آخرین اخبار

اعزام یک‌هزار و ۳۵۰ دانش‌آموز گچسارانی به اردوی راهیان‌نور

مدیر آموزش و پرورش شهرستان گچساران گفت: با همکاری سپاه ناحیه گچساران ، بیش از یک‌هزار و ۳۵۰ دانش آموز شهرستان گچساران در سال تحصیلی ۹۶-۹۵ به اردو های راهیان نور جنوب کشور اعزام می شوند.

اشتراک گذاری
۲۴ مهر ۱۳۹۵
کد مطلب : 1974

مدیر آموزش و پرورش شهرستان گچساران در خصوص اهداف این اردوها گفت: اردوهای راهیان نور فرصتی است مناسب برای پیوند نسل‌های مختلف انقلاب ، انتقال فرهنگ ایثار جهاد، شهادت و تقویت روحیه انقلابی و انتقال آرمان‌های رزمندگان انقلاب اسلامی در ۸ سال دفاع مقدس .

سید ظهیرالدین پورالحسینی به تاثیر فوق‌العاده این اردوها در دانش‌آموزان اشاره کرد و گفت: اردوی راهیان نور به دلیل خلوصی که در رزمندگان وجود داشت، بیشترین تاثیر اخلاقی، معرفتی و تربیتی را به دنبال دارد و از این اردوها می‌توان به عنوان ماندگارترین و تاثیرگذارترین فعالیت آموزشی و پرورشی یاد کرد.

پورالحسینی گفت : تعداد یک‌هزار و ۳۵۰ دانش‌آموز دختر و پسر گچسارانی با همکاری و همدلی سپاه ناحیه گچساران در سال تحصیلی ۹۶-۹۵ به اردوی راهیان نور دانش‌آموزی اعزام می‌شوند.

وی اظهار داشت : مرحله اول اردوی راهیان نور از ۲۴ مهر رأس ساعت ۱۳ عصر، ۴۰۰ دختر از محل سالن پدخندق گچساران با حضور مسؤولان و اولیای دانش‌آموزان به مناطق جنگی اعزام می‌شوند.

پورالحسینی بیان کرد: در مجموع ۶۵۰ پسر و ۷۰۰ دختر گچسارانی در چهار مرحله اعزام می‌شوند که در مرحله اول و دوم دختران و دو مرحله بعدی پسران به مناطق جنگی اعزام می‌شوند.

وی خاطر نشان کرد: رمز پیروزی ایران اسلامی در دفاع مقدس تاسی از رفتار، کردار و اندیشه های امام حسین (ع) و یارانش بود.

پورالحسینی با بیان اینکه اردوی راهیان نور؛ بازخوانی و تقویت فرهنگ حماسه و ایثار گری است، خاطر نشان کرد: این اردو زمینه ساز  آشنایی و ارتقاء نگرش دانش آموزان نسبت به ارزش ها و آرمان های والای شهیدان و جانبازان دوران دفاع مقدس است.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان گچساران از اردو های دانش آموزی به عنوان تمرینی برای زندگی کردن نام برد و اظهار کرد: در اردوهای راهیان نور  مهارت آموزی و مسائل اجتماعی  نیز به دانش آموزش داده می شود.

وی با بیان اینکه دفاع فرهنگی در هر زمان و مکانی در کشور ضروری است، بر نهادینه کردن فرهنگ دفاع در اردو های راهیان نور دانش آموزی تاکید کرد.

پورالحسینی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و آمادگی دفاعی دانش‌آموزان برای مقابله با جنگ نرم دشمن را یکی دیگر از اهداف اصلی اعزام کاروان‌های راهیان نور دانش‌آموزی به مناطق عملیاتی عنوان کرد و گفت : حضور دانش‌آموزان در مناطق عملیاتی، علاوه بر آشنایی با فضای معنوی شهید و شهادت، یک نوع آمادگی در مقابله با جنگ نرم دشمن است.

لازم به ذکر می باشد دانش آموزان اعزامی به مدت ۴ روز از مناطق عملیاتی بازدید به  عمل خواهند آورد.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *