آخرین اخبار

مسابقه مدیران معزول کهگیلویه و بویراحمد در پاچه خواری از نمایندگان

متاسفانه این روزها شاهد بروز پدیده زشت پاچه خواری در میان مدیران کهگیلویه و بویراحمد هستیم.

اشتراک گذاری
۱۴ مهر ۱۳۹۵
کد مطلب : 1682

به گزارش بویرنیوز، مدیران کهگیلویه و بویراحمد پس از عزل و برکناری در جلسات تودیع و معارفه خود بجای ارائه گزارش کار خود به مردم و مسئولان و بیان راهکارها و مشکلات حوزه کاری، تلاش خود را بر چاپلوسی از نمایندگان استان مصروف می کنند.

در حالی که مدیران اجرایی استان زیر نظر استاندار باید عمل کنند و انتصاب آنها نیز با وزیر یا رئیس سازمان مربوطه است و گزارش کار آنها نیز باید به سمع مردم برسد، اما در جلسات تودیع در اظهاراتی بی ربط تلاش دارند تا میزان چاپلوسی خود را به تمامه به رخ بکشانند و در این موضوع از هم سبقت می گیرند.

شیوع این پدیده شوم در استان موجبات نهادینه شدن فرهنگ پاچه خواری در میان مدیران خواهد شد و نمایندگان نیز به دنبال حمایت از مدیرانی خواهند رفت که نه عملکرد قابل قبولی داشته بلکه در چاپلوسی ید طولایی داشته باشند.

در این باره امیرمؤمنان علیه السلام می فرماید: کَثْرَهُ الثّناءِ مَلَقٌ یَحْدُثُ الزَّهْدَ و یُدْنی مِنَ الْعِزَّهِ.

بسیار ستایش کردن از افراد، چاپلوسی است که تکبر را سبب می شود و شخص را از عزت دور می سازد.

پیامبراکرم صلی الله علیه و آله وسلم در نکوهش چاپلوسی و مدح بی جا می فرماید: «اَحْثُّوا التُّرابَ عَلی وُجُوهِ الْمَدّاحینَ؛ به صورت چاپلوسان و مدحان خاک بپاشید».

طبیعی است وقتی مدیران بر اساس لیاقت و شایستگی انتخاب نشوند، افراد بی سواد با استفاده از ابزار چاپلوسی به مناصب مدیریتی برسند.

امید است روزی برسد که چاپلوسی به عنوان یک موضوع مذموم و چاپلوس به عنوان فردی ضعیف مورد تنفر همه مردم باشد

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *