به لوازم تحریر و پوشاک نیست ، انشالا با کمک خیرین در زمینه توانمندی و اشتغال مناطق محروم بتوانیم کار کنیم

وی افزود:جا دارد از تمام دوستانی که در این راه کمک کردند به خصوص  سازمان محیط زیست استان و خانم رحمتی و خانم حسن نیا که در جمع آوری کمک ها در تهران ما را یاری کردند تشکرلازم را داشته باشیم.

دهستان زیلایی با ۱۴هزار نفر جمعیت از توابع شهرستان بویراحمد است و نزدیک به ۵۸ روستا و آبادی بزرگ و کوچک دارد که در میان کوههای سخت گذر زاگرس جا خوش کرده اند.
تا ۲۰سال پیش این منطقه حتی راهی هم نداشت چه برسد به برق و آب و … اما اگرچه خدماتی  به این منطقه ارائه شده اما هنوز رنگ محرومیت بر جای جای آن هویداست و با نام آن عجین شده است.
علیرغم شعارهای رنگارنگ مسئولین در ادوار مختلف، هنوز زخم محرومیت بر چهره زیبای مردمان این دیار باقی است. مردمانی که در هوش استعداد نشان داده اند که محروم نیستند و ۵۰۰ فارغ تحصیل لیسانس، فوق لیسانس و دکترا از این موضوع حکایت می کند.

امیدواریم که مسئولان استانی و کشوری با دیدن همچین خبر هایی در راستای محرومیت زدایی در کنار افرادی که تنها انگیزه آنها کار خیر و کمک به افرادنیازمند هست قرار بگیرند و یاریگر آنها باشند.

گزارش و عکس:مرضیه سادات غلامی

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *