آخرین اخبار

از تعطیلی تافروش یکی از مهمترین کارخانه های کهگیلویه وبویراحمد

خبرها در رسانه های کهگیلویه و بویراحمد از تعطیلی کارخانه آرد و نشاسته یاسوج حکایت دارد و برخی نیز این خبر را تکذیب می کنند، اما باید دید سرانجام سومین کارخانه صنعتی استان کهگیلویه وبویراحمد به کجا ختم می شود.

اشتراک گذاری
02 February 2017
کد مطلب : 7903

خبرها در رسانه های کهگیلویه و بویراحمد از تعطیلی کارخانه آرد و نشاسته یاسوج حکایت دارد و برخی نیز این خبر را تکذیب می کنند، اما باید دید سرانجام سومین کارخانه صنعتی استان کهگیلویه وبویراحمد به کجا ختم می شود.

کارخانه آرد و نشاسته یاسوج تعطیل شد

مدیر فروش کارخانه آرد، نشاسته و گلوگز یاسوج از تعطیلی این کارخانه خبر داد و گفت: ۸۴ کارگر به جمع بیکاران کهگیلویه و بویر احمد پیوستند.

محمد جعفر باقری در گفت‌وگو با تسنیم اظهار داشت: بنا به دلایل نامعلومی کارخانه آرد، نشاسته و گلوکز یاسوج تعطیل شده و هیچ پاسخ قانع کننده‌ای در این زمینه به مجموعه کارگران و کارکنان این کارخانه داده نشده است.

وی عنوان کرد: کارخانه آرد و نشاسته یاسوج زیر مجموعه سازمان اقتصادی کوثر بوده و گفته ‌ی شود قصد واگذاری دارد که کارکنان  این کارخانه تا تعیین تکلیف نهایی کارگران راضی به واگذاری نیستند.

باقری با بیان اینکه کارگران کارخانه آرد و نشاسته یاسوج ۲ ماه حقوق و مزایا دریافت نکرده‌اند ابراز کرد: ۸۴ کارگر در این کارخانه مشغول فعالیت هستند که از این تعداد ۳۷۷ نفر رسمی است.

کارخانه آرد، نشاسته و گلوگز یاسوج در اوایل دهه ۷۰ به منظور تأمین آرد و کمک به رونق بخش صنعت و کشاورزی استان راه اندازی و محصولات این واحد صنعتی در دوران اوج فعالیتش تأمین کننده آرد استان و کشور و مواد مورد نیاز بخش عمده تولید شیرینی¬جات در کشور بود و در دوره‌ای محصولات آن به خاطر کیفیت منحصر به فرد وارد عرصه صادرات شد.

***

واکنش مدیرکارخانه آرد یاسوج به خبر تعطیلی این کارخانه

کارخانه آرد، نشاسته و گلوگز یاسوج فعال است و بودجه پیشنهادی آن برای سال ۹۶ نیز در دست تدوین و عملیاتی شدن است.

مهندس سینا پاسره عضو هیات مدیره و معاونت فنی واجرای شرکت پیشگامان کشاورزی وصنعت کوثر دنا (مدیر کارخانجان آرد و نشاسته و کلوگز یاسوج)  در گفت و گو با یکی از رسانه های استان ضمن تکذیب خبر تعطیلی و بیکاری ۸۴ پرسنل این کارخانه، بیان کرد: فردی که رسانه ها با آن مصاحبه کرده اند مدیر فروش کارخانه نیست و یکی از کارگران این کارخانه است که سخنان منتصب به خودش در رسانه ها را نیز تکذیب کرده است و ضروری است رسانه ها انتشار موضوعات کذب و القای ناامیدی به جامعه حذر کنند.

سینا پاسره گفت: سازمان اقتصادی کوثر، استان کهگیلویه و بویراحمد را به عنوان اصلی ترین جامعه هدف خود به شمار می آورد و نه  تنها به دنبال تعطیلی فعالیت هایش نیست بلکه به دنبال سرمایه گذاری در زمینه های اقتصادی جدید برای استان است.

وی تصریح کرد: دام، مرغ و طیورو آبزیان به عنوان فعالیت تخصصی سازمان کوثر است که قرار است کهگیلویه و بویراحمد به عنوان  پایلوت و نقطه تمرکزی برای توسعه این فعالیت ها و به تبع آن اشتغالزایی و کمک به توسعه استان در نظر گرفته شود.

پاسره گفت: سازمان اقتصادی کوثر به واسطه برنامه هایی برای پیگیری فعالیت تخصصی اش در کهگیلویه و بویراحمد، کارخانه آرد را به مزایده گذاشته است و البته واگذاری با این شرط که بخش خصوصی قوی به میدان آید و منافع ذینفعان و کارگران این کارخانه تماماً رعایت شود، عملیاتی خواهد شد.

وی در خصوص پرداخت حقوق و مزایای کارخانه هم اینطور گفت: با وجود مشکلات اقتصادی که در همه ادارات و سازمان ها هست، حقوق کارکنان کارخانه آرد، نشاسته و گلوگز تا دی ماه ۹۵ پرداخت شده است و به نسبت سایر مراکز در زمینه پرداخت حقوق و مزایا در شرایط خوبی قرار داریم.

عضو هیات مدیره و معاونت فنی واجرای شرکت پیشگامان کشاورزی وصنعت کوثر دنا تصریح کرد: سازمان اقتصادی کوثر خدمت به جامعه ایثارگر را بعنوان هدف و آرمان اصلی خود رد نظر دارد و در این رابطه استان کهگیلویه و بویراحمد به دلیل جایگاه بالای جامعه  ایثارگر به نسبت جمعیتش مهم ترین نقطه تمرکز این سازمان است.

مدیر کارخانجان آرد و نشاسته و کلوگز یاسوج خاطر نشان کرد: با تعامل و تفاهم مسئولان سازمان اقتصادی کوثر با مسئولان استان، در آینده نزدیک شاهد آغاز فعالیت های تخصصی این سازمان در استان و در ادامه کمک به بهبود وضعیت اشتغال و توسعه استان خواهیم بود.

***

سومین مجموعه بزرگ صنعتی در استان کهگیلویه و بویراحمد بفروش می رسد

یک منبع آگاه با بیان این مطلب گفت : سازمان اقتصادی کوثر مجموعه کارخانجات تحت پوشش خود در کهگیلویه و بویراحمد را از طریق مزایده عمومی بفروش می رساند.

این منبع آگاه کارخانجات تحت پوشش این سازمان اقتصادی در کهگیلویه و بویراحمد را کارخانجات آرد ، نشاسته ، گلوکز، دکستروز ، خوراک دام و متعلقات آن عنوان کرد و اظهار داشت : تمامی این مجموعه صنعتی در شهر یاسوج در جوار کارخانه قند یاسوج واقع شده اند که به صورت یکجا به بخش خصوصی واگذار خواهند شد .

وی سازمان اقتصادی کوثر را یکی از موسسات موفق در امر سرمایه گذاری در کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد و گفت : این سازمان اقتصادی تا کنون در بخش های کشاورزی ، پرورش ماکیان و پرورش و تولید ماهی در این استان بسیار موفق عمل کرده است .

وی با بیان اینکه کارخانجات مذکور با دارا بودن ماشین آلات روز دنیا توان تولید محصولات با کیفیت و ممتاز و با قابلیت صادرات را دارند، اظهار کرد : با واگذاری این مجموعه صنعتی به بخش خصوصی توانمد و اهلیت دار در امر تولید و صنعت ، زمینه استمرار فعالیت آن فراهم خواهد شد .

این منبع آگاه اظهار امیدواری کرد که خریدار جدید بتواند پس از طی مراحل قانونی ، پس از بازگشت به کار کارگران این مجموعه صنعتی با تمام ظرفیت نسبت به تولید محصولات اقدام نماید .

این مطلب بدون برچسب می باشد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *