آخرین اخبار

اطلاعات کاملی از زلزله ۴.۸ ریشتری لیکک

زمین لرزه‌ای به بزرگی ۴.۸ در امواج درونی زمین (ریشتر) بامداد جمعه لیکَک یکی از شهرهای شهرستان بهمیی در استان کهگیلویه و بویراحمد را لرزاند.

اشتراک گذاری
۲۳ مهر ۱۳۹۵
کد مطلب : 1897

%d8%ba

زمین لرزه‌ای به بزرگی ۴.۸ در امواج درونی زمین (ریشتر) بامداد جمعه لیکَک یکی از شهرهای شهرستان بهمیی در استان کهگیلویه و بویراحمد را لرزاند.
بر اساس اعلام مرکز لرزه نگاری مؤسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران این زمین لرزه در ساعت ۵ و ۱۳ دقیقه و پنجاه ثانیه بامداد امروز به وقوع پیوسته است.
این گزارش می افزاید: بزرگی این زلزله ۴٫۸ ریشتر بوده و در عمق ۲۰ کیلومتری و در موقعیت رومرکز ۳۱٫۱۰ شمالی و ۵۰٫۰۶ شرقی رخ داده است.
بنا به این گزارش، محل وقوع زلزله به فاصله ۲۵ کیلومتری لیکک واقع در استان کهگیلویه وبویر احمد، ۲۹ کیلومتری صیدون واقع در استان خوزستان و ۳۳ کیلومتری جایزان در خوزستان ثبت شده است.
سلطانعلی رحمانی فرماندار شهرستان بهمئی گفت: زمین لرزه ۴٫۸ ریشتری که صبح امروز در بخش ممبی (مرکزی) این شهرستان رخ داد خسارت جانی نداشت و خسارات مالی این زلزله نیز در دست بررسی است.

زمین‌لرزه ۴٫۸ ریشتری بهمئی خسارت جانی نداشت

ساعت ۵ و ۱۳ دقیقه امروز( ۲۳ مهرماه) زمین لرزه ای به بزرگی ۴٫۸ در مقیاس امواج درونی زمین ریشتر روستاهای منگر،گرد،تنگ نار،کوهک دره نا واقع در شهرستان بهمئی استان کهگیلویه و بویراحمد را لرزاند.

ساعت ۵ و ۱۳ دقیقه امروز( ۲۳ مهرماه) زمین لرزه ای به بزرگی ۴٫۸ در مقیاس امواج درونی زمین ریشتر روستاهای منگر،گرد،تنگ نار،کوهک  و دره نا واقع در شهرستان بهمئی استان کهگیلویه و بویراحمد را لرزاند.

بنابراین گزارش، بلافاصله پس از وقوع زمین لرزه تیم های ارزیاب به روستاهای منگر،گرد،تنگ نار،کوهک  و دره نا به منظور بررسی خسارات احتمالی به منطقه اعزام شدند.

این گزارش می افزاید، براساس گزارش های ارائه شده از سوی تیم های ارزیاب جمعیت هلال احمر، روستاهای گرد مولا و دره نا فاقد خسارت جانی بوده و تنها ترک برداشتن دیوار گزارش شده است، به علاوه روستای کوهک غیر مسکونی است. تیم ارزیاب به منظور بررسی خسارات ناشی از وقوع زلزله به روستای منگر اعزام شدند.

براین اساس، زمین لرزه ۴٫۸ ریشتری بهمئی خوشبختانه فاقد خسارت جانی بوده و تنها تعدادی از ساختمان های مسکونی دچار ترک خوردگی شده اند.

آخرین جزئیات زمین لرزه ۴.۸ دهم ریشتری در کهگیلویه‌ و بویراحمد/ اعزام ۴ تیم ارزیاب به منطقه

سخنگوی سازمان امداد و نجات با اشاره به وقوع زمین لرزه ۴.۸ دهم ریشتری در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: تعداد ساختمان مسکونی در این حادثه دچار ترک خوردگی شده و خوشبختانه زمین لرزه، تلفات جانی به همراه نداشته است.

سیدمصطفی مرتضوی در ارتباط با آخرین جزئیات زمین لرزه ۴.۸ دهم ریشتری در کهگیلویه و بویراحمد گفت: این زمین لرزه ساعت ۱:۳۰ دقیقه صبح امروز در منطقه لیلک شهرستان بهمئی به وقوع پیوسته و روستاهای منگر، گرد، تنگنار و کوهک دره‌نا متاثر از این حادثه شده است.

وی افزود: بلافاصله پس از وقوع زمین لرزه ۴ تیم ارزیابی جهت ابعاد این زمین لرزه به منطقه اعزام شدند و خوشبختانه بر اساس گزارش این تیم‌ها زمین لرزه خسارات جانی به همراه نداشته است.

سخنگوی سازمان امداد و نجات خاطرنشان کرد: فقط تعدادی از ساختمان‌های مسکونی در این حادثه دچار ترک خوردگی شده است.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *