آخرین اخبار

منع احمدی نژاد چراغ راه و مصلحت اندیشی رهبرانه

این روز ها تیتر یک اکثر رسانه ها خبر منع مقام معظم رهبری از ورود محمود احمدی نژاد به عرصه ی انتخابات دوازدهم ریاست جمهوری است. خبری که ظاهرا مورد وثوق و درست می باشد. اما موشکافی این خبر و تصمیم رهبری انقلاب نکات قابل تاملی برای مسولان نظام و همه ی جریان های سیاسی […]

اشتراک گذاری
۰۴ مهر ۱۳۹۵
کد مطلب : 938
این روز ها تیتر یک اکثر رسانه ها خبر منع مقام معظم رهبری از ورود محمود احمدی نژاد به عرصه ی انتخابات دوازدهم ریاست جمهوری است.
خبری که ظاهرا مورد وثوق و درست می باشد.
اما موشکافی این خبر و تصمیم رهبری انقلاب نکات قابل تاملی برای مسولان نظام و همه ی جریان های سیاسی دارد.
سال های پایانی حکومت احمدی نژاد در نگاه طیف زیادی از تحلیلگران و حتی مردم به سال های سیاه تعبیر می شود و در اظهار نظرهای گاها اغراق آمیز مخالفین اداره ی آشفته مملکت در آن روزها تبعاتش سنگین تر از جنگ هشت ساله ی تحمیلی بود.
اما با روی کار آمدن حسن روحانی که با تبلیغات پر رنگ ولعابی پیروز انتخابات شده بود شکل خطرناک تر و آشفته تری از مدیریت کلان کشور روی کار آمد که اولا گاها ارزش هایی که مردم برایش انقلاب کرده بودند را نشانه گرفت و در نگاهی دیگر مردم را مجبور به دعا برای بازگشت همان
احمدی نژاد کرد.
محمود احمدی نژاد بادرک این شرایط و به دنبال مشاهداتش از وضعیت به مراتب آشفته تر سیاسی مدیریتی کشور خیلی زود با استان گردی های تبلیغاتی نشان داد که آماده است هم دوباره ردای عدالت برتن کند و هم با جبران اشتباهاتش به اعتماد عمومی به نوترین وبهترین شکل ممکن پاسخ دهد.
اما ظاهرا مقام معظم رهبری که بی گمان از همه ی جریان های سیاسی و سیاسیون به مسائل کشور آگاه تر است و افق های پیش روی را بهتر می بیند ایشان را از ورود به عرصه ی انتخابات منع کردند.
این تصمیم رهبری اولا نشان دهنده ی انعطاف غیر قابل وصف نظام ولایی در رهبری کشور و دوما حکایت از آینده نگری و اشراف ایشان به مصالح مردم و انقلاب است.
اما شاید مهم تر از کددهی رهبری و تصمیم ایشان رفتار سیاسیون مخصوصا جریان اصولگرایی است.
درواقع رهبری چراغ راه آینده ی اصولگرایان وحتی جریان های سیاسی را روشن کردند به گونه ای که حتی عوام گیج شده از پروپاگاندای رسانه ای بدانند این مملکت رهبری دارد که در بزنگاه های خطرناک سیاسی با درک عاقلانه ی شرایط ضمن در نظر گرفتن مصالح مردم پدرانه بهترین نصایح را می کند و شایسته تربن تصمیم را می گیرد.
پذیرش این تصمیم از طرف محمود احمدی نژاد یک پیروزی بزرگ هم برای خود ایشان وهم جریان اصولگرایی است.
نگارنده امیدوار است حال که رهبری انقلاب با ورود به این مساله از انشقاق های احتمالی جلوگیری فرموده اند تمام سلایق اصولگرایی حول محور ایشان گرد آمده و چونان محمود احمدی نژاد گوش به فرمان رهبری با محوریت وحدت یک گزینه ی اصلح و شایسته را برای نامزدی در انتخابات پیش رو برگزینندو از اتهام های سهم خواهانه ،منفعت طلبانه،ریاکارانه،وشیطنت آمیز گذشته دست برداند.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *