آخرین اخبار

آیا شهرداری چرام در چشمه بلقیس تخلف انجام داده است؟ + تصاویر

[ad_1] چند روز پیش تصاویری از قطع درختان باغ تاریخی چشمه بلقیس چرام در فضای مجازی منتشر شد که بر اساس این تصاویر و ادعای منتشر کنندگان ۹ اصله درخت این باغ قطع شده است .پیگیری های پایگاه خبری ۱۹آبان ؛ نشان می دهد که این اقدام صورت گرفته است و متاسفانه تعدادی از درختان […]

اشتراک گذاری
29 November 2021
کد مطلب : 82043

[ad_1]

چند روز پیش تصاویری از قطع درختان باغ تاریخی چشمه بلقیس چرام در فضای مجازی منتشر شد که بر اساس این تصاویر و ادعای منتشر کنندگان ۹ اصله درخت این باغ قطع شده است .
پیگیری های پایگاه خبری ۱۹آبان ؛ نشان می دهد که این اقدام صورت گرفته است و متاسفانه تعدادی از درختان این باغ تاریخی و تفریحی قطع شده است .
پس از انتشار این تصاویر احسان مرادی یکی از اعضای شورای شهر چرام ، در همان فضای مجازی با ارائه توضیحاتی به آن واکنش نشان داده است .
احسان مرادی در فضای مجازی در این خصوص نوشت : در رابطه با قطع درختان توت و بید چشمه بلقیس ” این درخت ها به عقیده شهرداری برای باقی درختان مزاحمت ایجاد کرده بودند . متاسفانه شورا در جریان این کار قرار داده نشده بود . به محض اطلاع در باغ حضور پیدا کردیم و کار متوقف شد . درختان توت و سایر درختان متاسفانه چندین سال است هرس نشده اند . تصمیم بر این شد که درختان توت به صورت اصولی هرس شوند . کمبود نیرو ( هم متخصص و هم عادی ) یکی از عوامل اصلی بروز مشکلات است .”

آیا شهرداری چرام در چشمه بلقیس تخلف انجام داده است؟

نکته مهم این است که باغ چشمه بلقیس اکنون جزء آثار ثبت ملی شده استان است و هر گونه اقدام در این مکان نیازمند مجوز اداره کل میراث فرهنگی است .”چشمه بلقیس و غار ده شیخ ثبت ملی شدند
علی اکبر پاک ، مدیر روابط عمومی اداره کل گردشگری ، میراث فرهنگی و صنایع دستی استان در این زمینه به پایگاه خبری ۱۹آبان ؛ گفت : باغ چشمه بلقیس چرام از اماکن تاریخی و ثبت ملی شده استان است .
پاک افزود : متولی مدیریت بخش هایی مانند حفاظت و حراست از میراث و همچنین استفاده از درآمد حاصل از آن متوجه شهرداری چرام است اما مطابق قانون دخل و تصرف در حوزه آثار تاریخی این باغ بدون از مجوز از مراکز قانونی اعلام شده که میراث فرهنگی است ، غیر قانونی است .
وی در پایان گفت : اداره کل گردشگری ، میراث فرهنگی و صنایع دستی استان موضوع را به جد پیگیری و چنانچه تخلفی صورت گرفته باشد به طور حتم اقدام قانونی و حقوقی بر علیه مسببین انجام خواهد داد و. ضمن اینکه بررسی میدانی این دستگاه و اقدامات انجام شده به صورت شفاف اعلام خواهد شد .

[ad_2]
منبع خبر

این مطلب بدون برچسب می باشد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *