آخرین اخبار

وجود ۵ هزار زن تحصیلکرده بیکار در کهگیلویه و بویراحمد

معاون تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد از وجود ۵ هزار زن تحصیلکرده بیکار در استان خبر داد.

اشتراک گذاری
۲۶ مهر ۱۳۹۵
کد مطلب : 2105

یت ارمغانی ظهر امروز در نشست کارگروه امور بانوان و خانواده با بیان اینکه جمعیت استان در سال گذشته ۷۰۳ هزار نفر برآورد شده که ۳۵۵ هزار نفر معادل ۵۰٫۵ درصد جمعیت استان را زنان تشکیل می‌دهند،گفت: ۵۶ درصد جمعیت زنان استان در شهر زندگی می‌کنند و آمار جمعیت زنان ۱۰ سال به بالا در سطح استان ۲۶۸ هزار و ۵۴۷ نفر است که ۳۱ هزار و ۱۴۸ نفر از این زنان فعال اقتصادی هستند.

معاون تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: از مجموع ۳۱ هزار زن فعال اقتصادی ۲۰ هزار و ۷۲۲ نفر زنان شاغل هستند که دو هزار و ۳۱۱ نفر از شاغلین در مشاغل خود اشتغالی و خانگی، ۱۳ هزار و ۱۰ نفر در بنگاه‌های خرد، دو هزار و ۹۹۴ نفر در بنگاه‌های کوچک و یک‌هزار و ۲۸۵ نفر در بنگاه‌های متوسط مشغول فعالیت هستند.

وی با بیان اینکه ۹۵۶ نفر از زنان در بنگاه‌های بزرگ مشغول فعالیت هستند، گفت: ۵۱ هزار و ۷۰۰ نفر از مردم در مشاغل غیر رسمی فعالیت دارند که برآورد شده ۶۸ درصد از این آمار را زنان تشکیل دهند.

ارمغانی در ادامه با اشاره به آمار جمعیت بیکار در کهگیلویه و بویراحمد گفت: جمعیت بیکار این استان ۳۳ هزار و ۲۸۶ نفر است که ۱۰ هزار و ۴۲۶ نفر از این افراد را زنان بیکار تشکیل می‌دهند.

وی درصد بیکاری زنان در استان را ۳۳٫۳ درصد دانست و تصریح کرد: از مجموع ۱۰ هزار و ۴۲۶ نفر زن بیکار در استان ۵ هزار و ۳۲۲ نفر فارغ‌التحصیل دانشگاهی و ۴ هزار و ۸۶۲ نفر هم زنان سرپرست خانواده هستند.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *