آخرین اخبار

نمایندگان عضو ۳ کمیسیون اصلی مجلس برای استان چه کاری کرده‌اند!

علی رفعتی مسول بسیج دانشجویی دانشگاه یاسوج قبل از خطبه‌های هفته گذشته نماز جمعه یاسوج طی سخنانی اظهار کرد: بسم الله الرحمن الرحیم السلام علیک یا اباعبدالله الحسین و علی الارواح التی حلت بفنائک، علیک منی سلام الله ابدا ما بقیت و ما بقی الیل و النهار و لا جعله الله آخرالعهد منی لزیارتکم، السلام […]

اشتراک گذاری
۱۹ مهر ۱۳۹۵
کد مطلب : 1844
علی رفعتی مسول بسیج دانشجویی دانشگاه یاسوج قبل از خطبه‌های هفته گذشته نماز جمعه یاسوج طی سخنانی اظهار کرد:
بسم الله الرحمن الرحیم
السلام علیک یا اباعبدالله الحسین و علی الارواح التی حلت بفنائک، علیک منی سلام الله ابدا ما بقیت و ما بقی الیل و النهار و لا جعله الله آخرالعهد منی لزیارتکم، السلام علی الحسین، و علی علی بن الحسین و علی اولاد الحسین و علی اصحاب الحسین
با عرض سلام و تسلیت به مناسبت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان ابا عبدالله الحسین و یاران باوفایش.
در وهله اول جا دارد از مسئولین محترم نمازهای جمعه شهرستان های استان تشکر نمایم که این فرصت را در اختیار دانشجویان بسیجی قرار دادند تا به صورت رودررو با مردم به بیان نظرات خود در مورد مسائل مهم ملی و استانی بپردازند.
هفته گذشته اولین کنگره ملی سرداران، امرا و ۱۸۸۰ شهید استان بود که حقیقتا این امر مبارک را می توان یکی از بزرگترین رخدادهای فرهنگی در استان نام برد. به تمام دست اندرکاران و کسانی که برای این امر زحمت کشیدن خداقوت می گوییم.
سیره و سبک زندگی شهدای بزرگوار این استان نشان از نوعی غیرت و تعصب نسبت به آرمان های انقلاب اسلامی و امام راحل (ره) دارد.
دشمنان ملت ایران پس از جنگ تحمیلی به دنبال از بین بردن روحیه ایثار و شهادت و جهادی زیستن در بین مردم و به خصوص جوانان و مسئولین ما بوده اند تا با تغییر باورها به اهداف شوم خود برسند. این نکته را خدمت بزرگواران عرض کنم که این تصور نباشد که چون لفظ نفوذ به تازگی مطرح شده است مربوط به همین زمان حال است.از همان اول انقلاب تا کنون مسئله نفوذ مطرح بوده است. اما متأسفانه برخی از مسئولین در خواب غفلت به سر می بردند. حضور بنی صدر در ارکان جمهوری اسلامی مصداق نفوذ است. خوراندن جام زهر به حضرت امام و افتخار دانستن آن نوعی نفوذ است. غفلت از بیکاری مردم این استان و مهم دانستن مرغ آمریکایی و ایجاد رستوران های مک دونالد و kfc که متأسفانه با غفلت مسئولین در حال راه اندازی در شهر یاسوج است، امضای عجولانه قراردادهای نفتی که پای بیگانگان را به کشور باز می کند، به خطر افتادن امنیت اطلاعات کشور و خای شدن پشت جبهه مقاومت در fatf ، کشور فروشی و حراج سرمایه های نفتی کشور در سرمایه گذاری خارجی همه و همه نشان از پروژه نفوذ بین مسئولین دارد تا آنان را از اولویت بندی مسائل مهم مردم باز دارند. و درگیر حواشی بشوند.
ببینید بزرگواران یک نکته را عرض کنم. این استان در مقابله با رژیم طاغوت زیر بار زور نرفت . استانی که در دفاع مقدس رشادت های فرزندان برومندش زبان زد بود. استانی که نخبگانش در حوزه های علمی و فرهنگی می درخشند.استانی که ظرفیت های عظیم انسانی و طبیعی دارد. با این وجود زیبنده نیست همچنان پسوند محرومیت را با خود به همراه داشته باشد. یکی از معضلات این استان بیکاری است که این سؤال پیش می آید که چرا با وجود ظرفیت های عظیم کشاورزی و صنعتی ایجاد اشتغال نمی شود. قریب به یک چهارم تولید نفت مربوط به این استان است. حال آقایان نماینده ای که عضو سه کمیسیون اصلی مجلس هستند باید پاسخ دهند چه اقداماتی برای رفع بیکاری کردند؟ به جای
به دنبال یافتن راه حلی برای حل معضلات جوانان استان باشید. این ها همه توقع و درخواست مردم و دانشجویان می باشد. این استان معروف به پایتخت طبیعت می باشد. جای جای این استان دارای ظرفیت های بزرگی در حوزه صنعت کشاورزی و گردشگری است.
آن عده ازمسئولینی که تنها به فکر جیب خود به دنبال پارتی بازی و طایفه گرایی و قوم گرایی می باشند به مردم خیانت می کنند.
با وجود استعدادهای خدادادی و ظرفیت های بالقوه و بالفعل استان همواره این سئوال را به ذهن ها متبادر می سازد که چرا هنوز دردها و زخم های عمیق محرومیت بر تارک این منطقه خودنمایی می کند .
از اشکالات اساسی در مدیریت استانی نداشتن چشم اندازهای میان مدت و بلند مدت و متناسب برای توسعه استان و توقف بر اهداف حداکثر ۴ساله دولت ها در استان است . نگاهی که همه تلاشش در خدمت، انتخاب چند مدیر میانی و یا احتمالا یکی دو مدیرکل از این منطقه است
بدون شک ایجاد فضای باز و حمایت کردن از ایده پردازی های جوانان برای ایجاد اشتغال یکی از راه های برون رفت از مشکل بیکاری است که می طلبد یک گروه یا کمیسیون استانی متشکل از کارآفرینان، اساتید دانشگاهی، تجار و دانشجویان و مسئولین تشکیل شود. این حرکت حرکت چند بعدی است از بعدی یک فضای آزاد اندیشی تشکیل شده است تا قشرهای مختلف به بیان نظرات خود برای حل معضلات استان بپردازند از بعدی تجربه بزرگان در حوزه کارآفرینی به دانشجویان داده می شود. از بعد دیگر سرمایه گذاران می توانند از ایده پردازی اساتید و دانشجویان استفاده کنند.
موضوع بعدی ایجاد پارک علم و فناوری در استان است که خود زمینه حل خیلی از مشکلات خواهد بود اما متأسفانه از قرار معلوم اقدام خاصی در این زمینه صورت نگرفته است. این پارک می تواند مکانی برای تجمع نخبگان باشد. اما قبل از آن نیاز به یک رویش در بین نخبگان می باشد. که متاسفانه با توجه به فضای بسته حاکم در درون دانشگاه های استان مانع از رویش نخبگان علمی فرهنگی سیاسی می شود.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *