آخرین اخبار

۶۰ درصد تماس ها با آتش نشانی یاسوج مزاحمت تلفنیست

مدیرعامل آتش نشانی و خدمات ایمنی یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: بیش از ۶۰ درصد مجموع تماس های روزانه با شماره گویای ۱۲۵ این نهاد ایمنی و خدماتی مزاحمت های تلفنی است. محمد رستمی روز سه شنبه در بازدید و دیدار با رئیس و کارکنان خبرگزاری جمهوری اسلامی کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج […]

اشتراک گذاری
۰۶ مهر ۱۳۹۵
کد مطلب : 1129

مدیرعامل آتش نشانی و خدمات ایمنی یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: بیش از ۶۰ درصد مجموع تماس های روزانه با شماره گویای ۱۲۵ این نهاد ایمنی و خدماتی مزاحمت های تلفنی است.

محمد رستمی روز سه شنبه در بازدید و دیدار با رئیس و کارکنان خبرگزاری جمهوری اسلامی کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج مجموع تماس های شبانه روزی با سازمان آتش نشانی این شهر را افزون بر ۷۰۰ مورد اعلام کرد.

 

82245505-71047828
وی تصریح کرد: بر اساس رصد و بررسی های صورت گرفته نیز بیش از ۱۰۰ مورد از این تماس ها در طول شبانه روز اشتباهی و یا سهوی از سوی مردم با سایر دستگاه های خدماتی ازجمله خط گویای ۱۲۱ مربوط به اتفاقات برق است.
رستمی نسبت به فرهنگ سازی و آگاهی بخشی رسانه ها در این زمینه تأکید کرد و افزود: بدون شک این گونه مزاحمت های تلفنی تبعات جبران ناپذیر و پیامدهای ناگواری را برای سایر شهروندان و خانواده ها به دنبال خواهد داشت.
وی عملکرد ۶ ماهه سال جاری سازمان آتش نشانی یاسوج را یادآور شد و افزود: افزون بر ۶۱۸ مورد در این مدت عملیات در بخش های مختلف از سوی نیروهای امدادی و عملیاتی در سطح شهر و روستاهای اقماری یاسوج انجام شده است.
مدیرعامل آتش نشانی و خدمات ایمنی یاسوج ابراز داشت: ۱۴۱ مورد از این تعداد مربوط به آتش سوزی باغ ها و منابع طبیعی بوده که با بررسی های انجام شده بیش از ۹۹ درصد آن عمدی و ناشی از عوامل انسانی است.
رستمی با اشاره به برخی کمبودها و تجهیزات ایمنی در این سازمان، گفت: یاسوج تنها شهر و مرکز استان فاقد خودروی فوماتیک برای انجام عملیات ها و مهار آتش سوزی ها در ساختمان های با تعداد طبقات بالاست.

آتش نشانی
وی اعتبار موردنیاز برای تأمین این خودرو را افزون بر ۳۵ میلیارد ریال اعلام کرد و خواستار حمایت و تأمین اعتبار از سوی استاندار و مجموعه مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد شد.
رستمی تصریح کرد: تأمین اعتبار برای نوسازی ناوگان و تجهیزات ایمنی و خودرویی در این سازمان در توان شهرداری یاسوج نیست.
مدیر خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) کهگیلویه و بویراحمد نیز در این دیدار با گرامیداشت هفتم مهرماه روز ایمنی و آتش نشانی، گفت: کار کردن در سازمان آتش نشانی نوعی جهاد و ایثار است.
حسینعلی راشکی اظهار داشت: افراد و نیروهایی جان برکفی که با ازخودگذشتگی و ریسک پذیری و در هر شرایط آب و هوایی و هر ساعت از شبانه روز خطر را به جان می خرند تا نجات گر جان و مال انسانی شوند باید بیش ازپیش موردتوجه، حمایت و تقویت مسئولان و حتی مردم و شهروندان قرار گیرند.
وی اظهار کرد: خبرگزاری جمهوری اسلامی نیز آمادگی دارد تا هم فعالیت ها و عملیات های امدادی و هم کمبودها و نیازهای این نهاد ایمنی و خدماتی را به صورت لحظه ای و در کمترین زمان ممکن پوشش خبری و رسانه ای دهد.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *