آخرین اخبار

اداره کل کار به تکاپو افتاد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان:اولویت‌های اشتغال‌زایی کهگیلویه و بویراحمد در قالب طرح تکاپو تعیین شدند

اشتراک گذاری
۱۹ مهر ۱۳۹۵
کد مطلب : 1841

mazaheri

به نقل از فارس، صابر مظاهری با اشاره به تدابیری که دولت تدبیر و امید برای اشتغال‌زایی در سطح کشور چه در استان‌ها اندیشیده است، اظهار کرد: در سطح استان نشست‌ها و جلسات و برنامه‌ریزی برای اشتغال به‌صورت مستمر وجود دارد تا بتوانیم از همه ظرفیت‌ها برای اشتغال‌زایی استفاده کنیم.

 وی بیان کرد: یکی از برنامه‌ها در قالب طرح تکاپو است که قبل از هر چیز اولویت‌های اشتغال‌زایی در این طرح تعیین می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان برخی از اولویت‌های اشتغال‌زایی استان در قالب این طرح گفت: صنایع‌دستی، گردشگری، دامداری سنتی و تولیدات لبنی، تولید و فرآوری مرکبات، بسته‌بندی گیاهان دارویی و محصولات زراعی و آبزی‌پروری و پرورش زنبورعسل اولویت‌های سرمایه‌گذاری برای اشتغال در این استان است.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود به برخی از شاخصه‌های طرح تکاپو اشاره کرد و گفت: متناسب با ظرفیت‌ها و بسترهایی که در هر منطقه و استان وجود دارد اولویت‌های سرمایه‌گذاری برای طرح تکاپو در راستای کمک به اشتغال‌زایی تعیین می‌شود که این ۸ ظرفیت یاد شده دارای بستر مناسب جهت اشتغال‌زایی در استان هستند.

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از اظهارات خود با بیان بالا بودن نرخ بیکاری در این استان نسبت به سایر مناطق کشور تصریح کرد: دستگاه‌های مختلف استان از جمله دستگاه‌های اقتصادی باید برای شناسایی مزیت‌های اقتصادی کهگیلویه و بویراحمد اقدام کنند.

وی تمرکز بر مشاغل خرد را در این طرح یکی دیگر از شاخصه‌ها برشمرد و افزود: علاوه بر شناسایی ظرفیت تعیین ۸ اولویت اشتغال‌زایی کهگیلویه و بویراحمد در قالب طرح تکاپوها در این طرح حمایت و پشتیبانی از راه‌اندازی شبکه‌های تولید را نیز خواهیم داشت.

این مسئول در حوزه کار و اشتغال‌زایی تصریح کرد: برای موفقیت در راستای رونق تولید باید برندسازی محصولات را در مرتبه بعدی در دستور کار قرار داد تا بتوان برای فروش بهتر و صادرات اقدام کرد.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *