آخرین اخبار

انتخابات بهمئی افتضاحات بود

امام جمعه شهر لیکک با اشاره به تخلفات انتخابات بهمئی، از مردم خواست مطالبات خود را از مسیر قانون پیگیری کنند و عامل این تخلفات را ۲یا ۳نفر از مسئولان شهرستان اعلام کرد.

اشتراک گذاری
27 May 2017
کد مطلب : 9356

امام جمعه شهر لیکک در خطبه های نماز جمعه از اتفاقات روز انتخابات در شهرستان بهمئی اظهار تاسف کرد و از مردم خواست مطالبات خود را از مسیر قانون و دور از تنش پیگیری کنند.

حجت الاسلام سید محمد یوسف افروغی تصریح کرد: انتخابات از منظر خارج از کشور و جلوه بین المللی بسیار با شکوه بود که نشان از وفاداری مردم به نظام و رهبری است.

وی گفت: مردم ثابت کردند که همچنان گوش به فرمان مقام معظم رهبری هستند و با حضوری با شکوه و حداکثری پای صندوق های رای به این فرمان لبیک گفتند.

افروغی خاطرنشان کرد:اما در منظر داخلی، متاسفانه انتخابات به صورت سازماندهی شده تخلفات داشت و مردم باید از راه قانون و بدون از فعالیت های دشمن شاد کن مطالبات خود را پیگیری کنند.

وی گفت:اینکه مردم نتوانستند به طور کامل رای دهند و در بیشتر شعبه های اخذ رای تعرفه تمام شد، خیانت بزرگی در حق مردم بود که مسئولان شورای نگهبان هم آن را تایید کردند.

خطیب جمعه بهمئی خاطرنشان کرد: بعضی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری در مناظره ها حتی به امنیت ملی کشور هم حمله کردند تا رای بیشتری کسب کنند اما حافظه ملت ایران ضعیف نیست و این مسائل را فراموش نمی کنند.

افروغی افزود: نکته دوم اینکه به نظر می آید و اینگونه هم هست که تخلفات متاسفانه ساماندهی شده بود ؛دو سه ماه قبل ما این موضوع را در شهرستان فریاد زدیم.

وی گفت: رویه بنده حقیر بر این بود و هست که از جایگاه ها تا حد توان دفاع می کنم و مسئول تا مسئول نظام جمهوری اسلامی است قابل دفاع است و بنده دفاع می کنم.

افزوغی با بیان اینکه قطعا راه های قانونی وجود دارد و مردم مطالبات خود را از مسیر قانون بیان کنند، ادامه داد: مردم از روش های دشمن شاد کن استفاده نکنند ؛خیال نکنید اگر در بهمئی مشکلی پیش آمد، دشمن نمی شنود، با فضای مجازی همین اشکال کوچک را علم می کنند و کل انتخابات ایران را زیر سوال می برند.

وی افزود: فضای مجازی میلیون ها مخاطب دارد، مواظب باشید دشمن سوء استفاده نکند. افروغی تصریح کرد: بعضی مواقع باید به خاطر یک حق بزرگ تر از خواسته به حق خود منصرف شویم تا دشمن سوء استفاده نکند.

خطیب جمعه بهمئی ادامه داد: همیشه بنای بنده بر این بود که کارها و امورات با آرامش و دوستانه پیش رود، اگر در فضای مجازی فضایی بد اخلاقی و تنش زا نسبت به انتخابات شهرستان وجود داشت، ما آن را محکوم می کنیم ؛ما مخالفت می کنیم الا با روش های قانونی.

افروغی تصریح کرد: بنده حقیر سرباز این لباس (لباس روحانیت)، ادعا دارم که سرباز امام زمان(عج) و سرباز ولایت و این نظام هستم و آنچه خیر و مصلحت است بیان می کنم، نه ترسی وجود دارد و نه چیزی برای از دست دادن دارم و افتخار می کنم که نوکر مردم بهمئی هستم و به این افتخار می بالم.

وی گفت:انتخابات در سطح کشور به صورت ساماندهی شده تخلف داشت از جمله اینکه بسیاری از مردم به خصوص مناطق محروم و روستایی نتوانستند رای دهند، نکته دوم اینکه در خیلی از مناطق به خصوص شهرستان ما تعرفه ها تمام شد و بسیاری از مردم هم رای ندادند ؛این خیانت بزرگی بود که سخنگوی شورای نگهبان در سخنرانی خود آن را بیان کرد.

افروغی خاطرنشان کرد: ارتباطاتی که در سطح کشور در فضای مجازی و حقیقی داشتیم این تخلفات مشهود بود و این عزیزان بعید است با استغفار کارشان درست شود.

وی ادامه داد: حداقل استغفار کنند و در پیشگاه ملت عذرخواهی کنند اما خطای نابخشودنی مرتکب شدند و ملت ایران نجابت به خرج دادند، بزرگی و شرافت به خرج دادند و آرامش کشور را حفظ کردند و نگذاشتند کسانی از آنها سوء استفاده کنند تا فتنه سال ۸۸ فراموش شود ،این نکته را مردم مد نظر داشته باشند تا هیچ تنشی نه در شهرستان و نه در هیچ جای کشور صورت نگیرد.

افروغی افزود: اما در شهرستان از دو سه ماه پیش برای بنده قابل پیش بینی بودکه این تخلفات انجام می گیرد، بنده هیچ اشکالی را متوجه مردم نمی بینم و هر مسئولی بگوید اشکال از طرف مردم بود، دروغ و فرافکنی است و بنده محکوم می کنم.

امام جمعه بهمئی در ادامه گفت:اشکالات و خطاها دسته بندی می شود، خطای مسئولان به مراتب بالاتر و نابخشودنی تر است، مسئولان صندوق ها تعدادی خطا کردند اما مسئولان سیاسی شهرستان خطای فاحش و نابخشودنی مرتکب شدند که دل همه مردم شهرستان را به درد آوردند.

وی گفت: کسانی که منتخب شوراها شدند، با آنها جلسه داشتیم، آنها تخلفات را محکوم کردند و اغلب آنها هم شکایت مکتوب دادندو نامزدهایی هم که انتخاب نشدند با آنها هم نشست داشتیم ، آنها هم شکایت داشتند. همه مردم می دانند که این خطاها در شهرستان بود.

افروغی افزود: نمی شود گفت که خطا وجود نداشت یا کم بود، به نظر بنده در شهرستان بهمئی انتخابات وجود نداشت یک افتضاحاتی بود که دو سه نفر آن را طراحی کرده بودند.

وی گفت: باید این افراد در پیشگاه پروردگار عذرخواهی کنند و از شغل خود استعفا بدهند تا شاید ذره ای از گناه نا بخشودنی آنها کم شود.

امام جمعه بهمئی تصریح کرد: واقعا در انتخابات بهمئی به شعور مردم، به حیثیت و دین مردم توهین شد.

افروغی گفت:مقصر مردم نیستند، طراحی از بیرون از شهرستان بود، مسئولان باید پاسخگو باشند که قطعا پاسخی نخواهند داشت.

وی افزود: بنده با فضای تظاهرات و تجمعات به نحو غیر قانونی کاملا مخالفم اما پیگیری هایی را من انجام دادم، از مسئولان استانی هم در دستگاه قضا و هم مسئولان سیاسی و خارج از استان شکایت های مردم را انعکاس دادیم و در داخل شهرستان با اعضای شورای تامین با فریاد شکایات مردم را اعلام کردیم.

افروغی تصریح کرد: مردم یک سری مستندات به سپاه پاسداران تحویل دادند، یک سری به دستگاه قضا و اطلاعات تحویل دادند .

وی گفت:اولا از مسئولان خواهشمندیم که به صورت ویژه نگویند حالا صلاح هست که هیچ چیز گفته نشود، این یک کار غیر فرهنگی است که اگر بنیان آن گذاشته شد، انتخابات بعدی را هیچ کس نمی تواند مدیریت کند.

وی افزود: بنابراین از مسئولان عزیز خواهشمندیم که افرادی که به مساجد توهین کردند، شیشه ها را شکستند، به مدارس خسارت زدند ،به خبرنگار که حتی در اسرائیل دارای امنیت است و کسی نمی تواند به خبرنگار توهین کند، وسایلش را از بین بردند ، به خودش و به یک جایگاه توهین کردند، این باید به صورت ویژه پیگیری شود.

افروغی گفت:عواملی که سر صندوق بودند بارز و مشخص است تخلف کردند، بدون هیچ مسامحه ای برخورد شود.

وی افزود:هر کسی مسئول است و جایگاه اجتماعی ویژه ای هم داشته باشد، اگر بفهمند خطاهایی زیر سر دارد، چرا دستگاه قضا با مسئولان برخورد نکند؟باید محکوم کنند، شلاقش بزنند و به زندان بیندازند و هر محکومیتی که قانون اجازه داد، اعمال کنند .

امام جمعه بهمئی گفت:بعضی از تخلفاتی که هست و امیدواریم همه مسئولان بشنوند ؛ در پخش تعرفه اشکالاتی بود، در چینش نیروها بر سر صندوق ها اشکالات اساسی بود که بیشتر گلایه های مردم از همین مورد است، بسیاری از تعرفه ها در بیرون است و الان جمع آوری می شود، سیستم کامپیوتری هوشمند با ته برگ تعرفه چک شود و آراء سالم بیرون آید.

وی افزود: خطاهای دیگری که بود خیلی از مردم رای نداند، برگه های تعرفه هم کم آمد، این برگه ها را چه کسی به صندوق انداخت؟ برگه های اسکن شده فراوانی در بیرون هست که اگر در صندوق ها هست، جمع آوری شود.

افروغی ادامه داد: کامپیوترها روشن بود، درها بسته بود، برگه تعرفه رد و بدل نمی شد اما سیستم ها در حال بارگذاری اطلاعات بود.خرید و فروش رای وجود داشت، آنهایی که رای خرید و فروش کردند و مستنداتی از آنها وجود دارد، بگیرند و به زندان بیفکنند و حق مردم از آنها گرفته شود.

وی تصریح کرد: از سه ماه قبل از همین تریبون مقدس گفتیم که نامزدهای شوراها به چه نحو عمل کنند، قبول کردند اما بعضی از مسئولان نگذاشتند و خیال کردند از این کار منفعتی می برند، نه تنها منفعت نبردند بلکه آبروی خود را بر باد دادند.

افروغی گفت:باید همه دست در دست هم دهند این خطای فاحش که بد بود جبران شود .

وی افزود:خواست مردم این است که همه آراء به نحو دقیق و فنی بازشماری شود، اگر در فضای مجازی اعلام شد که فلانی گفت باید انتخابات ابطال شود، بنده نمی گویم ابطال بشود و نمی گویم ابطال نشود، ما می گوییم آنچه مُر قانون است عمل شود و تا حد جانمان از این حق قانونی مردم دفاع می کنیم و در تریبون های بعدی به صورت مفصل اشکالات موجود در انتخابات شهرستان را فریاد می زنم و گزارشات مردم به سطوح بالا می رسد.

امام جمعه بهمئی گفت: قرار شد مردم شکایتی را بنویسند و اشکالات را بگویند و ما به مراجع قانونی بالا ارجاع بدهیم .

افروغی گفت:نکته آخر اینکه مردم از هر تجمع غیر قانونی پرهیز کنند.هم آنهایی که قبول شدند و هم آنهایی که قبول نشدند و هم قاطبه مردم و آنهایی که سر صندوق بودند گزارشاتی و مستنداتی که دارند جمع آوری کنند به دستگاه قضا ارائه دهند و بنده هم در پیگیری مطالبات و حقوق مردم کوتاهی نخواهم کرد.

منبع:آوای ماغر

این مطلب بدون برچسب می باشد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *