آخرین اخبار

نَفَسِ گچساران گرفت

ذرات معلق هوای گچساران به بیش از هفت و نیم برابر حد مجاز رسیده که نشانگر وضعیت ناسالم و خطرناک برای گروه های سنی حساس است.

اشتراک گذاری
۱۱ مهر ۱۳۹۵
کد مطلب : 1461

بر اساس گزارش کارشناسان محیط زیست گچساران غلظت ذرات معلق هوا به یک هزار و ۱۴۰ میکروگرم بر مترمکعب رسیده که فراتر از شاخص های استاندارد و بیانگر وضعیت ناسالم دراین شهرستان است.

میزان ذرات معلق هوا در زمان عادی ۱۵۰ میکروگرم بر مترمکعب است که در گچساران به بیش از هفت و نیم برابر حد مجاز رسیده که نشانگر وضعیت ناسالم و خطرناک برای گروه های سنی حساس است.

در شرایطی که کیفیت هوا ناسالم است توصیه می شود گروه های حساس جمعیتی نظیر کودکان، زنان باردار، سالمندان، بیماران قلبی، ریوی و سخت درمان تا حد امکان از حضور و تردد در فضای شلوغ شهری بپرهیزند.

گرد و غبار دید افقی در گچساران را کاهش داد

به گفته کارشناس محیط زیست گچساران ورود ریزگردها از صبح جمعه موجب کاهش دید افقی و غبارآلود شدن آسمان این شهرستان شده است.

میزان دید افقی صبح امروز در گچساران ۲ هزار و ۵۰۰ متر برآورد شده و از حد استاندارد یک هوای پاک و سالم (۱۰ هزار متر) کمتر است و پیش بینی می شود که پدیده ریزگردها تا امشب ادامه و تا دو سه روز آینده به صورت غبار محلی خود رانشان خواهد داد.

کارشناسان هواشناسی گچساران درجه هوای گچساران در ۲۴ ساعت گذشته را ۱۳ تا ۳۲ درجه سانتی گراد اعلام کردند.

مدارس گچساران تعطیل شد

در پی موج آلودگی هوا که از روز جمعه شهرستان گچساران را فرا گرفته رئیس آموزش و پرورش شهرستان گچساران از تعطیلی مدارس در نوبت عصر گچساران خبر داد.

سید ظهیرالدین پورالحسینی اظهار داشت: بعلت آلودگی شدید هوای گچساران تمامی مدارس نوبت بعدازعصر این شهرستان تعطیل می‌باشد.

 

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *