آخرین اخبار

رسانه‌ها برای فرهنگ‌سازی رانندگی پای کار بیایند/ معارضات اجتماعی سد راه پروژه‌های عمرانی

معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: خلاء فرهنگی و آموزشی موجب بالا بودن تلفات و حوادث رانندگی شده است.

اشتراک گذاری
07 September 2021
کد مطلب : 72737

به گزارش گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، کیامرث حاجی‌زاده در نشست کمیسیون ایمنی راه‌ها با اشاره به اهمیت این کمیسیون برای جلوگیری از تلفات جرحی و فوتی گفت: خلاء‌های فرهنگی و آموزشی رانندگی احساس می‌شود لذا رسانه‌ها و صدا و سیما در این خصوص پای کار بیایند.

معاون امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه هزینه برای آموزش رانندگی و رعایت مسائل ترافیکی و ایمنی سرمایه‌گذاری است، افزود: تلفات بالای حوادث رانندگی همه به دلیل عدم آموزش رانندگی است.

وی با تاکید مجدد به نقش رسانه‌ها در فرهنگ‌سازی رانندگی در استان گفت: وقتی تصادفی رخ می‌دهد رسانه‌ها آن را برجسته می‌کنند که این اتفاق افتاده و اگر از ما انتقادی کنند می‌پذیریم اما در مواردی که تصادف به دلیل عامل انسانی است آنجا ورود داشته و فرهنگ‌سازی کنند.

این مسئول با ذکر مثالی گفت: ۱۵ نفر از اتباع کشور افغانستان سوار یک پژو شده بودند که تصادف می‌کند و ۶ نفر جان خود را از دست دادند اما هیچ رسانه‌ای به این موضوع نپرداخت‌.

وی با بیان اینکه هرجایی که کنترل کردیم تصادفات کاهش داشته، افزود: ۱۱.۵ درصد تلفات رانندگی مربوط به کمربندی یاسوج است که با چهار خطه شدن این محور تلفات کاهش می‌یابد که این پروژه آغاز شده است.

حاجی‌زاده با اشاره به حادثه‌خیز بودن پل گل زردو در مسیر یاسوج_ بابامیدان و ورودی شهر دهدشت، گفت: پروژه رفع نقاط حادثه‌خیز در این مسیرها شروع شده اما معارضات اجتماعی در مواردی مانع پیشبرد پروژه می‌شود.

معاون امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه یکی از علل کُندی پروژه‌های عمرانی معارضات اجتماعی است، افزود: هر جایی از محورهای استان که پلیس اعلام کند  نیاز به نصب نیوجرسی، سرعت‌گاه و سایر علائم رانندگی است همکاری می‌کنیم.

وی در خصوص شهر یاسوج گفت: اولویت شهرداری یاسوج مسائل ترافیکی و دوربین‌های پایش است لذا ترافیک و حمل و نقل، آسفالت و ساماندهی وضعیت خیابان‌های شهری در دستور کار شهرداری یاسوج قرار گیرد.

انتهای پیام/۸۲۰۲۴


این مطلب بدون برچسب می باشد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *