آخرین اخبار

آیا تاجگردون مانع رشد گچسارانی ها در کشور است؟

بهرام رمضانی گچساران شهری که به بام نفتی ایران مشهور است و چاه های نفتش خانه ایرانی ها را گرم و روشن میکند. قدمت شهرنشینی گچساران بواسطه میادین نفتی اش بیش از مرکز استان است، شهر نفت ساران یا همان گچساران دارای فرزندان مستعدی است که اگر فضای شنا داشته باشند شناگران زبردستی هستند. اما […]

اشتراک گذاری
01 February 2017
کد مطلب : 7888

بهرام رمضانی
گچساران شهری که به بام نفتی ایران مشهور است و چاه های نفتش خانه ایرانی ها را گرم و روشن میکند.
قدمت شهرنشینی گچساران بواسطه میادین نفتی اش بیش از مرکز استان است، شهر نفت ساران یا همان گچساران دارای فرزندان مستعدی است که اگر فضای شنا داشته باشند شناگران زبردستی هستند.
اما هیچگاه نه گچساران به حق خود در داشتن رجل سیاسی رسید و نه فرزندان مستعدش در کشور به حق خود رسیدند.
بعداز انتخابات مجلس در سال ۹۰ و حضور غلام رضا تاجگردون در مجلسگمان نمیشد اتفاق خاصی در گچساران رخ بدهد، چراکه تاجگردون خود را اصلاحاتی میدانست و مجلس در چنگال جبهه پایداری ها بود.
اما به یکبار صدایی از مجلس بیرون آمد و گمان ها عوض گردید، در یک اتفاق باور نکردنی تاجگردون در مجلسی که ۹۵ درصدش را رسایی ها و کریمی قدوسی ها و در یک کلام پایداری ها تشکیل می دادند رئیس کمیسیون تلفیق میگردد.
اگرچه این اتفاق تمامی معادلات حذبی را بر هم زد اما نخبگان و مدیران گچسارانی با امید به آینده خود امیدوارتر شدند. اما آن خورشید طلوع کرده مجلس برای گچسارانی ها طلوعی نداشت و تاجگردون نیز کاری تا پایان دولت مشایی و وابستگان از دستش بر نیامد یا نکرد.
با آمدن دولت تدبیر و امید، باز امید به اردوگاه نخبگان گچسارانی آمد تا شاید این بار آقای رئیس کمیسیون تلفیق دست همنشینان چاه های نفت را بگیرد و گچساران در سطح کشور دارای مقاماتی از فرزندان گچساران بشوند.
در استان کهگیلویه و بویراحمد صاحب کرسی شدن در سطح کشور در ارکان مختلف تکرار میگردید بطور مثال خداداد غریب پور بویراحمدی رئیس هلدینگ پتروشیمی ایران گردید. غلام رضا پناه معاون سازمان اقتصادی کوثر گردید. صفدر حسینی رئیس صندوق توسعه ملی گردید، نیکبخت استاندار همدان شد، افشانی استاندار فارس، دکتر سید ضیاء هاشمی معاون فرهنگی وزیر علوم گردید، دکتر فردین تقی زاده معاون رئیس تسهیلات و رفاه وزارت علوم شد، سید کامل تقوی نژاد رئیس سابق بانک سپه و رئیس امور مالیاتی کل کشور، پرویزیان رییس بانک پارسیان کشور سید نظام سجادی معاون وزیر جهاد کشاورزی عبدلخالق سجادی عضو هیئت مدیره بانک صنعت معدن کشور و ….
گچساران نیز از قافله انتساب عقب نیفتاد و برادر غلامرضا یعنی ساسان تاجگردون رئیس سازمان برنامه و بودجه فارس شد. این بزرگترین دست آورد تاجگردون بعنوان رئیس کمیسیون برنامه و بودجهمجلس بود.
واقعا چرا فرزندان گچساران به حق خود نرسیدند؟
آیا رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس نمی خواهد از فرزندان گچسارانی استفاده کند یا زوری پشت نام رئیس کمیسیون برنامه و بودجه وجود ندارد؟ قطعا کمیسیون برنامه و بودجه جایگاه بزرگ و قابل اتکایی است و همه وزارتخانه ها گذرشان به این دباغ خانه می افتد.
یک رابطه جالب دیگر از نحوه کمک کردن برای پیشرفت فرزندان استان اینگونه اتفاق افتاد.
سید صفدر حسینی رئیس صندوق توسعه ملی میشود و راه نیکبخت را برای استاندار شدن در همدان باز میکند، نیکبخت پس از تحویل گرفتن همدان، عبدی افتخاری را در ورزش و جوانان همدان حفظ میکند، عبدی افتخاری دو فرزند بویراحمدی را به سمت ریاست دو اداره شهرستانی استان همدان میگمارد.
از این قبیل همراهی ها و همواری ها در بویراحمد بزرگ و کهگیلویه بزرگ بسیار دیده میشود اما متاسفانه در گچساران نه تنها چنین حمایتی از فرزندان گچسارانی نمیشود بلکه دکتر زراعت کیش گچسارانی که بیش از دو بار حکم ریاستش بر دانشگاه آزاد امضا میشود اما با کارشکنی همان فرزند دیار آتش و نفت لغو میشود تا ضمن بودن یک مدیر غیر بومی در راس دانشگاه ازاد، همچنان ساسان تاجگردون تنها خروجی نماینده گچساران باشد!
شاید و اگر باهم ازدواج کردند و اولین فرزندشان ای کاش در آمد حال این حکایت ماست که هم رئیس کمیسیون برنامه و بودجه را داریم و هم خیل عظیم نخبگان گچسارانی که همچنان جایشان در سطح کشور خالی مانده است. البته افکار عمومی بر این باورند که ترس از جایگزینی و یا داشتن قدرت فراتر نخبگان گچسارانی دلیل اصلی عدم حمایت تاجگردون ها از نخبگان در طول تاریخ سیاستمداری تاج ها بوده که البته عده ای برخلاف این گفته، اعتقاد دارند که در دوران حاج بهرام اوضاع نخبگان کمی بهتر بوده اگرچه موفقیتی حاصل نشد اما در دوران تاج دوم وضعیت فجیع تر شد.
دومین نماینده خاندان تاجگردون ها تاکنون هیچ منفعتی برای نخبگان گچسارانی ها نداشته و امروز علاوه بر ادامه آن راه، همواره برای حذف فرزندان استان و جایگزینی غیربومی ها از هیچ کوششی فرو گذار نکردند!
شاید اراده ای برای پیشرفت نخبگان گچساران از پل بریم به آن طرف وجود نداشته باشد اما در کهگیلویه بزرگ صفدر حسینی و عدل هاشمی بدنبال پیشرفت فرزندان نخبه استان هستند. در بویراحمد بزرگ نیز وضع بر همان منوال است چراکه هم سیدباقر و هم غلام محمد زارعی از پیشرفت فرزندان منطقه خود بشدت حمایت میکنند.
بطور مثال زارعی حتی آن زمان که بیدارپور رئیس اداره راه و شهرسازی دولت دهم قرار بود در سازمان نوسازی مدارس تهران بعنوان معاون دارای پستی شود نظر زارعی را در مورد ایشان خواستار شدند که زارعی بدون در نظر گرفتن دیدگاه سیاسی بیدارپور از ایشان حمایت فراوانی انجام داد.
قطعا در دولت بعدی روحانی فرزندان استان به درجات بالاتری ارتقا خواهند کرد اما احتمالا تنها خروجی گچساران همان ساسان تاجگردون باشد که فرزند باشت و برادر رئیس کمیسیون برنامه و بودجه است. احتمالا قرار است موتور سیکلت تاج ها در مسابقات رالی گچساران اول باشد و دیگر موتورسیکلت ها درصف بنزین، نظاره گر باشند.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

۳ responses to “آیا تاجگردون مانع رشد گچسارانی ها در کشور است؟”

  1. Anonymous says:

    تاجگردون فقط فرصت سوزی بیش نیست متاسفانه بخاطر اینکه کسی نتونه باهاش رقابت کنه براش پرونده سازی میکنه و حذفش میکنه مثل دکتر زراعت کیش که قرار بود رئیس دانشگاه ازاد استان بشه متاسفانه این اتفاقات عادی شده

  2. دنا says:

    تاجگردون فقط یه اسم هست این استان که چیزی از خدمات ایشون ندیده بگن تا ما و همه مردم بدونن چکار کرده اگر کاری کرده

  3. شهروند says:

    واقعا درست فرمودید.
    اصلا بفکر نیست.نمونه ای افراد در نفت و شهر نفتی زیاد است

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *