آخرین اخبار

سهمی از سفره انقلاب

نمایندگان مجلس جهت تامین نظر شورای نگهبان سه بند از ماده ۳ لایحه احکام دائمی را که مربوط به اختصاص ۲۵ درصد از سهمیه ورود به دانشگاه‌ها به خانواده‌های ایثارگران بود حذف کردند. میگفت پدرم سهمش را از سفره انقلاب برداشته است . راست میگفت. انقلاب سهامی عام است. هر کس از آن سهمی دارد. […]

اشتراک گذاری
۲۷ مهر ۱۳۹۵
کد مطلب : 2147

نمایندگان مجلس جهت تامین نظر شورای نگهبان سه بند از ماده ۳ لایحه احکام دائمی را که مربوط به اختصاص ۲۵ درصد از سهمیه ورود به دانشگاه‌ها به خانواده‌های ایثارگران بود حذف کردند.

میگفت پدرم سهمش را از سفره انقلاب برداشته است .
راست میگفت. انقلاب سهامی عام است. هر کس از آن سهمی دارد. سهم یکی حقوق های نجومی میشود،سهم دیگری وزارت دایمی و….. اما من انسان هایی میشناسم که سهمشان از سفره انقلاب یک متر در یک متر خاک، عکسی ساده از امام، یک لباس به خون آغشته شده از دوران جبهه، یک قاب عکس از خودشان،یک قرآن درون قفسی از آلومینیوم بود و یک سنگ قبر که روی آن وصیتشان را نوشته بودند…. خیلی هاشون همین را هم نخواستن. باکری ها میگفتن دوست داریم شهید باشیم و گمنام بمانیم تا جای قبرمان، وجبی از خاک کشور را اشغال نکند.
بعدها آمدند به بهانه همسان سازی، این قبور مطهر را بسان قبور بقیع، با خاک یکسان کردند تا دیگری نشانی از آن متعلقات که هر کدام شناسنامه یک شهید بود، نباشد.
اشکال ندارد. بگذارید سهم شهیدان از سفره انقلاب همین سنگ قبرهای گرد و خاک گرفته باشد و سهم ما هم از سفره انقلاب آب و گلابی برای شستن اینها….

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *