آخرین اخبار

دو جوابیه به یک بیانیه

بعد ازنامه تشکل‌های دانشجویی بوشهردر خصوص اظهارات تاجگردون دو نفر از مخاطبان  به آن مطلب واکنش نشان دادند. در خصوص نامه ارسالی تعدادی از برادران بسیجی استان بوشهر به سایتهای خبری استان بوشهر و کهگیلویه و بویراحمد نکاتی را به اختصار عرض می کنم. اگر بین دو نماینده استان بوشهر و کهگیلویه و بویراحمد اختلافی […]

اشتراک گذاری
۳۰ شهریور ۱۳۹۵
کد مطلب : 632
بعد ازنامه تشکل‌های دانشجویی بوشهردر خصوص اظهارات تاجگردون دو نفر از مخاطبان  به آن مطلب واکنش نشان دادند.

در خصوص نامه ارسالی تعدادی از برادران بسیجی استان بوشهر به سایتهای خبری استان بوشهر و کهگیلویه و بویراحمد نکاتی را به اختصار عرض می کنم.

اگر بین دو نماینده استان بوشهر و کهگیلویه و بویراحمد اختلافی بوجود امد و گلایه ای رد و بدل شد آیا سزاور نیست که به جای اینکه در جهت رفع کدورتها و یا اختلافات برخیزیم ، گروهی به طرفداری این و یا اون نماینده نامه نگاری و شایع پراکنی و تهمت والقاب ناشایست و … بزنیم؟؟؟

برادران عزیز که این نامه را از طرف بسیجیان نوشتید آیا می دانید بسیج چه کلمه مقدسی می باشد و همدلی و صفا و صمیمیت دعوت به برادری و دوری از خشم و دعوا و … از خصوصیات بیسجیان می باشد آیا فکر نمی کنید با این نامه حتی به کلمه مقدس بیسج توهین کرده اید؟

من نامه آقای تاجگردون را خواندم و چیزی به عنوان تهدید از این نامه برداشت نکردم و اگر از جانب موکلانش حرف زده و مطلبی را بیان کرده حتما از آقای تاجگردون خواسته و یا تهدیدی از طرف موکلانش بوده که آقای تاجگردون خواسته قبل از اینکه به جاهای بدتری برسد به اطلاع آقای خدری رسانیده تا چاره اندیشی گردد.

برادران عزیزی که این نامه را نوشته اید، ایا می دانید چند درصد از مردم گچساران اصالتا بوشهری هستند و یا چند درصد از نیروهای شرکت نفت و سایر ادرات گچساران بوشهری هستند و بر عکس؟ که با این نامه شما، چه دردسرهایی برای نیروهای شاغل استان بوشهر در کهگیلویه و بویراحمد و همچنین نیروهای شاغل استان کهگیلویه و بویراحمد در بوشهر بوجود خواهد امد؟

چه بهتر بود که قبل از اینکه این نامه و اعلامیه نوشته و در سایتهای مورد نظر درج گردد نسبت به عواقب آن نیز کمی تامل می شد تا شاید از ادامه اختلافات اینده پرهیز می گردید . همانطور که شما به طرفداری از آقای خدری بر علیه اقای تاجگردون نامه نوشتید و ایشان را متهم به حرکات پوپولویستی و تحریک آمیز کردید چند روز دیگر هم مطمئنا گروهی از استان کهگیلویه و بویراحمد نامه ای با مضامین زیر برای شما خواهند نوشت و در سایتهای خبری انتشار خواهند داد که باعث می شود این نامه ها و اعلامیه ها ادامه پیدا کرده و منجر به اختلافات شدیدتری خواهد گردید.

در نامه آمده (مهر از راه رسیده است و کلاس اولی های امسال هم مانند کلاس اولی های هر سال با شور و هیجان خاصی بر سر کلاس حاضر می شوند اما آنان تفاوتی با کلاس اولی های سال قبل دارند! آنان به جای ( بابا آب داد ) باید یاد بگیرند بنویسند آقای تاجگردون آب نداد)

در جواب : بابا نان ندارد و اقای خدری نان نداد را هم می تواند به جای بند بالا استفاده کرد که می تواند ترکیبی به این عنوان داشت (( باید اب و نان با هم باشد و نمی شود اب باشد ولی نان نباشد )).

در نامه امده (همانطور که شما مردم شریف هم استانی آگاهید، درد بیکاری و عدم داشتن شغلی مناسب برای جوانان این استان تبدیل به دردی بدخیم در پیکره این استان شده است تا آنجا که جوانان بندری مجبور به پا نهادن در راه کج قاچاق شده و کم ندیده ایم اعلامیه فوت جوانانی که در ماشین های حمل بار، خانواده های خود را داغدار کرده اند و البته آنانی هم که پا در این راه نگذاشته اند، انتخاب هایی بهتر از حمالی در گمرک و دستفروشی را پیش روی خود ندیده اند.

کم نداریم جوانان تحصیل کرده ای که رویای رسیدن به شغلی مناسب را در داشتن یک ماشین پراید و مسافر کشی خلاصه می کنند. در چنین شرایطی منطقی به نظر می رسد که اگر موقعیت شغلی مناسبی همچون مناطق نفتی و گازی پارس جنوبی در استان به وجود آید، اولویت با جوانان بیکار و محروم این استان است و پس از بکارگیری نیروی بومی در این مناطق بدیهی است که راه برای ورود نیروی کار از استان های همجوار نیز هموار است.)

این که درد بی کاری و شغل مناسب فقط برای استان بوشهر می باشد حرف به جایی نیست و همانطور که در امارهای رسمی اعلام شده درصد بیکاری در استان کهگیلویه و بویراحمد بالاترین نرخ را دارد و اگر جوانان استان بوشهر قاچاق می کنند و کارهای دیگر …. آیا فکر کرده اید که بچه های استان کهگیلویه و بویراحمد حتی قاچاق هم نمی توانند بکنند؟

منظور از اولویت شما جهت استخدام در پارس جنوبی یعنی اگر تمامی نیروهای بوشهر استخدام شدند و چیزی باقی ماند از استانهای همجوار استفاده گردد که پس باید این حرف را در مقابل گفت که اب سد کوثر نیز یا الویت استان کهگیلویه و بویراحمد و بعد استانهای همجوار درالویت های بعدی قرار بگیرند .

در نامه امده (اما این منطق ظاهرا به مذاق تاجگردون نماینده مردم شریف گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی خوش نیامده و در نامه ای تحریک آمیز و تفرقه طلبانه تهدید کرده است که اگر ممانعتی در بکارگیری نیروی کار از استان کهگیلویه و بویر احمد صورت بگیرد، آب سد کوثر و چم شیر بر مردم بوشهر قطع خواهد شد! گویی آقای تاجگردون، آب برگردون شده اند )
منطق اقای تاجگردون منطق موکلان ایشان می باشد و جناب تاجگردون به هیچ عنوان کاری غیر از اینکه موکلانش ازش بخواهند انجام نمی دهد و نخواهد داد و اینکه نمی شود که حساب شما حساب باشد و حساب مردم کهگیلویه و بویراحمد بیت المال به حساب بیاید .

در نامه امده (آقای تاجگردون باید بداند که آب ارث پدری ایشان نیست که بخواهد آن را از استان بوشهر برگرداند و همچنین مردمان شریف گچساران و باشت سربازان او نیستند که هر گاه دلش خواست تحریکشان کند، همانطور که مردم بوشهر بردگان او نیستند که هر وقت دلش خواست تهدیدشان کند. در کشوری که قانون شاخص هر عملی میباشد چنین نامه پراکنی هایی چه معنایی دارد؟)

به نظر شما پارس جنوبی ارث پدری اقای خدری می باشد که اعلام نموده فقط از استان بوشهر در عسلویه استخدام شوند و بقیه استانهای همجوار استخدام نشوند؟؟؟

مردم گچساران سرباز اقای تاجگردون نیستند و اتفاقا اقای تاجگردون سرباز مردم گچساران هست و هر کاری که مردم گچساران ازش بخواهند در حد توان انجام خواهد داد.

اینکه نوشتید قانون، چه کلمه دلنشین و خوب و با ابهتی . ایا می دانستید در یکی از بندهای استخدام در پارس جنوبی امده است که جهت استخدام در عسلویه الویت با استانهای همجوار ( بوشهر – کهگیلویه و بویراحمد و فارس ) می باشد و نه فقط استان بوشهر

در نامه امده (آقای تاجگردون باید بداند که با چنین نامه هایی و حرکات پوپولویستی نمی تواند خود را دلسوز مردم شریف کهگیلویه و بویر احمد جا بزند؛ اگر ایشان واقعا دلسوز مردمانش است، نگاهی به ظرفیت های شغلی خفته در استانش بیندازد؛ به خصوص صنعت کشاورزی و باغداری در این استان و با کوتاه کردن دست دلالان از این صنعت آبادانی را برای استانش به ارمغان آورد.

آقای تاجگردون یا آب برگردون باید بداند مردمان بوشهر و کهگیلویه و بویر احمد از دیر باز روابط برادرانه و مسالمت آمیزی با هم داشته و با صلح و آرامش در کنار هم زندگی کرده اند و اگر اختلافی هم باشد با مراجعه به قانون و گفتگو قابل حل است و با چنین نامه هایی نمی توان وحدت این دو استان را بر هم زد.)

یعنی اقای خدری فقط می تواند دلسوز استان بوشهر باشد ؟؟؟ ایا ظرفیتهای شغلی خفته در بوشهر چندین برابر استان کهگیلویه و بویراحمد نیست؟؟؟ ایا اقای خدری نمی تواند ظرفیت شغلی جدیدی با داشتن چندین بندر و کشتیرانی و پتروشیمی و انرژی اتمی و … ایجاد کند؟؟؟ایا نمی شد مثل سابق و قبل از انتخاب اقای خدری به عنوان نماینده بوشهر در مجلس رفتار کرد؟؟؟

در نامه امده ( در پایان امیدواریم خواص جامعه ما قبل از هر گونه اقدام و عملی اندکی صبر و تامل پیشه سازند.)
چرا فقط انتظار دارید فقط طرف مقابل صبر و تامل پیشه کند و شما چهارنعل بتازید ؟؟؟ چرا شما از اسم بسیج که یکی از ارکان اصلی اعتقادات مردم ایران می باشد استفاده کرده و پای این نهاد انقلابی را وسط کشیدید؟

‌………………….

سید سعادت الله حسین‌پور ده‌بزرگ

عرض سلام و احترام خدمت خوانندگان عزیز,بخصوص سلامی ویژه خدمت خواهران و برادرنم دینی و هموطن خودم در استان بوشهردارم.

حرف و سخنانی در مطالب خود اورده اید.که برای ما مردم حوزه انتخابیه اقای تاجگردون خیلی سالها نه بلکه دهه هاست که اشنا است.
نمیدانم درنقشه حغرافیایی اصلا نگاهی به نقطه سوق الجیشی کشور گچساران انداخته اید یا خیر؟hosini-2
نمیدانم از پتانسیل های بالقوه و بالافعل این منطقه جغرافیایی اشنایی دارید یا خیر؟
وقتی مطالب دوستانم را مطالعه نمودم.با خودم اندیشیدم که شاید دوستان گرمسار استان سمنان را که در چند ده کیلومتری تهران است را با گچساران استان ک.ب. اشتباه گرفته باشند.
اما بعد گفتم خیر  استان بوشهر همین بغل دست ما قرار گرفته است.اینهایی که تهرانی نیستند که ندانند گچساران کجاست.
سخنانی گفتید.مطالبی نوشتید که جنس انان برای مردم شهرستان های گچساران و باشت بسیار اشناست.
از گردو غبار گفتید  اماایا  با خود نیندیشیدید که منشاءاین گرد و غبار کشور عراق و استان خوزستان است که هردو اول در مجاورت گچساران قرار گرفته است و بعد از طی مسیری چندصدکیلومتری به بوشهر و پارس جنوبی میرسد.
ایا شما نسبت به این امر اگاهی ندارید که این گرد وخاک اول مهمان ما مردم گچساران است و ته مانده ان به بوشهر میرسد.
از دود و الاینده های نفت و.گاز نوشتید و بیان نمودید که به علت این الاینده هاخرج دوا و درمان شما نصف حقوق ماهانه شما است.
ایا شما مطلع نیستید که اگر شما کمتر از سه دهه است که این درد گریبانتان را گرفته است این دود و الاینده ها هشت دهه است که مهمان ماگچسارانی ها میباشد.و اگر این امر شما که الایندگی ها برایتان بیماری به ارمغان اورده است.ما باید بگوییم که چند نسل است که این الاینده ها را از طریق ژن از پدربزرگ و پدر به ارث برده ایم و الان هم ان را به فرزندان خود انتقال میدهیم.
از فقر و بیکاری دراستان بوشهر ومنطقه پارس جنوبی گفتید.
ایا شما مطلع نیستید که ما هشت دهه است که این درد را بردوش خسته خود میکشیم.و شرکت نفت گچساران بیش از انکه میزبان فرزندان خود باشد میزبان سایر اقوام ایرانی است. و تا به امروز با وجود اینکه بیکاری امانمان را بریده است  کوچکتر از گل به هموطنی نگفته ایم و گروه لیان شامپویی تشکیل نداده ایم که حتما باید از نیروی بومی گچساران استفاده نمایید.
به اقای تاجگردون گفته اید  که از کنار برج های تهران رد نشوید که پول ان را پارس جنوبی پرداخت نموده است.
اما ایا میدانید که با پول تولید۷۵۰هزار بشکه نفت  وگاز گچساران منطقه پارس جنوبی اباد گردیده است.
ایا میدانید که حوزه نفتی گچساران که فقط چند ده چاه نفتی ان در استان بوشهر قرارگرفته است تولید روزانه اش به اندازه کشور امارات متحده عربی است.

ایا میدانید که استان کهگیلویه و بویراحمد از لحاظ شاخص بیکاری رتبه اول را در کشور داراست.
و ایا میدانید شهر گچساران در استان کهگیلویه و بویراحمد از لحاظ امار بیکاری در رده اول قرار دارد.این یعنی ما در نفت رتبه اول را در کشور داریم و در کنار ان رتبه اول بیکار را از ان خود نموده ایم.
فرمودید :نیمی از سرمایه کشور را استان بوشهر میدهد. ایا میدانید از لحاظ تولید ناخالص ملی استان کهگیلویه و بویراحمد استان دوم کشور میباشد. و ایا میدانید وقتی گچساران را از بقیه نقاط استان  ک.ب. تفکیک کنیم استان کهگیلویه. بویراحمد  به جایگاه دوم از اخر جدول سقوط میکند.وگچساران به تنهایی به اندازه هشتاد درصد کشورهای افریقایی تولید ناخالص دارد.
اقای تاجگردون را به واقعه کربلا بردید و درصف مخالفین امام.ع. قرار دادید.و چند بار از صفت نامتعارف (اب گردون استفاده نمودید)   که این امر دور از شان و ادب دانشجویان میباشد.
اقای تاجگردون که برادر شهید وجانباز هشت سال دفاع مقدس میباشد و اگر سخنی درمورد اب گفتند. بیشتربراساس این حدیث از پیامبر عظیم الشأن اسلام صدق میکند.
که پیامبر فرمودند: چراغی که به خانه رواست بر مسجد حرام است.
ایا شما مطلع هستید که برای ساختن سدکوثر درگچساران وکهگیلویه چندصدهکتار از زمین کشاورزان دربالا دست سدبه زیر اب رفته است.
ایا اندیشیده اید ان کارگر کهگیلویه و بویراحمدی را که شما میخواهید مانع از سرکار رفتنش در پارس جنوبی شوید فرزند هم کشاورزی است که یا بالا دست این صد زمینش به زیر اب رفته است و یا در پایین دست سدکوثر  برای زمین دیم کشاورزی اش نمیتواند ابی از سد برداشت کند.بخاطراینکه مردم بوشهر و خوزستان و چند کشور عربی از این سد برای مایحتاج روزانشان به شکل حیاتی به این اب نیاز دارند.
اگرانسانهای ازاده ای باشید.که هستید قطعا به بزرگواری ما مردم گچساران بیشتر از قبل الان واقف شده اید.
پس اگاه باشید که این چاقویی است که دست شماست.باید ببینیم که چگونه از ان استفاده میکنید. اگر شما مانع از کار فرزندان این استان در منطقه پارس جنوبی گردید و مسوولی در این رابطه بخش نامه ای امضاء نماید.قطعا اینده قابل پیش بینی نیست که چه اتفاقاتی در ابستن خود خواهد داشت.
ما مردم گچساران و باشت از لحاظ اب/برق/گاز/نفت/جنگل خود مختار هستیم
تیم و کمتر نقطه ای درایران را میتوانید پیدا کنید که اینگونه باشد.
اگر دولت پول یک سال اب و نفت و گاز ما را به خودمان بدهد بدون شک برای نسل های اینده خود هم هیچگونه دغدغه ای نخواهیم داشت.
درپایان خدمت شما دوستان و سرورانم عرض کنم که کوچک شما سال۱۳۷۳افتخار شاگردی دکتر تاجگردون را داشته ام و در طول۲۲__۲۳گذشته فقط یک مرتبه  افتخار مصاحبت با ایشان را داشته ام. و از لحاظ خط و مشی سیاسی,خطوط ما از هم سوا میباشد.ولی وقتی شرایطی اینچنینی که برای احقاق حقوق مردم استان کهگیلویه  و بویراحمد و شهرستانهای باشت وگچساران در میان باشد مثل کوه پشت هم ایستاده‌ ایم.شما ان چند ده نفر را که دراین استان بدلیل خط,و مشی سیاسی هرانچه اقای تاجگردون بگوید.در مقابلش موضع مخالفت مینگرند را نبینید.حرف و سخن دکتر تاجگردون  حرف و سخن اکثریت مردم حوزه انتخابیه اش در این مورد میباشد.
درپایان از حاج اقاخدری توقع داریم که بجای چونه زدن برسر این چند ریالی که مجلس و دولت تصویب نموده اند,انتظارمیرود در کنار دکتر تاجگردون و دیگر نمایندگان استان های نفت خیز برای احقاق حقوق این مردم دست بدست هم بدهند و انشاالله در اینده نه چندان دور خواهان سهم بیشتری از درآمدهای نفت وگاز کشور باشند.به امید موفقیت هر دوعزیز  که موفقیت انان موفقیت مردم استانهای بوشهر وکهگیلویه و بویر احمدو سایر استانهای نفت خیز خواهد بود.

کوچک شما بخصوص مردم خونگرم و مهمان نواز استان بوشهر.

منبع کبنا

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *