آخرین اخبار
اشتراک گذاری
۲۵ مهر ۱۳۹۷
کد مطلب : 21746

 

مدیر اداره بهره برداری و نگهداری سد کوثر گچساران گفت:تراز آب سد کوثر هم اکنون ۵۹۲٫۹۶ متر است که نسبت به حجم نرمال کل مخزن ۳۰ متر کاهش یافته است.

اکبر خدری  با بیان اینکه نرمال تراز این مخزن بتونی با سطح دریا ۶۲۵ متر است گفت: هم اکنون تراز این سد ۵۹۲٫۹۶ متر است که نسبت به مدت مشابه سال پیش ۱۰ متر کاهش داشته است.
وی بیان کرد: امسال یکی از کم آب‌ترین سال‌های آبی سد کوثر بود به گونه که جزیره‌هایی در این سد ملی پدیدار شده که کاملاً قابل رویت است.
مدیر اداره بهره برداری و نگهداری سد کوثر گچساران تصریح کرد: در سال آبی ۹۶-۹۷، ۱۵۰ میلیون متر مکعب آب وارد این سد شد که نسبت به سال زراعی قبل ۱۰۰ میلیون متر مکعب کاهش یافته است.
خدری میزان بارندگی پشت سد کوثر در سال زراعی گذشته را ۲۱۰ میلیمتر ذکر کرد و افزود: ولی امسال هیچ بارشی ثبت نشده است.
وی ابراز داشت: از ابتدای مهر سال گذشته تاکنون ۱۳۰ میلیون متر مکعب آب آشامیدنی،۳۳ میلیون متر مکعب آب کشاورزی و ۵۵ میلیون متر مکعب برای سایر (زیست محیطی) رهاسازی شد.
خدری بیان کرد: هم اکنون ۲۰۳ میلیون متر مکعب آب در سد کوثر ذخیره شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۹۲ میلیون متر مکعب کاهش یافته است.
وی گفت: این سد سالانه آب آشامیدنی ۲۰ شهرستان و ۲ هزار روستای استان‌های هرمزگان، فارس، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد و بوشهر را تأمین می‌کند.
سد ملی کوثر در ۵۵ کیلومتری دوگنبدان مرکز شهرستان گچساران قرار دارد.
استان کهگیلویه و بویراحمد با داشتن یک درصد از خاک کشور نزدیک به ۱۰ درصد از روان آب‌های کشور را در اختیار دارد.
رودخانه‌های فصلی و دائمی کهگیلویه و بویراحمد یک هزار و ۴۰۰ کیلومتر طول دارد.

 

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *