آخرین اخبار

سیاسیون و چماق داران!

[ad_1] پایگاه خبری ۱۹آبان ؛ ، دنیای سیاست دنیای پیچیده و عجیبی است . ورود به این دنیا برای بسیاری همراه با تن دادن به “پدرسوختگی” و شیطنت است . بسیاری به اشتباه سیاست را فریب و سوء استفاده می فهمند و در همین راستا عمل می کنند!در بازی های سیاسی با شاخص های بالا […]

اشتراک گذاری
02 December 2021
کد مطلب : 82455

[ad_1]

پایگاه خبری ۱۹آبان ؛ ، دنیای سیاست دنیای پیچیده و عجیبی است . ورود به این دنیا برای بسیاری همراه با تن دادن به “پدرسوختگی” و شیطنت است . بسیاری به اشتباه سیاست را فریب و سوء استفاده می فهمند و در همین راستا عمل می کنند!
در بازی های سیاسی با شاخص های بالا همیشه عده ای قلیل منافع گسترده را تصاحب می کنند و عده ای عظیم فقط سیاهی لشکر و آتش بیار معرکه هستند . بسته به میزان و درجه درک پایین تر ، مسئولیت بیشتر در این آتش بیاری نصیب افراد پیرامون چهره های سیاسی و مدیران سیاسی می شود به نوعی آشوب و مدیریت فضای عمومی به این افراد واگذار می شود .
در کنار برخورداری از میزان شعور سیاسی برای پیرو یک چهره سیاسی ، میزان شعور سیاسی خود چهره سیاسی هم نقشی تعیین کننده در میزان مدیریت فضا پیرامون شخص دارد . به زبان دیگر هر چه چهره سیاسی بی سواد تر و ناکارامدتر باشد ، معمولا از فضاهای شانتاژ و غیر واقعی بیشتری استفاده می کند و سوگولی های بیشتری به عنوان چاکر پیرامون خود دارد که این جان نثاران به میزان هنر و توانایی خود حکم چماقدار پیرامون چهره سیاسی عمل می کنند با این توضیح که برخی چماقداران تخصصشان استفاده از ابزار تهدید و قهریه است و عده ای هم اشتباها قلم به دست هستند و چماقداریشان چاکری و نوکری و مجیزگویی قبله عالم خود است و البته نیش و کنایه زن به مخالفین!
در افتادن با اینگونه سیاسیون مستلزم مالیدن پی مواجه شدن با این چماقداران که برای برخی تهدید است و برای برخی هم هوچی گری و آبروریزی !
اینگونه زیرپوستی های معادلات و مناصبات اجتماعی چندان رو نمی شود و در لابه لای فعالیت ها و گفت و شنودهای اجتماعی محو می شوند اما برای چهره سیاسی بهره بردار، دقیق عمل می کند !
نمونه های عینی چماقداری !
مدیری در استان که هیچ شاخصه ی مدیریتی ندارد و احتمالا با زد و بند به مدیریت رسیده است با توجه به اطمینان از مورد مواخذه قرار نگرفتن ، در یک پروسه مدت دار در وهله اول اقدام به تکمیل پست ها و مناصب پیرامون خود با اقوام ، آشنایان و اگر نبود دوستان نزدیک می کند و پس از آن گروهی چماقدار را مامور تهدید هر معترضی می کند .
کارمند یکی از دستگاه های اقتصادی تعریف می کند که یکی از همکارانش به دلیل بیان سخنی ، ناگاه خود را در چنگ چند نفر می بیند که وی را با حیله ای به سمت آسانسور همان دستگاه می برند و آنجا با شدت به آسانسور می کوبند و خلاصه حساب کار را دستش می دهند که مدیر زیر چتر حمایتی ما است و خلاصه مراقب خودت باش !
 این کارمند هم مطمئنا تا پایان این دوره مدیریتی هر تخلفی هم که ببیند سکوت می کند و خاموش می ماند !
برخی چماقداران کار خود را با قلم انجام می دهند برای نمونه برخی مدیران پیرامون خود رسانه ها یا یاداشت نویسانی دارند که کارشان فقط تعریف و تمجید از عملکرد مدیر است و البته دریده گویی و فحاشی رسانه ای به منتقدین !
نمونه های فراوانی در این خصوص دیده شده است که معمولا این چماقداران قلمی در حمله به مخالف از به کار بردن هیچگونه واژه ای برای تخریب منتقد کوتاهی نمی کنند!
این گونه چماقداری پیرامون سیاسیون و حتی نمایندگان هم دیده می شود ! به عنوان مثال بارها اصحاب رسانه مستقل یا منتقد اعلام کرده اند که مورد تهدید برخی افراد و هواداران نمایندگان قرار گرفته اند !
این بخشی از یادداشت یکی از مغضوبین ، چماقداران پیرامون یک نماینده است ، طبیعی است تمام افرادی که بیماری خاصی دارند هنگام طرح آن با پزشک، حاضر نیستند که حتی نزدیکان خود از نوع بیماری مطلع شوند.
کار نماینده و مواجهه و مراجعه ی موکلانش در نوع خود کمتر از مثال ذکر شده نیست و می شود گفت از جهاتی نیز حساس تر است که نیاز به بایگانی بهتر و بیشتر و عدم طرح دارد.
ماجرا در این پایین دست با توجه به بافت منطقه ای و تا حدود زیادی شناخت مردم از همدیگر  جالب تر نیز می گردد.
عرف رایج و اشتباهی که نمایندگان در آن بی تقصیر نیستند این است که حتی اگر کسی گاو خود را هم گم کند لاجرم به نماینده مراجعه می کند تا مثلا تسریعی در پیدا کردنش صورت پذیرد.
از سوی دیگر فضای باز مجازی مزید بر علت می شود که به گونه ای که فردی در حال خرید سبزی است در آن واحد تصویر خود را از شهری که هزاران کیلومتر فاصله دارد، دریافت می دارد.
متأسفانه شبکه های مختلف اجتماعی محل تاخت و تاز و گاهی محل تسویه حساب هایی نیز می گردد که شلوغی راهروهای دادگاه و پلیس فتا بر این امر صحه می گذارد.
القصه؛ در این دیار باب تقابل هواداران نمایندگان ادوار و کاندیداهای مطرح ، همواره مفتوح است و بخش عمده ی وقت کاربران شبکه های اجتماعی به همین مجادلات اختصاص می یابد.
طبیعی است که اینان برخی نزدیک به نمایندگان هستند و برخی دور و طبیعتا عملکرد نزدیکان ، خاصه همراهان همیشگی به پای خود نماینده تلقی می شود و طبیعی و پذیرفتنی هم هست.
مناسفانه این موضوع پیرامون یکی از نمایندگان به شدت رواج دارد و  اول شخص رسانه ای ایشان برخی را به رو کردن سندهایی که در اختیار دارد تهدید و یا مورد تمسخر قرار می دهد.
این فرد اگرچه همراه همیشگی نماینده نیست اما اینکه اطلاعات افراد را از کجا بدست می آورد محل سوال و ابهام است.
بعید است که خود نماینده به چنین روشی رضایت داشته باشد اما رفتار نا سنجیده ی این فرد ذهن ها را به سمت نماینده ولو به درصد پایین سوق می دهد.
بنده در یکی از گروه‌های واتساپی موضوعی را بدون اینکه اسمی از نماینده بیاورم منتشر کردم که با عکس العملی خارج از شأن مواجه شدم.
راستی پیرامون نماینده چه می گذرد و اینان چقدر اختیارات دارند و به چه حقی با مردم ولو یک منتقد اینگونه برخورد می نمایند!!!؟؟؟
بدعتی که در حال پایه گذاری است و بیم آن می رود که به فرهنگ تبدیل شود.!!!
حرفی باقی نمی ماند جر اینکه به حال این نماینده باید تأسف خورد.”
همانگونه که در مثال های بالا دیدیم پیرامون مدیران و سیاسیون استان اتفاقاتی رخ می دهد و چماقدارانی وجود دارند که در واقع شان و جایگاه خاصی ندارند اما به مدد حمایت های آگاهانه یا ناآگاهانه این مدیران و سیاسیون ، فضای بسیار زشت و زننده ای را در استان رواج داده اند و می دهند و البته خودشان هم هیچگونه تصوری از اینکه این رویه تا چه میزان می تواند بر فضای سیاسی استان تاثیر منفی بگذارد ندارند!

[ad_2]
منبع خبر

این مطلب بدون برچسب می باشد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *