آخرین اخبار

یادداشت رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست‌جمهوری درباره زبان فارسی

ایرانیان هوشیارند و مقهور این قبیل فضاسازی‌های مغرضانه نمی‌شوند. فارسی زبان شعر و ادب و تمدن و متعلق به همه ایرانیان است.

اشتراک گذاری
05 February 2022
کد مطلب : 89733
رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست‌جمهوری درباره زبان فارسی یادداشتی را منتشر کرد.
 
به گزارش ایسنا، متن کامل یادداشت خیاطیان که در صفحه اینستاگرام شخصی وی منتشر شده، به این شرح است: «ایران رنگین‌کمان زیبایی از اقوام، مذاهب و زبان‌هاست. همزیستی مهربانانه این مردم که از قرن‌ها پیش تا به امروز امتداد یافته، گواهی روشن بر بطلان ادعاهای پروپاگاندیست‌هایی است که -به اسم رسانه‌نگار- در آسمان لندن رویای تجزیه و تلاشی ایران یکپارچه را رصد می‌کنند.
 
برنامه‌ریزی برای ایجاد شکاف‌های قومی و زبانی و عقیدتی در ایران البته سابقه‌ای دیرینه در میان بدخواهان این مرزوبوم دارد اما این بارِ کج مثل همیشه به منزل نمی‌رسد. ایرانیان هوشیارند و مقهور این قبیل فضاسازی‌های مغرضانه نمی‌شوند. فارسی زبان شعر و ادب و تمدن و متعلق به همه ایرانیان است.
 
این سرمایه ملی، میراث کهن این سرزمین و نخ تسبیح انسجام، همدلی و همزبانی همه اقوام میهن ماست. دوست داشتن این زبان البته منافاتی با تعزیز و تعلیم و حفظ زبان‌های محلی ندارد. این زبان‌ها هم پشتوانه فرهنگ ما هستند و اگر با جان و دل از آنها صیانت نکنیم، بخش مهمی از فرهنگ مشترک ما از دست خواهد رفت.»
 
واکنش رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست‌جمهوری به هجمه ایران‌ستیزان علیه زبان فارسی

این مطلب بدون برچسب می باشد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *