آخرین اخبار

تشریح برنامه‌های گرامی‌داشت یوم‌الله ۱۳ و ۱۹ آبان در شهرستان گچساران

مسؤول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گچساران برنامه‌های گرامی‌داشت یوم‌الله ۱۳ و ۱۹ آبان در شهرستان گچساران را تشریح کرد.

اشتراک گذاری
۰۲ آبان ۱۳۹۵
کد مطلب : 2310

جلسه گرامی‌داشت روز ۱۳ و ۱۹ آبان‌ماه با حضور فرماندار و مسوولان شهرستانی در سالن فرمانداری گچساران برگزار شد.

یدالله مردای در این نشست اظهار کرد: امسال روز ۱۳ آبانماه با ماه محرم مقارن شده است.

مسوول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان گچساران افزود: روز ۱۳ آبان‌ماه، روز خشم ملت ایران از استکبار جهانی است و ما با گرامیداشت این ایام خاطره را برای نسل جوان و نوجوان ایران زنده نگه داریم.

وی گفت: ۱۳ آبان‌ماه روز مبارزه با استکبار جهانی و روز دانش‌آموز در تقویم جمهوری اسلامی ایران به ثبت رسیده است.

این مسؤول اظهار کرد: دانش‌آموزان و دانشجویان در ۱۳ آبان ۵۸ با تسخیر لانه جاسوسی امریکا، انقلاب را بیمه کردند.

مردای در ادامه به تشریح برنامه های روز ۱۳ و ۱۹ آبان‌ماه پرداخت و عنوان کرد: در روز ۱۳ آبان تجمع دسته‌های راهپیمایی از سه نقطه شهر گچساران شروع و در یک نقطه به اجتماع کامل می‌رسند.

وی خاطرنشان ساخت: در نقطه اول از سمت خیابان بلادیان به میدان امام خمینی(ره)، نقطه دوم خیابان ۱۹ آبان به سمت میدان امام خمینی(ره) و نقطه سوم انتهای خیابان بلادیان به سمت میدان امام خمینی(ره) این تجمع صورت می‌گیرد.

مسؤول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان گچساران بیان کرد: برگزاری این مراسم در ساعت ۹:۳۰ روز پنج‌شنبه با قرائت قرآن، دکلمه، مداحی و سخنرانی که با اجرای دانش‌آموزی و دانشجویی بوده، برگزار خواهد شد.

مردای در ادامه به گرامیداشت روز ۱۹ آبانماه اشاره کرد و گفت: قیام مردم گچساران روز ۱۹ آبانماه سال ۵۷ علیه نظام استکبار و حکومت پهلوی شکل گرفت که در آن حادثه در مسجد جامع شهیدان تجمع مردم مورد حمله نظامیان قرار گرفت.

وی در ادامه افزود: در این حادثه ۶ شهید تقدیم نظام جمهوری  اسلامی شده که این روز را به یاد شهیدان گرامی می‌داریم.

مردای به برنامه‌های روز ۱۹ آبان‌ماه اشاره کرد و گفت: تجمع عمومی مردم، نهادها، مدارس، ادارات دولتی و…..در مسجد شهیدان گچساران که با مداحی و سخنرانی یکی از خانواده‌های شهیدان مذکور برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: تاریخ تحول و قیام مردم شهرستان گچساران که به مناسبت گرامیداشت حوادث انقلاب گچساران اعم از اعتصاب بازاریان، اعتصاب شرکت نفت، اعتصاب فرهنگیان و گرامیداشت روز ۱۳ و ۱۹ آبان‌ماه بوده در یک کتاب جمع‌آوری و در اختیار شهروندان گچسارانی قرار می‌گیرد که مراحل این کتاب در حال دست اقدام است.

 

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *