آخرین اخبار

علل و آمار تصادف های استان/ افزایش ۲۰درصدی تصادفها

رئیس پلیس راه کهگیلویه و بویراحمد گفت: میزان تصادفات ۶ماهه امسال بیش از ۲۰درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است. سرهنگ “منوچهر سیاهپور” در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه کهگیلویه و بویراحمد افزود: طی ۶ماهه سال جاری بیش از ۵درصد در تصادفات فوتی نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش […]

اشتراک گذاری
۰۶ مهر ۱۳۹۵
کد مطلب : 1119

رئیس پلیس راه کهگیلویه و بویراحمد گفت: میزان تصادفات ۶ماهه امسال بیش از ۲۰درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.
سرهنگ “منوچهر سیاهپور” در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه کهگیلویه و بویراحمد افزود: طی ۶ماهه سال جاری بیش از ۵درصد در تصادفات فوتی نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته ایم.
وی بیان کرد: سرعت و سبقت غیر مجاز و تجاوز و انحراف به چپ بیشترین تخلفاتی هستند که رانندگان مرتکب آن شده اند.
رئیس پلیس راه کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: بیشترین تصادفات این استان بین بیشترین تخلفاتی ۱۶ تا ۲۲ با ۳۷درصد رخ داده است.
سیاهپور تصریح کرد: ناتوانی در کنترل وسیله نقلیه ناشی از تخطی از سرعت مطمئنه با ۴۲درصد، توجه نکردن به صورت کافی و لازم به جلو با ۲۵درصد و انحراف و تجاوز به چپ با ۱۷درصد به ترتیب بیشترین علت وقوع حوادث ترافیکی هستند.
وی ادامه داد: خودروهای سواری با ۶۹درصد، خودروهای وانت با ۱۳درصد و موتور سیکلت ها با ۹درصد به ترتیب بیشترین نوع وسیله نقلیه مقصر هستند.
رئیس پلیس راه کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: قریب به ۱۱٫۵درصد از تصادفات را عابرین پیاده در آنها نقش داشته اند که متأسفانه نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.
سیاهپور افزود: قریب به ۳۶ درصد از تصادفات استان از نوع واژگونی و خروج از جاده بوده است.
وی اضافه کرد: از لحاظ جغرافیای مکانی یاسوج-اصفهان با قریب به ۳۰ درصد از تصادفات، یاسوج-بابامیدان با ۲۸درصد، گچساران-شیراز با ۱۵درصد و یاسوج-گچساران با ۱۴درصد از لحاظ حوزه ای پرخطرترین حوزه ها هستند اما از لحاظ محوری یاسوج-اصفهان با ۱۷٫۵درصد پرخطرترین محور بوده است.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *